سامانه جامع نرم افزار تعمیر و نگهداری ایرانکیش رونمایی شد
این سامانه به منظور ایجاد یک سیستم نرم افزاری یکپارچه تحت وب با قابلیت ثبت اطلاعات تعمیرات، قطعات یدکی مصرفی و استخراج انواع گزارش های مدیریتی و کنترلی با پوشش کامل تعمیرات استانی راه اندازی شده است و قادر است تمام فرآیندهای موجود در چرخه تعمیرات را پوشش دهد که قابلیت ایجاد پنل گزارش های جامع مدیریتی از دیگر مزایای این سیستم است.
آرش مولوی نژاد مدیر تعمیرات و نگهداری ایرانکیش ضمن بیان این مطلب، نقش های تعریف شده دراین سامانه اعم از کارشناس لجستیک، تکنسین پذیرش، کارشناس انبار پایکا، کارشناس تعمیرات، رئیس تعمیرات، کارشناس کنترل کیفی، تکنسین بسته بندی و رئیس کنترل کیفی را شرح داد و خاطر نشان ساخت که تمامی مراحل راه اندازی این سامانه در ایرانکیش انجام شده و به جهت جامع بودن آن، نمونه مشابهی ندارد.
وی اطلاعات پایه، فرآیند های تعریف شده، داشبورد وضعیت موجودی، کارکردهای روزانه و داشبورد گزارش ها را از دیگر بخش های این سامانه دانست.
در ادامهی مراسم رونمایی، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، قائم مقام مدیرعامل و مدیران ارشد ایرانکیش طی بازدید انجام شده به صورت عملی بخش های مختلف کار با این سامانه را در واحد تعمیر و نگهداری مشاهده کردند.
عملیات اثر بخش و کارا با بهره مندی از دیدگاه تخصصی
سیامک جعفری رئیس هیئت مدیره ایرانکیش با بیان اینکه فرایندی که امروز مشاهده شد، یک عملیات اثربخش و کارا و با بهره مندی از دیدگاه های تخصصی است گفت: قطعا با راه اندازی این سامانه آینده خوبی در بخش تعمیرات خواهیم داشت؛ کاهش هزینه، افزایش دقت، بهبود کیفی کنترل ها، افزایش انتقال سرعت دستگاه ها و قطعات به واحدهای بهره بردار از جمله اتفاقاتی است که با راه اندازی این سامانه شکل می گیرد.
وی افزود: یکی از خصوصیات اصلی این سامانه، بومی بودن آن است. سامانه مذکور، نیازها و وابستگی هایی که در گذشته بوده را کاهش میدهد و این امر سرعت عمل ما را تا حد زیادی افزایش داده و از سویی کالا از زمان ورود به تعمیرات تا خروج آن کاملا تحت کنترل خواهد بود.
ایجاد نظم بسیار بالا
علی کشوری شاد نایب رئیس هیئت مدیره ایرانکیش نیز گفت: مهمترین خصیصه این سامانه ایجاد نظم بسیار بالایی است که از امروز در سایت تعمیر و نگهداری شاهد خواهیم بود. با وجود این سامانه مجموعه ورودی و خروجی با کنترل کیفیت بالایی به جریان افتاده است و امیدواریم بتوانیم دستگاه ها را در سریعترین شکل ممکن به پذیرنده برسانیم.
وی افزود: قطعا این موضوع فرایندها را تسهیل خواهد کرد و روی کیفیت کار نیز تاثیر می گذارد و با بهرهگیری از مزایای این سامانه در مرحله بعدی روی سفارش گیری هایی که خواهیم داشت نیز کارآمدی بالایی ایجاد می شود.
پشتیبانی پیشگیرانه
سید مهرداد قریشی عضو هیئت مدیره ایرانکیش هم درمورد این سامانه گفت: این سامانه یک نوع پشتیبانی پیشگیرانه و حتما یکی از نیازهای واحد تعمیرات و نگهداری است تا بتوانید با کمک آن تمامی فرایندها را ببینید و به صورت آماری و دقیق مشخص کنید که هرکدام از فرایندها در چه شرایطی، در چه مدت زمانی با چه هزینه ای، طی می شود.
وی اضافه کرد: جنس کار ایرانکیش، عمومی نیست و در کشور تعداد معدودی با این ساختار کسب و کار وجود دارند بنابر این، این سامانه باید حتما توسط خود ایرانکیش راه اندازی می شد که خوشبختانه این اتفاق نیز افتاد.