استخدام جوانان چینی برای تولید تسلیحات هوش مصنوعی

دولت چین قصد دارد به منظور توسعه توان نظامی خود تعداد زیادی از جوانان داوطلب این کشور را استخدام کند تا آنها در زمینه تولید تسلیحات مبتنی بر هوش مصنوعی فعالیت کنند.

عصر بانک؛به نقل از وی تری، موسسه فناوری چین که به طور تخصصی در حوزه تحقیقات تسلیحاتی فعالیت می کند گروهی از جوانان این کشور را استخدام کرده تا انها بلافاصله بعد از اتمام تحصیلات مقطع متوسطه بر روی تولیدات انواع سلاح های هوشمند و خودکار فعالیت کنند.

این گروه 27 نفری 18 سال و حتی کمتر سن دارند و قرار است به مدت چهار سال در قالب برنامه آموزشی سیستم های تسلیحاتی هوشمند اموزش داده شوند. در این دوره اموری همچون تفکر خلاق، تمایل به نبرد، مقابله با چالش ها و غیره نیز به افراد یادشده آموزش داده می شود.

همچنین این جوانان باید دوره های تخصصی را هم به انتخاب خود بگذرانند که از جمله انها می توان به مهندسی مکانیک، الکترونیک یا طراحی اسلحه اشاره کرد. افراد یادشده در نهایت وارد مقطع دکترا شده و به برترین محققان حوزه تسلیحات هوش مصنوعی چین مبدل می شوند.

چین در تلاش است به برترین کشور جهان در حوزه هوش مصنوعی و تولید ابزار خودران مبدل شود و در این زمینه باید با کشورهایی مانند امریکا و روسیه و برخی کشورهای اروپایی رقابت کند.

/فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.