از جت وام تا ویدیو بانک «مهندسی نرم افزار شقایق»

شرکت مهندسی نرم افزار شقایق در سال 1382 با هدف ارائه خدمات نرم‌افزاری به اشخاص حقیقی و حقوقی تاسیس شد و پتانسیل‌های عملیاتی و راهبردهای توسعه‌ای آن موجب شد به عنوان یکی از شرکت های صاحب نام بانک ملت و هلدینگ بهسازان فردا مطرح شود.

این شرکت در سال‌  96 موفق به کسب رتبه نخست در پشتیبانی از مشتریان و همچنین تولید نرم افزارهای سفارش مشتری از شورای عالی انفورماتیکی کشور شد و در سال 97 بعنوان یکی از شرکت‌های دانش بنیان مطرح شد و گواهینامه انطباق با استاندارد مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) را نیز دریافت نمود.

در حال حاضر شرکت شقایق با مدیریت و پشتیبانی 9 سامانه جامع بانک ملت و 5 محصول توسعه ای جایگاه مهمی در صنعت بانکداری دارد.

ارائه خدمات نوین نظیر جت وام و ویدئو بانک و حضور در رویداد الکامپ موجب شد تا علیرضا بیجار، مدیرعامل شرکت مهندسی نرم افزار شقایق، دوشنبه در نشست خبری، پاسخگوی رسانه‌ها باشد.

نماچک و وصول راحت چک

علیرضا بیجار در ابتدا با معرفی خدمات شرکت نرم افزار شقایق گفت: شرکت مهندسی نرم افزار شقایق از شرکت های زیرمجموعه هلندینگ بهسازان فردا بانک ملت است و در حوزه های مختلف در حال ارائه خدمت به مشتریان بانک ملت در زمینه بانکداری خرد، تجاری و شرکتی است.

وی افزود: در حوزه مشتریان شرکتی، مدیریت حساب‌های بانکی، محصول مهم در حوزه مشتریان شرکتی است و خدمات مربوط به شرکت‌های متوسط و بزرگ را پوشش می دهد. در حوزه تجاری، سرویس نماچک به واگذاری و وصول چک‌های بانکی شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک می کند. همچنین پاسخگویی 7*24 به مشتریان بانک ملت از طریق مرکز تماس بر عهده شرکت است.

اپلیکیشن مگابانک و خدمت ویدیوبانک

مدیرعامل شرکت نرم افزاری شقایق در ادامه اظهار داشت: از سال 1398 عملیات تولید اپلیکیشن موبایلی مگابانک به شرکت شقایق واگذار شد و استراتژی‌های تازه‌ای در شرکت شکل گرفت چرا که از مدل‌های برون سپاری استفاده شد و با به کارگیری تیم‌های پیمانکاری قوی کشور  و با اتکا به دانش و توانایی جوانان کشور نسبت به تولید این اپلیکیشن در بالاترین سطح کیفیت و اخذ تقریبا همه تاییدهای لازم برای اپلیکیشن موبایلی در حوزه امنیت سایبری، ریسک و مدیریت ریسک این اپلیکیشن برای بانک ملت ارائه شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر، بیش از سه میلیون نفر کاربر اپلیکیشن مگابانک هستند و آخرین سرویس که روی این اپلیکیشن فعال شد، خدمت ویدئو بانک است که در نوع خود جز خدمات متمایز و جدید در شبکه بانکی است که افتتاح حساب و تبادلات بانکی را برای مشتریان بانک ملت به صورت غیرحضوری ارائه می‌دهد.

بیجار گفت: اکنون گروهی از مشتریان منتخب بانک می‌توانند برای انواع حواله‌های بانک ملت مانند سانتا، پایا و افتتاح حساب غیرحضوری از سرویس ویدیوبانک استفاده کنند  اما در این زمینه به مرور مشتریان اضافه می شوند.

مدیرعامل شرکت نرم افزاری شقایق گفت: ویژگی مثبت ویدئو بانک برای حواله‌های بالای 600 میلیون تومان این است که یک سری اسناد مثبته به بانک ارائه می شود که در این سامانه و از طریق ویدئو بانک بازگذاری شود.

وی تاکید کرد: کارهایی که فقط در شعبه قابل انجام بود اکنون از این طریق انجام می شود و  بانک بابت این موضوع تدارک لازم را دیده و مشتریان پس از احراز هویت، به کارمند بانک دسترسی های لازم را دارند و کارمند بانک نسبت به درخواست مشتری همراهی می کند.

 

جت وام ویدیو بانک مهندسی نرم افزار شقایق

محصول لندتکی جت وام

بیجار در رابطه با دیگر خدمات شرکت گفت: در حوزه بانکداری خُرد، شرکت شقایق براساس استراتژی‌های خود نیم نگاهی به بازار بیرون داشت تا محل درآمدی صرفا از بانک نباشد و از همین رو خط کسب و کار جدید در حوزه لندتک راه اندازی کرد که محصول «جت وام» ماحصل آن است.

مدیرعامل شرکت شقایق در مورد ویژگی‌های جت وام گفت: جت وام، سفر مشتری را ساده، راحت و سریع می‌کند که به واسطه مدل‌های تعریف شده امکان مولتی بانک دارد و می تواند همزمان با چند بانک تخصیص اعتبار را انجام دهد.

وی افزود: در این زمینه پذیرنده‌های خوبی جذب شده و بالغ بر 400 پذیرنده از برندهای برتر کشور در حوزه‌های مختلف در حال ارائه خدمت هستند و علیرغم اینکه هیچ تبلیغ بیرونی و محیطی صورت نگرفته ولی صرفا به دلیل حضور در زیرمجموعه‌های بانک ملت، مگابانک موفق به ثبت آمارهای مطلوب شده است. این امر باعث شد در جهت توسعه جت وام برنامه‌های بهتری در دستور کار قرار گیرد.

وی راجع به سقف جت وام نیز گفت: سقف جت وام مانند خدمات سایر لندتک‌های کشور که در حوزه B2C فعال هستند، 50 میلیون تومان است.

بیجار توضیح داد: روند به این ترتیب است که مشتری برای استفاده از جت وام باید عضو باشگاه جت کلاب باشد و با عضویت در این باشگاه از مزایا و امکاناتی نظیر تخفیفات متنوع 400 شریک تجاری بهره‌مند می‌شود.

مدیرعامل شرکت نرم افزاری شقایق خاطرنشان کرد: پس از عضویت در جت کلاب و تصمیم در مورد انتخاب گرید، اعطای وام از  10 تا 50 میلیون تومان بر اساس سطح اعتباری متقاضیان انجام می‌شود.

همچنین پس از احرازهویت دیجیتال، یک برگ چک صیادی به نام متقاضی مابه ازای مبلغ تسهیلات و سود بانکی طبق قراردادهای بانک برای اعطای تسهیلات دریافت می‌شود و نرخ تسهیلات طبق قرارداد مشتری با بانک، 23درصد تسهیلات است.

بیجار تاکید کرد: پول به حساب متقاضی وام واریز نمی شود زیرا از نظر قانونی این امر خلاف مقررات است، بنابراین پول در لایه اعتبار کارت قرار می گیرد و بدون نیاز به صدور کارت جدید و از طریق کارت بانکی که فرد معرفی کرده در واحد عرضه کالا به صورت حضوری یا آنلاین نسبت به خرید اقدام می کند.

وی توضیح داد: اگر خرید حضوری باشد روی پایانه های پوز طرف قرارداد گزینه‌ای به نام خرید اعتباری تعریف شده و از اعتبار، پول کسر می شود و به پذیرنده طبق بازه‌های زمانی شاپرک پرداخت می‌شود و اگر خرید آنلاین باشد نیز گزینه خرید اعتباری انتخاب و عملیات پرداخت انجام می شود که پس از تراکنش از سمت شاپرک، نسبت به تسویه با پذیرنده اقدام می شود.

برنامه‌های آتی شرکت مهندسی نرم افزار شقایق

بیجار در مورد برنامه های آتی شرکت اظهار داشت: شناساندن جت وام به عموم مردم اهمیت دارد و از طرفی پس از تعامل با بانک ها، تامین اعتبار  در الویت است.

پوش نوتیفیکیشن (Push Notification) هم یک محصول B2B شرکت شقایق است و سازمان هایی که علاقمند به کاهش هزینه‌های ارتباط با مخاطبان هستند می‌توانند از این سرویس استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: تبادل نظر با بعضی از مراکز نیز برای راه اندازی کیف پول به صورت Closeloop صورت گرفته که در آینده نهایی می شود.

بیجار افزود:از دیگر اقدامات آینده، توسعه سامانه تحلیل‌گر مالی به صورت فعال بر پایه هوش مصنوعی است.

گذر از وام های سنتی و رسیدن به نوآوری از طریق لندتک ها

بیجار در انتها در پاسخ به سوال عصربانک درباره اهمیت گذر از وام سنتی به وام آنلاین، با اشاره به جت وام به عنوان محصول نوین شرکت گفت:  فین تک، لندتک و تکنولوژی‌های مشابه معمولا از رگولاتورها پیشروتر هستند و تا قانون گذار همه قوانین و قواعد را اعمال کنند، مدت زمانی سپری می شود  که  بهتر است این قوانین در جهت تقویت و افزایش سرعت این کسب و کارها شود و اگر در بخش‌هایی هنوز به تکامل لازم نرسیده، از کلیت طرح‌ها جلوگیری نشود.

مدیر عامل شرکت نرم افزاری شقایق خاطرنشان کرد: رویکرد نسبت به این موضوع باید تغییر کند  که این مهم نیاز به فرهنگ سازی دارد که عمده مسئولیت بر عهده لندتک هاست چرا که محصولات لندتکی از ابزارهای جدید تامین مالی محسوب می شود.

بیجار ادامه داد: هدف بانک ها نیز همیشه اعطای وام در محل درست است تا مانع از تزریق نقدینگی به بازار و ایجاد تورم و عملیات دلال گونه در بازار شوند که در اینجا لندتک بازار درستی است و می تواند به تولیدکنندگان در ارائه محصولات کمک کرده و با جلب مخاطب در این شبکه مشکلات مالی و بانکی را برطرف، اشتغال را تقویت و محصولات باکیفیت ارائه کند و از طرفی مردم نیز به محصول مطلوب دسترسی پیدا کنند.

بیجار در ادامه گفت: هنوز در حوزه تسهیلات بانکی هدف گذاری درست انجام نشده و در بسیاری موارد، فرد پس از دریافت وام به جستجوی روش مصرف هستند اما در لندتک به خوبی می توان این مسئله را مدیریت کرد.

وی توضیح داد: در حوزه هایی مانند درمان، سفر، کارآفرینی، بازاریابی خوبی صورت نگرفته است و بسیاری از موضوعات مانند خرید کتاب، دوره های آموزشی، زیبایی و…. را می توان از طریق لندتک و تامین مبلغ به متقاضی برای خرید اقساطی به کمک دریافت وام در زمان چند دقیقه ای انجام داد.

مدیرعامل شرکت نرم افزاری شقایق در پایان گفت: هر چقدر لندتک ها توسعه پیدا کنند، فعالان این حوزه روش‌های جدید تامین مالی را ارائه می دهند که وام‌دهی نفر به نفر یکی از این مدل هاست اما هنوز شناخته شده نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.