بانکداری ویدیویی در بانک‌های ایران

حفظ ارتباط و افزایش تعامل دوجانبه بانک با مشتری با وجود حذف مراجعه حضوری، امکان پاسخ به درخواست‌ها و ارائه مشاوره اختصاصی به مشتریان و کسب اطمینان از هویت واقعی مشتری در انجام عملیات بانکی با احراز هویت غیرحضوری از طریق (e-KYC) از مزایای بانکداری ویدیویی محسوب می‌‌‌شود.

هدف بانکداری ویدیویی ایجاد ارتباط تصویری مشتری با بانکدار  و ارائه بعضی از خدمات بانکی و مشاوره‌ای است. از شروع کار بانکداری شعبه‌محور تا به امروز، شعب بانکی همیشه برای حفظ ارتباط رودرروی بانکدار با مشتریان و در عین حال ارائه خدمات نوآورانه تلاش کرده‌اند. در این بین بانکداری ویدیویی می تواند به پر کردن شکاف بین دو جهان فیزیکی و دیجیتالی خدمات بانکی کمک کند.

همیشه شعب حضوری بانکی نقش ارائه‌دهنده خدمات بانکی و ارتباط رودرو را برای مشتریان بانک داشته‌اند و تامین کنندگان فناوری مالی سعی کرده اند از طریق راهکارهای مختلفی مثل اپلیکیشن‌های تلفن همراه و دستگاه های خودپرداز پیشرفته‌تر، به نیاز تعامل رودروی مشتری با بانکداری پاسخ دهند. با این حال، بانک‌ها تمایل دارند با استفاده از فناوری‌ بتوانند خدمات را به صورت غیرحضوری ارائه دهند ولی ارتباط رودرو و تعامل با مشتری را نیز حفظ کنند.

بانکداری ویدیویی یکی از خدمات بانکی مبتنی بر فناوری است که به بانک‌ها امکان می‌دهد تا مشتریان بسیاری از خدمات را بدون نیاز به مراجعه حضوری شعب دریافت کنند. وجه تمایز بانکداری ویدیویی با اپلیکیشن‌های تلفن همراه، بانکداری اینترنتی و یا خودپردازها در این است که بسیاری از نارسایی‌های این ابزارهای دیجیتال مرتفع شده‌است و بانکدار می‌تواند از راه دور با مشتری در تعامل باشد.

حفظ ارتباط و افزایش تعامل دوجانبه بانک با مشتری با وجود حذف مراجعه حضوری، امکان پاسخ به درخواست‌ها و ارائه مشاوره اختصاصی به مشتریان و کسب اطمینان از هویت واقعی مشتری در انجام عملیات بانکی با احراز هویت غیرحضوری از طریق (e-KYC) از مزایای بانکداری ویدیویی محسوب می‌‌‌شود.

نقطه آغاز بانکداری ویدئویی بانک «ملت»

در این مسیر «بانک ملت» به‌تازگی در راستای ارتقای محصولات فناورانه خود، از بانکداری ویدئویی برای ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان رونمایی کرد.

بانکداری ویدیویی در بانک‌های ایران

تمرکز اولیه بانکداری ویدئویی بانک ملت، ارائه خدمات انتقال وجه و همچنین افتتاح حساب از طریق این درگاه است. مدیران این بانک امیدوارند با استقبال متقاضیان، تعداد خدمات ارائه شده در آینده افزایش یابد.

این خدمت در گام نخست به مشتریان ارزنده بانک ارائه می شود و در آینده قابلیت عرضه به تمامی مشتریان را دارد. حفظ ارتباط و افزایش تعامل دوجانبه با وجود حذف مراجعه حضوری، امکان برقراری ارتباط با مشتری در ساعت‌های غیر اداری، امکان پاسخ به درخواست‌ها، ارائه مشاوره اختصاصی و کسب اطمینان از هویت واقعی مشتری در انجام عملیات بانکی، از مهمترین مزایای خدمت جدید ارائه شده بانک ملت است.

این سامانه همچنین به مشتریان امکان می دهد صفحه نمایش تلفن همراه یا رایانه خود را با بانکدار به اشتراک بگذارند.

بانکداری ویدئویی در بانک‌های دیگر

پیش از بانک ملت، بعضی بانک‌های دیگر ایرانی مثل بانک مسکن، بانک پارسیان و بانک حکمت ایرانیان سابق نیز از این خدمت رونمایی کردند ولی در حال حاضر بانکداری ویدویی توسط آنها ارائه نمی‌شود. البته بانک پاسارگاد نیز یکی از بانک‌هایی است که این امکان را برای مشتریان ویپاد فراهم کرده تا به صورت آنلاین، با کارشناسان بانک پاسارگاد ارتباط ویدئویی زنده برقرار کرده و خدمت تعریف‌شده را دریافت نمایند.

در حال حاضر فقط دو خدمت مشاوره بانکی و احراز هویت در بانکداری ویدئویی پاسارگاد از طریق ویپاد در دسترس است ولی در مقایسه باید گفت خدمت بانکداری ویدیویی با اینکه به تازگی توسط بانک ملت ارائه شده ولی خدمات کامل‌تر و جامع‌تری به مشتریان ارائه می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.