رونمایی از مرکز پردازش «شاپ امآیتی»
شرکت «شاپامآیتی» سال ۱۳۸۹ با واردات محصولات سامسونگ آغاز به کار کرده و سال ۱۳۹۱ بخش «امآیتی سرویس» را راهاندازی کرد. فروشگاه آنلاین «شاپامآیتی» نیز سال ۱۳۹۶ شروع به کار کرده است و در حال حاضر از «مرکز پردازشامآیتی» طی مراسمی در محل تازه این بخش تازه تأسیس شده از «شاپامآیتی» رونمایی شده است.
در مراسم رونمایی از مرکز پردازش شاپ ام.آی تی ۸ سخنران به معرفی بخشهای مختلف پرداختند که سخنرانان عبارت بودند از هانی ثامری مشاور مدیرعامل شاپ ام. آی تی، ایمان صادقی مدیر گارانتی و خدمات پس از فروش، آزمارت علی تنها از پاکستان و شریک تجاری این مجموعه، مهدی شجاری از اینفلوئنسرهای مطرح کشور، هامون مهدیخانی بنیانگذار شبکه پرداخت تی پول، صالح طباطبایی مدیر محصول، سپیده نصیری مدیر مارکتینگ شرکت، مرتضی شاهرخی مدیر منطقه کریتیو که به ایراد سخنرانی پرداختند.
سپیده نصیری مدیر دیجیتال مارکتینگ «شاپامآیتی» در مراسم رونمایی از مرکز پردازش این مجموعه درباره برنامههای آینده این شرکت گفت: در سال ۱۴۰۳ که اکنون در ماههای ابتدایی آن هستیم، اجرای دو برنامه مورد نظر«شاپامآیتی» است.
زنجیره تأمین «شاپامآیتی» در مدل قبلی خود در بهترین حالت به این ترتیب بود که شرکتی محصولی را خارج از ایران با قیمت مناسب خریداری میکرد و در دسترس فروش به ما قرار میداد و مصرفکننده آن محصول را از «شاپامآیتی» خریداری میکرد.
نصیری ادامه داد: دو ایراد اساسی ما به این مراحل وارد میکنیم و اولین ایراد این است که تأمینکننده در این مدل خواب پول بالایی دارد و خریدار و مصرفکننده نیز از این بابت که نیاز سنجی درستی انجام نشده ناراضی است و به آن چیزی قصد خرید آن را داشته دست پیدا نکرده است.
در مدل جدیدی که ما پیش میگیریم یا در واقع اولین برنامه تازهای که در ۱۴۰۳ اجرا خواهیم کرد، تغییر مراحل و نوع این زنجیره تأمین است. در مدل جدید اجرای این مراحل از سمت خریدار شروع میشود. به این صورت که با تحلیل رفتار رقبای «شاپامآیتی» مانند شرکت ذره بین و مارکتهایی مانند دیجیکالا و بررسی رسانهها، نیاز سنجی مصرفکننده در اختیار ما قرار میگیرد و به این ترتیب «شاپامآیتی» پیشنهادات هوشمندانهای در اختیار تأمینکننده قرار میدهد. در این صورت خریدار و تأمینکننده متضرر نخواهند شد.
طبق گفته او: برنامه دومی کهام آی تی شاپ قرار است اجر کند، شاخص آگاهی برند یا «Brand Awareness» است. برنامه بعدی این است که وارد حوزه کاربران خانگی شویم و «شاپامآیتی» بین این کاربران نیز محبوبیت کسب کند.
هانی ثامری مشاور مدیرعامل شاپ ام. آی تی هم در این مراسم گفت: این مجموعه حدود ۶ سال است که در زمینه آنلاین فعالیت میکند و هدف بر این است که کارهای نو انجام داده و در زمین فروش آنلاین طرح جدید ایجاد کرده و سادهسازی کنیم. این مجموعه با هوش مصنوعی و نیروهای جوان کار را انجام خواهد داد.
ثامری افزود: این شرکت سال ۸۹ شروع به کار کرده است و در سال ۹۱ خدمات پس از فروش را اضافه نموده و بخش قطعات را نیز سال ۹۳ به شرکت افزوده است همچنین فروشگاه آنلاین مجموعه در سال ۹۶ شروع به کار کرده است البته ای نماد ما ۷ سال سابقه دارد و شعار ما بیواسطه خرید کن میباشد.
ایمان صادقی مدیر گارانتی و خدمات پس از فروش شرکت یکی دیگر از سخنرانان این مراسم، گفت: ما اخیرا ام. آی تی سرویس و گارانتی ری برندینگ داشتیم البته در این مجموعه نیز همانند بقیه گارانتیها به روال معمول موضوع گارانتی پیش میرود. ولی وجه تمایزی نسبت به بقیه داریم باید ذکر کنم در سال ۹۹ که گارانتی را تحویل مدیریت خدمات پس از فروش دادیم طی جلساتی ایدههایی ایجاد شد که ری برندینگ را انجام دادیم و وجه تمایز ایجاد کردیم و خدماتی را بدهیم که دیگر گارانتیها نمیدهند تصمیم گرفتیم مرکز اسمبلینگ حرفهای را انجام دهیم که خروجی خوبی داد و حتی به عنوان سمبل، تلفیق هنر و تکنولوژی تابلوی هنری از مادربرد ساختیم و رونمایی کردیم.
آزمارت علی تنها از پاکستان و شریک تجاری مجموعه هم طی سخنانی اظهار داشت: در ابتدا از آقای محمد آیتی مدیرعامل و بنیانگذار مجموعه شاپ ام. آی تی تشکر میکنم و به تیم ام آی تی تبریک میگویم برای موفقیتهایی که به دست آوردهاند.
وی افزود: ما کاملاً به ارائه محصولات با کیفیت علاقمند و متعهد هستیم که بخشی از خریداران ما گیمرها هستند که از خریدشان معمولاً بسیار راضی میباشند.
آزمارت علی تنها مدیرعامل شرکت نویستد افزود: ما از کسانی که ایده را به واقعیت تبدیل میکنند تشکر میکنیم. اعتقاد آقای آیتی و تیم آنها باعث پیشرفت آنها شده و آینده را درخشانی رقم خواهند زد. وی در ادامه به معرفی شرکت و محصولات با کیفیت آن و حضور در بازارهای جهانی پرداخت.
در ادامه این مراسم، مهدی شجاری اینفلوئنسر حوزه فناوری گفت: موضوع موبایل دیشن که ما آن را سال ۹۳ شروع کردیم و تقریباً ۲ میلیون فالوور دارد بسیار مهم است همچنین ما در سایت هم فعالیت گستردهای داریم مخاطبان ما نسلهای مختلف کشور هستند. طی بررسی که به عمل آمده حدود ۸ درصد از مخاطبین ما کاسبان بازار میباشند و بیزینسها هستند و سعی کردیم بیزینسها را به کاسبهای بازار وصل کنیم و اتصال کاسبها به بیزینسها میتوان از کارهای مهمی باشد که ما این مسیر را ساده سازی کردهایم. یکی دیگر از موارد این است که افراد قبل از خرید ویدیو محصول را میبینند و ما سعی کردیم این کار را به نحو احسن انجام دهیم تا آدمها مطمئن شوند چی بخرند و از کجا بخرند و ما سعی کردیم به عنوان یک رسانه به بازار بیاییم و برای همین موبایل دیشن را ایجاد کردیم که فلسفه آن این است که برندهای مطرح دنیا را به کمک قدرت رسانهای که داریم بتوانیم محصولات آنها را معرفی کرده و البته قبل از آن محصولات مناسب آن را انتخاب کرده به بازار ایران معرفی کنیم. البته این کار با نظارت دقیق و واردات فروش آن توسط ما انجام میشود و دوم اینکه تاکید بر اصالت کالا جز کارهای مجموعه ما است.
هامون مهدیخانی، بنیانگذار شبکه پرداخت تی پول و شبکه پرداخت یکپارچه ریمیت هم در این مراسم اظهار داشت: از سال ۹۷ شبکه پرداخت تی پول فعالیت خود را شروع کرده است و در این مدت دستاوردها و سرویسهای زیادی داشتهایم.
وی ادامه داد: در نتیجه همکاری با مجموعه هلدینگ ام. آی تی و ظرفیتهای آن و اینکه به خوبی نیازها و چالشهای حوزه آی تی را باخبر بودیم یک سرویس مدیریت پرداخت را به وجود آوردیم و توانستیم برای چالشها راهکار ارائه کنیم و مشکلاتی از جمله سنتی بودن دریافت و پرداختها و برای انجام تراکنشها با حجم بالا را راهکار ارائه کردیم.
مهدیخانی افزود: بزرگترین چالش گردش بیحساب پول در حسابهای مختلف بود که دردسرهای مالیاتی به دنبال داشت در واقع اجناس دوبار فاکتور میشد و دوبار مالیات پرداخت میکردند ما با استفاده از راهکارهایی که داشتیم فرایند سنتی را اتوماتیزه کردیم و سیستم به طور اتوماتیک این کار را انجام میدهد و تنها یک بار مالیات پرداخت میشود.
وی گفت: بزرگترین مزیت ریمیت ترمینال است که ایجاد پنل اختصاصی کرده و بدون محدودیت لینک و فاکتور انجام میشود و پول خریدار نهایی را به مبدا میآورد و واسطه فاکتورها حذف میشود. حساب متمرکز ریمیت بدون صف و بدون سقف است و هرگونه تراکنش را میتوانیم داشته باشیم از ۱۵ خرداد میتوانیم سرویس را در اختیار کسب و کارهای بزرگ قرار دهیم و آنها میتوانند مراودات مالی را خیلی راحتتر انجام دهند.
صالح طباطبایی مدیر محصول از دیگر سخنرانان این مراسم گفت: کاری را که ما اضافه کردیم جسارت در فروش است. در خصوص تخفیفها و زمانبندی آن باید بگویم از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر و ۴ الی ۱۰ شب و ۱۰ شب تا ۴ صبح در زمانبندیهای ۶ ساعته مدلهای مختلف تخفیف ارائه میشود. البته تخفیف تجمیعی که با جمع کردن کالاها کنار هم میباشد نیز مقدور است.
وی ادامه داد: ما کاربر جسورانه را داریم که کاملاً دیزاین شده با کاربران ایرانی میباشد طبق رفتارشناسی کاربرها چیزی را آماده میکنیم که کاملاً از یکدیگر متفاوت است و قرار است هر کس آن پیج خود را داشته باشد.
همچنین در این مراسم مرتضی شاهرخی مدیر منطقه برند کریتیو به سخنرانی پرداخت. او اظهار داشت: برند کریتیو یکی از قدیمیترین برندها بوده و حدود ۳۰ سال در ایران سابقه دارد این برند یکی از تاثیرگذارترینها در زمینه آی تی بوده و در حوزه صدا فعالیت دارد. سهم فروش ۵۱ درصدی در قاره آسیا و ۲۸.۵ درصدی در اروپا را دارد.