آمار تعدادی تراکنش‌ها به گزارش اردیبهشت شاپرک برگشت

گزارش اقتصادی شماره 107 شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) که مربوط به اردیبهشت سال 1403 است، منتشر شد.

در اردیبهشت ماه 1403 بالغ بر 4,446 میلیون تراکنش با ارزش 12,241 هزار میلیارد ریال در شبکه الکترونیک پرداخت کارت پردازش شده که نسبت به فروردین ماه رشد 13.47 درصدی در تعداد و 25.82  درصدی در ارزش ریالی داشته است.

همچنین تراکنش‌های اردیبهشت 1403 به نسبت ماه مشابه سال 1402 از نظر تعداد 6.78 و از نظر ریالی 26.56 درصد رشد داشته است.

گزارش اردیبهشت ماه نشان می‌دهد ارزش اسمی تراکنش‌های اردیبهشت 1403 نسبت به ماه گذشته با رشد 25.82درصدی همراه بوده و این در حالی است که ارزش حقیقی تراکنش‌ها رشد 22.35 درصدی را  تجربه نموده است. ارزش حقیقی تراکنش‌ها در واقع ارزش تراکنش های شاپرکی بدون در نظر گرفتن اثرات تورم می باشد.

سهم تعدادی و مبلغی شرکت‌های PSP از بازار تراکنش‌های حوزه پرداخت الكترونیک کارت

 

سهم تعدادی

 

 

آمار تعدادی تراکنش ها به گزارش اردیبهشت شاپرک برگشت

 

سهم مبلغی

 

آمار تعدادی تراکنش ها به گزارش اردیبهشت شاپرک برگشت

در شاخص سهم تعدادی و مبلغی تراکنش ها، شرکت “پرداخت الکترونیک سامان” به ترتیب با سهم 20.46  و 20.43 درصدی جایگاه اول را به خود اختصاص داده است. در این ماه اختلاف سهم مبلغی شرکت “به پرداخت ملت”- دومین شرکت بازار- با این شرکت حدود  0.26 درصد است. این شاخص در مولفه تعدادی رقم معادل با  1.79 درصد گزارش می‌شود. مقایسه دو شکل بالا با شکل‌های مشابه در گزارش فروردین ماه سال 1403 حکایت از آن دارد که در مولفه سهم تعدادی، جابجایی بین شرکت‌ها رخ نداده است. در مولفه سهم مبلغی نیز جابجایی دو به دو بین دو شرکت”پرداخت الکترونیک سداد”، ” تجارت الکترونیک پارسیان ” و “پرداخت الکترونیک سپهر”، “پرداخت نوین آرین” رخ داده است.

سهم هر شرکت PSP از تعداد تراکنش‌های هریک از ابزارهای پذیرش

 

آمار تعدادی تراکنش ها به گزارش اردیبهشت شاپرک برگشت

سهم هر شرکت PSP از مبلغ تراکنش های هر یک از ابزار های پذیرش

آمار تعدادی تراکنش ها به گزارش اردیبهشت شاپرک برگشت

بررسی عملكرد شرکت‌های PSP در تعداد خطاهای تراکنش‌ها

در ماه اردیبهشت شرکت “فراپردازان آروند امید” ، با رقمی برابر با 0.012 درصد، بهترین عملکرد از منظر نسبت خطای پذیرندگی به مجموع تراکنش‌ها را در میان سایر شرکتها داشته است. در مقابل شرکت “آسان پرداخت پرشین” با کسب رقم 0.123 درصد بالاترین عدد شاخص مذکور را به خود اختصاص داده است.

آمار تعدادی تراکنش ها به گزارش اردیبهشت شاپرک برگشت

 

 

در مقایسه ماهانه عملکرد این شرکت‌ها ملاحظه می‌شود که بیشترین کاهش در نسبت خطای پذیرندگی به کل تراکنش ها (عملکرد مثبت)، با رقمی برابر با 0.024  درصد در شرکت “کارت اعتباری ایران کیش” رخ داده است. همچنین شرکت “فن آوا کارت” رقم 0.022 درصد افزایش، بیشترین رشد را نسبت به سایر شرکتها در این شاخص تجربه کرده است.

مقایسه سهم هر شرکت PSP از تعداد هریک از ابزار های پذیرش فعال سیستمی

همانگونه که ملاحظه می گردد، شرکت “پرداخت الکترونیک پاسارگاد” در ابزار کارتخوان فروشگاهی تراکنشدار با کسب 18.37 درصد بالاترین سهم را در اختیار دارد. در این ماه شرکت “پرداخت الکترونیک سامان” با کسب سهم 34.45 درصدی بیشترین سهم در ابزارهای تراکنش دار اینترنتی را به خود اختصاص داده است. همچنین این شرکت با 58.33 درصد بیشترین سهم بازار ابزارهای پذیرش تراکنش دار موبایلی را نیز در دست دارد.

آمار تعدادی تراکنش ها به گزارش اردیبهشت شاپرک برگشت

 

سهم هر شرکت PSP از تعداد هریک از ابزار های پذیرش تراکنش دار

 

همچنین در مقایسه سهم هر شرکت PSP از تعداد هریک از ابزار های پذیرش تراکنش دار؛ سهم بازار کارتخوان فروشگاهی در شرکت ” پرداخت نوین آرین ” با افزایش 0.33 درصدی، بیشترین اختلاف را داشته است.

آمار تعدادی تراکنش ها به گزارش اردیبهشت شاپرک برگشت

گزارش کامل اردیبهشت ماه شاپرک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.