نگاهی به رویکرد راهکارهای سازمانی ایرانسل و دستاوردهای آن در سال ۱۴۰۲
در سال ۱۳۹۵ و همزمان با حرکت کسبوکارها در مسیر تحول دیجیتال و بهرهمندی از ابزارهای فناورانه، مجموعه راهکارهای سازمانی ایرانسل شروع به فعالیت کرد. این مجموعه با هدف حمایت از کسبوکارهای داخلی، توانمندسازی آنها در حوزه فناوریهای دیجیتال و با شعار «مدیریت نوین ارتباطات سازمانی» فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر با رویکرد ارائه محصولات دیجیتال بومیسازیشده، یکی از بازوهای اصلی تحول دیجیتال صنایع و کسبوکارهای مختلف به حساب میآید.
بهرهمندی کسبوکارها از خدمات راهکارهای سازمانی ایرانسل با مزایای بسیاری همراه است که ازجمله آنها میتوان به بهبود عملکرد کلی، افزایش بهرهوری کارکنان، دسترسی ایمن و راحت به اطلاعات، کاهش خطاهای انسانی، افزایش رضایت مشتریان و رقابت در سطح جهانی اشاره کرد. اما راهکارهای سازمانی ایرانسل چه خدماتی ارائه میدهد و چه نقشی در توسعه تحول دیجیتال کسبوکارها دارد؟
خدمات و محصولات راهکارهای سازمانی ایرانسل
راهکارهای سازمانی ایرانسل با فراهم کردن خدمات و محصولات دیجیتالی بومیسازیشده، همقدم کسبوکارهای ایرانی در مسیر دیجیتالی شدن است. ازجمله محصولات ارائهشده توسط راهکارهای سازمانی ایرانسل میتوان به اینترنت ثابت TD-LTE، اینترنت ثابت با آیپی استاتیک و اینترنت اشتراکی سازمانی ، سرویس شبکه امن همراه (APN)، VPN Lite و VPN+ ، سرویس موبایل سازمانی (MVPN) ، سرویس بیسیم واکه، کد کوتاه دستوری ، پیامک انبوه و خدمات دیگری نظیر سرویس ویدیو کنفرانس ابری دانا پلاس و سامانه مدیریت هوشمند ناوگان (FMS) اشاره کرد.
حضور راهکارهای سازمانی ایرانسل در رویدادهای دیجیتالی ۱۴۰۲
برگزاری نمایشگاهها و رویدادها یکی از عوامل موثر در رشد و توسعه صنایع است که زمینه را برای شناخت هرچه بیشتر محصولات نوین مرتبط با آن رویداد فراهم میکند. از همین رو و به بهانه آشنایی کسبوکارها و سازمانهای مربوطه با فرآیند تحول دیجیتال، راهکارهای سازمانی ایرانسل در سالی که گذشت، میزبان علاقهمندان در نمایشگاههای مهمی ازجمله الکامپ، صنعت پست، معدنکاری دیجیتال، تحول صنعت خودرو، تلکام و… بوده است که در ادامه مروری بر هریک از آنها خواهیم داشت.
نمایشگاه الکامپ
راهکارهای سازمانی ایرانسل بهعنوان یکی از شرکتهای پیشرو در دیجیتالیسازی صنایع، در بیستوششمین دوره از نمایشگاه الکامپ که بزرگترین رویداد فناوری کشور به حساب میآید حضور داشت. این مجموعه با معرفی محصولات و سرویسهای دیجیتال خود زمینه قرارگیری کسبوکارها در مسیر تحول دیجیتال را فراهم کرد.
گفتنی است که غرفه راهکارهای سازمانی ایرانسل در روزهای برگزاری نمایشگاه (تیرماه ۱۴۰۲) میزبان وزیر ارتباطات و اطلاعات، مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، ريیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، معاونت وزارت صمت، رییس فدراسیون فوتبال، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و… بود و آنها طی بازدید جامعی از این غرفه، در جریان آخرین محصولات و سرویسهای دیجیتال بومیسازیشده قرار گرفتند.
نمایشگاه صنعت پست
هوشمندسازی سیستمهای لجستیکی، فناوریهای مرتبسازی مرسولهها و از همه مهمتر گسترش تجارت الکترونیک از دلایلی بودند که فعالان صنعت پست کشور را بر آن داشت تا در نخستین همایش و نمایشگاه این حوزه، در خرداد ماه ۱۴۰۲، شرکت کنند. راهکارهای سازمانی ایرانسل هم با رویکرد مدیریت هوشمند لجستیک و ارائه راهکارهایی نظیر سامانه مدیریت هوشمند ناوگان، سیستم بیسیم واکه و سرویس VPN سازمانی در این رویداد حضور یافت.
از نقاط پررنگ این رویداد میتوان به حضور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، جناب آقای دکتر عیسی زارعپور اشاره کرد که سامانه مدیریت هوشمند ناوگان را راهکار خوبی برای بحث حمل و ارسال محمولههای پستی دانستند.
نمایشگاه معدنکاری دیجیتال
ازآنجاییکه صنعت معدن، بهعنوان یکی از صنایع مهم جهان، در حال گذار از تحولی عظیم و دیجیتالی است و استخراج و بهرهبرداری مناسب از معادن ایران، همواره دغدغه متخصصان این حوزه بوده، راهکارهای سازمانی ایرانسل با همت جمعی دیگر از فعالان حوزه معدن در دومین نمایشگاه معدنکاری دیجیتال، در شهریورماه ۱۴۰۲، شرکت کردند. ایرانسل با محصولات وراهکارهای دیجیتالی همسو با صنعت معدن مانند سرویس بیسیم واکه، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان، اینترنت 5G، اینترنت اشیا باند باریک، پیامک مبتنی بر موقعیت جغرافیایی و… در این نمایشگاه حضور داشت.
برگزاری ویژهبرنامههایی نظیر کارگاههای آموزشی و میزگردهای تخصصی از دیگر نقاط مثبت این رویداد بود که با هدف بررسی چالشهای معدنکاری و معرفی راهکارهای هوشمندسازی آن برای علاقهمندان به این موضوع برگزار شد.
نمایشگاه تحول صنعت خودرو
از مهندسی بهینهتر موتورهای خودرو گرفته تا تولید خودروهای متصل، همه و همه تحولات چشمگیری هستند که در سالهای گذشته شاهد آن بودهایم و باید گفت که راهکارهای سازمانی ایرانسل یکی از اثرگذارترین شرکتها در پیشبرد این مهم بوده است. ایرانسل با حضور در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، در آبانماه ۱۴۰۲، بهعنوان یکی از حامیان همیشگی خودروسازان، به معرفی محصولات و راهکارهای دیجیتالی مرتبط با صنعت خودرو نظیر سامانه مدیریت هوشمند ناوگان، فناوری خودرو متصل و دستگاه بیسیم واکه پرداخت.
امضای تفاهمنامهای ششجانبه میان ایرانسل، ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان حملونقل معاونت علمی، معاونت صنایع حملونقل وزارت صمت، گروه صنعتی ایران خودرو، همراه اول و جمعیت هلال احمر، یکی از اتفاقات مهم نمایشگاه «تحول صنعت خودرو» بود که با حضور مدیران عامل هریک از سازمانها به امضا رسید. این تفاهمنامه در زمینه راهاندازی سامانه تماس اضطراری (e-Call) و با هدف امدادرسانی به خودروهای آسیبدیدهای که ارتباطی با امدادگران ندارند، منعقد شد.
نمایشگاه تلکام
نمایشگاه تلکام در دیماه ۱۴۰۲ نیز رویداد بزرگ دیگری در حوزه فناوری و ارتباطات ایران بود که راهکارهای سازمانی ایرانسل با هدف ارائه آخرین دستاوردهای هوشمندسازی مانند سرویس پایه مدیریت هوشمند ناوگان، سرویس بیسیم واکه و سامانه مدیریت هوشمند ناوگان در آن حضور داشت.
در حاشیه این نمایشگاه مهم همچنین، تفاهمنامه همکاری میان راهکارهای سازمانی ایرانسل و شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا، بهمنظور ایجاد و گسترش همکاریهای فیمابین و همافزایی در تولید، توسعه، بازاریابی و فروش محصولات و خدمات در حوزه محصولات مبتنی بر فناوریهای تحولآفرین امضا شد.
نمایشگاه فناوری اطلاعات، ارتباطات، امنیت و حراست صنعت نفت، گاز و پتروشیمی
در راستای ورود تحول دیجیتال در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و حرکت این صنعت بهسمت بهرهمندی از فناوریهای بومیسازیشده، راهکارهای سازمانی ایرانسل با هدف ارائه و رونمایی از دستاوردهای خود در پنجمین نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات، ارتباطات، امنیت و حراست، در دیماه ۱۴۰۲ و واقع در شهر عسلویه، شرکت کرد.
راهکارهای سازمانی ایرانسل، در این نمایشگاه که با حضور شرکتها و کسبوکارهای دانشبنیان کشور و ارائهدهندگان خدمات حوزه حراست، فناوری اطلاعات و حوزههای سلامت و محیطزیست برگزار شد به معرفی راهکار بیسیم واکه، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان، سرویس موبایل سازمانی و اینترنت پرسرعت 5G پرداخت.
نمایشگاه بینالمللی خودرو تهران
پنجمین نمایشگاه بینالمللی خودرو تهران نیز رویداد بزرگ دیگری بود که در بهمنماه ۱۴۰۲ برگزار شد و علاوهبر راهکارهای سازمانی ایرانسل، شرکتهای تولیدکننده و واردکننده خودرو، صنایع وابسته خودرو، موسسات آموزشی و پژوهشی و شرکتهای فناوری و نوآوری مرتبط با خودرو در آن حضور داشتند. ازجمله محصولات دیجیتالی ارائهشده توسط ایرانسل در این رویداد میتوان فناوری خودرو متصل، ارائه دستگاه ردیاب و سامانه مدیریت هوشمند ناوگان حملونقل را نام برد که مورد استقبال بینظیر علاقهمندان و بازدیدکنندگان قرار گرفت.
گذشته از برگزاری کارگاه آموزشی مرتبط با صنعت خودروی متصل و حضور مسئولین کشوری در غرفه راهکارهای سازمانی ایرانسل، امضای دو تفاهمنامه درخصوص توسعه فناوری خودرو متصل از دیگر اتفاقات مهم این نمایشگاه بود. تفاهمنامه اول بین شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) بود که با هدف ایجاد و گسترش همکاری و همافزایی در تولید و فروش محصولات و خدمات مبتنی بر فناوریهای دیجیتالی امضا شد. تفاهمنامه دوم هم مابین ایرانسل و شرکت ماموت تلکا بود که با موضوعیت ایجاد مشارکت در ارائه خدمات خودرو متصل و سامانه مدیریت هوشمند ناوگان به انعقاد رسید.
کلام آخر
راهکارهای سازمانی ایرانسل یکی از مجموعههایی است که همواره در تلاش است تا درراستای رشد و توسعه صنایع و کسبوکارهای کوچک و بزرگ، بهترین و جدیدترین فناوریهای بومیسازیشده را ارائه دهد. این مجموعه همچنین با پشتیبانی مناسب و احترام به حقوق مشترکین خود، تجربهای خوشایند را برای کسبوکارها فراهم میکند.
اگر شما هم کسبوکاری دارید و هنوز نسبت به دیجیتالیسازی آن اقدامی نکردهاید، به شما پیشنهاد میکنیم تا با خطوط ایرانسلی خود کد دستوری ستاره سه مربع (#۳*) را شمارهگیری کرده و ضمن آشنایی با محصولات دیجیتالی، فرم درخواست مشاوره جهت انتخاب راهکار مناسب سازمانتان را نیز دریافت کنید.
همچنین اگر از مشترکین غیرایرانسلی هستید، راه ارتباطی ما با شما از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir است که با آن میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید.