انقلاب کیف پول‌های دیجیتالی؛ آمارهای جالب از معروف‌ترین اپلیکیشن‎‌های پرداخت دنیا

در قرن 21، افراد بیشتری بر سهولت امور بانکی و پرداخت تاکید دارند، در این مطلب بررسی می‌کنیم که چگونه رشد کیف پولهای موبایلی در سراسر جهان افزایش یافته و چطور به یک صنعت میلیارد دلاری تبدیل شده است.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛در سال 2014 اپل از اولین اپلیکیشن کیف پول موبایلی خود رونمایی کرد و در پی آن سامسونگ و اندروید نسخه‌های خود را سال بعد عرضه کردند. تخمین زده می شود تا سال 2022 ارزش تراکنشی اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی تقریبا به 14 تریلیون دلار می رسد که نشان از سرعت بالای این صنعت دارد.

اپلیکیشن‌های پرداخت در چین نسبت به سایر کشورها زودتر به کار گرفته شده اما کدام کشورها در بازار از سایرین پیشی می گیرند؟ Merchant Machine ارقام و اطلاعات مربوط به کیف پولهای موبایلی را جمع آوری کرده تا چشم اندازی از یکی از پرسرعت ترین فناوری‌های جهان ارائه دهد. این مطالعه به استفاده از این فناوری در کشورهای مختلف، تاریخچه آنها و کیف پولهای مختلف می پردازد. برخی از یافته های این تحقیق در ادامه آمده است:

ملل آشنا به فناوری پرداخت موبایلی

کشورها اغلب به واسطه نگرششان نسبت به فناوری تعریف می شوند زیرا فناوری موجب می شود جامعه آنها به پیش برود. در بازار کیف پولهای موبایلی، کشورهای آشنا به فناوری موبایلی، مللی هستند که ساکنان آنها زودتر از دیگر کشورها اپلیکیشن‌های پرداخت اپل، اندروید و دیگر اپلکیشن‌های پرداخت را به کار گرفته اند.

چین: وی­چت‌پی و علی‌­پی دو بستر پرداخت رایج در این کشور هستند که بالاترین تولید ناخالص داخلی را در این کشور دارند و همین امر موجب شده سهم آنها از بازار ارزش زیادی داشته باشد. تخمین زده می شود 47 درصد دارندگان تلفن همراه در چین از کیف پول‎های موبایل استفاده می کنند.

نروژ: ملل حوزه اسکاندیناوی به واسطه جوامع نوآورانه شان معروف هستند و روشهای پرداخت مورد استفاده آنها انعکاس این موضوع است. میزان استفاده از کیف پول‌های موبایلی در این ملل 42 درصد و در نروژ بیش از سایر کشورهای اروپایی است.

انگلیس: سهولت استفاده از کیف پول‌های الکترونیکی به طور ویژه به رشد آن در انگلیس که 24 درصد کاربران تلفن همراه از اپلیکیشن‌های پرداخت استفاده می کنند، کمک کرده و آنها را در رتبه سوم قرار داده است.

ژاپن: در این کشور نیز مانند چین، پیشرفت صنعت فناوری در ژاپن در شهروندان آن منعکس شده است. در رابطه با به کارگیری کیف پول‌های موبایلی، اوضاع به همین صورت است و 20 درصد دارندگان تلفن های هوشمند از کیف پول‌های دیجیتال استفاده می کنند.

استرالیا: بر اساس تحقیقات ما کاربران تلفن همراه در استرالیا بیش از سایر نقاط دنیا به دنبال سهولت پرداخت هستند. 19 درصد آنها از کیف پول موبایلی استفاده می‌کنند و در جایگاه پنجم بالاتر از آمریکا و سنگاپور قرار دارند.

گروه‌های سنی مختلف

گروه‌های سنی مختلف با سرعت‌های مختلفی این فناوری را به کار می گیرند به ویژه زمانی که بحث کیف پول‌های موبایلی مطرح می شود. ما نگرش‌های گروه‌های سنی مختلف و تمایل یا داشتن اپلیکیشن پرداخت روی تلفن را بررسی کردیم.

18-34 ساله: گروه سنی بین 34-18 سال در جایگاه اول از نظر میزان علاقه و استفاده از کیف پول‌های موبایلی قرار دارند. کمتر از نیمی از کاربران تلفن های هوشمند در این گروه دارای کیف پول موبایلی هستند.

35-44 ساله: وقتی یک گروه سنی بالاتر می رویم، شاید انتظار برود که شاهد کاهش ناگهانی استفاده از کیف پول‌های موبایلی باشیم اما ثابت شده است که 44 درصد افراد بین 35 تا 44 سال که کاربر تلفن همراه هستند دارای کیف پول موبایلی هستند و تقریبا یک چهارم آنها به این اپلیکیشن‌ها علاقه ای ندارند.

64-55 ساله: به نظر می رسد هر روز بیش از پیش افراد به فناوری‌ها علاقه‌مند می‌شوند. تقریبا 30 درصد افراد بین 55 تا 64 ساله مورد بررسی مدعی شدند که دارای کیف پول موبایلی هستند و 27 درصد دیگر نیز گفتند قصد دارند از یکی از آنها استفاده کنند.

چه کسی از چه چیزی استفاده می کند؟

پرداختهای موبایلی هر روزه توسط میلیون ها انسان استفاده می شوند اما چه اپلیکیشن هایی از زمان رونمایی بیشترین محبوبیت را داشته اند؟ مثل همیشه رقابتی بی‌پایان میان اپل و اندروید وجود دارد اما این موضوع چگونه در صنعت کیف پول موبایلی منعکس شده است؟

هر روز با اپل­‌پی: پس از معرفی اپل­‌پی 36 درصد کاربران آیفون این اپلیکیشن را روی تلفن خود نصب کرده اند. در سال 2017 تخمین‌ها حاکی از آن بود که 87 میلیون نفر در سراسر جهان از این اپلیکیشن استفاده می کنند.

شکست سامسونگ: سال گذشه اپل­‌پی از سامسونگ­پی با 34 میلیون کاربر پیشی گرفت و تعداد کاربران آن به دوبرابر کاربران رقیب رسید. بدتر آن که ارقام روی نمودار نشان می دهد استفاده از سامسونگ‌­پی در واقع در دو سال اول معرفی آن 4 درصد کاهش یافته است.

پیروزی وی­‌چت: از حیث بسترهای پرداخت‌های موبایلی، شرکت چینی وی­چت سردمدار است. 600 میلیون کاربر آن روی هم رفته از بسیاری از رقبا جایگاه بهتری دارد. علی­پی رقیب چینی آن نیز عملکرد خوبی دارد و در سال 2017 حدود 400 میلیون کاربر داشت.

به گزارش عصربانک، لاجرم کیف پول‌های دیجیتال هم چنان از لحاظ محبوبیت روندی صعودی دارند و این تحقیق به اثبات این موضوع کمک می کند. با استقرار پایگاه مشتریان در چین و دیگر کشورهای آسیایی و نیز افزایش محبوبیت پرداخت‌های موبایلی در آمریکا و انگلیس، می توان تصور کرد که آینده این فناوری چگونه خواهد بود.

منبع: paymentscardsandmobil

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.