ده ارائه دهنده برتر BNPL در سراسر جهان

فین‌تک‌های حوزه اکنون بخر بعداً پرداخت کن (BNPL) در چند سال اخیر محبوبیت زیادی در جهان پیدا کرده‌اند و به خریداران اجازه می‌دهند هزینه اقلام گران قیمت خود را در اقساط مشخص تقسیم کنند.

سرویس اکنون بخر بعداً پرداخت کن (BNPL) امروزه در برخی از با ارزش‌ترین فین‌تک‌ها ارائه می‌شوند. این دسته از فین‌تک‌ها، که یک دهه پیش وجود نداشتند حالا در فروشگاه‌های آنلاین به محبوبیت زیادی رسیده‌اند و  ارزش‌ آنها به چند میلیارد دلار می‌رسد.
BNPLها به کاربران این امکان را می‌دهند که هزینه خریدهای آنلاین با قیمت بالا را در چندین قسط هفتگی یا ماهانه، تقسیم کنند.

10 شرکت برتر پیشگام BNPL 

ما در ادامه نگاهی به 10 شرکت برتر پیشگام BNPL در سراسر جهان انداخته‌ایم و تمایزهای ظریف آنها را بررسی می‌کنیم که به آنها کمک کرده تا جایگاه خود را در BNPL ایجاد کنند.

10. Openpay

Openpay که در سال 2014 در استرالیا تأسیس شده، شرایط پرداخت انعطاف‌پذیری را برای بازارهایی که فاقد خدمات هستند، مانند تعمیرات خانه، مراقبت‌های بهداشتی، تعمیرات و خدمات خودرو، آموزش و همچنین خرده‌فروشی، فراهم می‌کند.

مشتریان در Openpay می توانند برای کالاهایی با ارزش اسمی حداکثر 20000 دلار دارند در هنگام تسویه حساب، پرداخت را تا 24 ماه به تعویق بیاندازند. از زمان راه‌اندازی این پلتفرم در استرالیا، این شرکت به سه قاره گسترش یافته است – از جمله راه اندازی در بریتانیا در سال 2019 – همچنین در سال 2020، Openpay یک سرویس BNPL را در ایالات متحده راه اندازی کرد.

10 ارائه دهنده برتر BNPL در سراسر جهان

9. Four

با شرکت آمریکایی Four، مشتریان می‌توانند هزینه سفارش‌های آنلاین مانند مد یا لوازم الکترونیکی را در چهار قسط ماهانه تقسیم کنند.  Four’s API به طور یکپارچه در تسویه‌حساب‌های آنلاین ادغام می‌شود و فرآیند بازپرداخت را ساده سازی می‌کند. به این معنی که خریداران می‌توانند از یک تجربه راحت BNPL بدون بررسی اعتبار لذت ببرند. این سرویس به ویژه مورد علاقه خرده فروشان کوچک و مستقل است.

10 ارائه دهنده برتر BNPL در سراسر جهان

8. Splitit

Splitit که مقر آن در آتلانتا است، ادعا می‌کند که به خرده‌فروشان کمک می‌کند تا پتانسیل‌های پنهان در فروشگاه‌های آنلاین خود را  پیدا کنند، مشتریان را حفظ کنند و در این فرآیند فروش را افزایش دهند. خریداران نیز می‌توانند هزینه خرید را در بازپرداخت‌های ماهانه تقسیم کنند.  توانایی انتخاب بین پرداخت، پیش پرداخت یا به تعویق انداختن پرداخت در طول سه ماه، شش ماه یا نه ماه پیشنهاد بسیار جذابی است. این سطح از کنترل و شفافیت روی پرداخت‌ها به همین دلیل است که Splitit ادعا می‌کند چالش‌هایی را که بسیاری از کسب‌وکارها با آن روبرو هستند را با BNPL حل می‌کند.

10 ارائه دهنده برتر BNPL در سراسر جهان

7.Zip

Zip در استرالیا یکی از ارائه دهندگان BNPL با سریع ترین رشد است که  تلاش می‌کند تا به گزینه پرداخت انتخابی برای مشتریان و پذیرندگان تبدیل شود.  این شرکت در چهار بازار – استرالیا، کانادا، ایالات متحده و نیوزلند – فعالیت می‌کند و دارای مشتریان تجاری مهمی از جمله Amazon، Best Buy، eBay و Uber است.

10 ارائه دهنده برتر BNPL در سراسر جهان

 

6.TAMARA

تامارا یک فین‌تک در عربستان سعودی، به دنبال سرمایه‌گذاری بر روی افزایش تقاضا با استفاده از راه‌حل‌های BNPL در خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) است. این شرکت روشی بدون دردسر و بدون بهره برای تقسیم پرداخت ها در چند قسط ارائه می دهد. این فین تک مستقر در ریاض و کاملاً مطابق با شریعت است.

10 ارائه دهنده برتر BNPL در سراسر جهان

این فین‌تک از زمان راه اندازی در سپتامبر 2020 رشد سریعی داشته است و بیش از 3 میلیون مشتری و 4000 کسب  و کار شریک از جمله IKEA، آدیداس، نامشی و جریر را در خود جای داده است. آگوست گذشته، این فین‌تک BNPL عربستانی ۱۰۰ میلیون دلار تضمین کرد.

5. Tabby

یکی دیگر از فین‌تک‌های BNPL در منطقه منا Tabby است که در خارج از دبی قرار دارد. این فین‌تک خود را به عنوان یک راه حل «اکنون خرید کنید، بعدا پرداخت کنید» توصیف می‌کند که به مشتریان امکان می دهد خرید را در چهار اقساط ماهانه بدون بهره پرداخت کنند.

10 ارائه دهنده برتر BNPL در سراسر جهان

سال گذشته، Tabby به 3 میلیون خریدار فعال رسید و درآمد آن نسبت به سال قبل پنج برابر شد. همچنین از زمان راه‌اندازی برنامه کارت خود، بیش از 150000 کارت Tabby صادر کرده است و فروش داخل فروشگاه اکنون بیش از 10٪ از حجم شرکت را تشکیل می دهد. واضح است که MENA یک بازار سرمایه گذاری جذاب برای BNPL است، زیرا مانند تامارا، Tabby نیز که در امارات مسقر است 58 میلیون دلار تضمین کرده است.

4. Latitude

خدمات BNPL به کاربران اجازه می دهد هزینه اقلام با قیمت بالا را تقسیم کنند  و LatitudePay به آنها اجازه می دهد تا هزینه‌ها را در اقساط بیشتری نسبت به اکثر ارائه دهندگان لیست ما تقسیم کنند.

 

ده ارائه دهنده برتر BNPL در سراسر جهان

با این فین‌تک که مقر آن در سنگاپور است، مشتریان می‌توانند اقساط را روی 10 پرداخت مساوی تقسیم کنند، به این معنی که آن‌قدر نگران نباشند که موجودی بانک‌شان در یک لحظه تمام شود. Latitude ادعا می کند که مشتریان می توانند در عرض چند دقیقه شروع به کار کنند و هیچ سودی برای هیچ یک از اقساط پرداختی دریافت نمی کند.

3. Affirm

یکی از غول های صنعت BNPL  در لیست ما، Affirm مستقر در سانفرانسیسکو است که نام خود را به عنوان یکی از ارائه دهندگان پیشرو BNPL در چند سال اخیر بر سر زبان ها انداخته است. مکس لوچین، مدیر عامل و بنیانگذار Affirm، یکی از پیشگامان فین‌تک، یک امپراتوری قدرتمند BNPL برای خود ساخته است: در ژانویه 2021، این شرکت سهامی عام شد و ارزش آن از 12 میلیارد دلار به 24 میلیارد دلار آمریکا رسید و تا به امروز، حدود 1.5 میلیارد دلار نیز از سرمایه گذاران جذب کرده است.  Affirm به مشتریان این امکان را می دهد که هر دو هفته یک بار اقساط را در چهار قسط پرداخت کنند یا هزینه را بر بازپرداخت ماهانه تقسیم کنند. از زمان همه‌گیری کرونا، این شرکت تبدیل به یک کارفرمای از راه دور تبدیل شده است و به کارمندان انعطاف‌پذیری و آزادی می‌دهد تا از خانه کار کنند و در عین حال دفاتر فیزیکی خود  را در پنج شهر بزرگ ایالات متحده حفظ کرده است.

10 ارائه دهنده برتر BNPL در سراسر جهان

2. klarna

بدون شک Klarna که پیشرو BNPL در اروپا است، در چند سال اخیر کاملاً در حال رشد بوده است. در ابتدا، این شرکت به ارزش بیش از 40 میلیارد دلار رسید قبل از اینکه شرایط اقتصادی چالش برانگیز آن را مجبور کند 10 درصد از نیروی کار خود را کاهش دهد و با چشم انداز رکود در بسیاری از بازارهای اصلی خود روبرو شود. البته ارزش آن به زودی به 6 میلیارد دلار کاهش یافت.

10 ارائه دهنده برتر BNPL در سراسر جهان

Klarna که در استکهلم مستقر است و توسط بنیانگذار سباستین سیمیاتکوفسکی اداره می شود، با خوش بینی دوباره بر روی آینده کسب و کار خود تمرکز کرده است و ابزار مقایسه قیمت را در سه بازار اروپایی برای جذب مجدد مصرف کنندگان با کمبود نقدینگی به بازارهای اروپایی راه اندازی کرده است.

1. Afterpay

Afterpay یکی دیگر از شاخص‌های موفقیت اکوسیستم فین‌تک استرالیا است. Afterpay در سال 2014 توسط کارآفرین نیک مولنر و سرمایه گذاری آنتونی آیزن تاسیس شد. در یک تجربه موفق 9 ساله، این شرکت به قدرت امروز خود رسیده است و  موفقیتی را به ارمغان آورده که باعث می شود مولنر جوان ترین میلیاردر استرالیا شود و به یک فروش هنگفت برسد.

10 ارائه دهنده برتر BNPL در سراسر جهان

Afterpay به خریداران این امکان را می دهد که هزینه کالاها را در شش قسط بدون بهره تقسیم کنند. این پیشگام BNPL مستقر در ملبورن که نزدیک به 1000 کارمند و میلیون ها کاربر فعال دارد، در سال 2021، توسط شرکت پرداخت جک دورسی، یعنی بلاک، به مبلغ 29 میلیارد دلار خریداری شد.

منبع: fintechmagazine

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.