رونمایی از هفت محصول جدید داتا در نمایشگاه الکامپ

داتا که با مشارکت در الکامپ امسال، دومین دوره از حضور خود را در این نمایشگاه تجربه می کند، از 7 محصول جدید خود رونمایی و جزییات تازه‌ای را از سرویسهای «برنامه جامع حاکمیت داده» و «ارزیابی بلوغ داده» تشریح کرد.

شرکت داده و اعتبارسنجی تجارت ایرانیان (داتا)، در همراهی با دیگر شرکتهای هلدینگ تفتا در بیست و هفتمین دوره از نمایشگاه الکامپ شرکت کرد و به معرفی هفت سرویس جدید خود پرداخت. سامانه‌های مدیریت ریسک، مدیریت چرخه عمر مشتریان، شناسایی مشتریان بالقوه، وصول مطالبات، اعتبارسنجی مشتریان بانکی و سرویس‌های ارزیابی بلوغ داده از جمله خدمات معرفی شده داتا در این نمایشگاه بودند. این شرکت در کنار معرفی این سامانه‌ها، برنامه جامع حاکمیت داده را که پیش از این در بانک تجارت پیاده‌سازی کرده شرح داد و با برگزاری کارگاهی در این باره، بر ضرورت اجرای این سیاست‌ها در سازمانهای بزرگ و نهادهای مالی تاکید کرد.

طبق اعلام این شرکت، سامانه مدیریت وصول مطالبات که به همت متخصصان داتا طراحی و توسعه داده شده، ابزاری برای تسریع روند وصول مطالبات و رصد و پایش لحظه‌ای واحدهای نظارتی است. این سامانه با نظارت و پایش رفتار واحدها و کاربران، مدیران ارشد را در جریان وضعیت تسویه مطالبات قرار می‌دهد.

سامانه شناسایی مشتریان بالقوه که یکی دیگر از محصولات معرفی شده داتا در جریان نمایشگاه امسال بود، سامانه‌ای است که با بررسی مبادی خروجی بانک‌ها، به شناسایی لیستی از مشتریانی می‌پردازد که با قرار گرفتن نام این مشتریان در اختیار مناطق و شعب مربوطه، می‌توانند هدف برنامه‌های بازاریابی بانک قرار بگیرند. این سامانه با ارائه داشبوردهای تحلیلی، از طریق شناسایی، رهگیری و ارائه گزارش‌های دسته‌بندی شده از مشتریان بالقوه، باعث بهبود عملکرد و تصمیم‌گیری بانک در امور بازاریابی می‌شود.

داتا هدف محصول دیگر خود با نام سامانه مدیریت چرخه عمر مشتری (CLM) را کمک به تصمیم گیران شرکتها برای بهینه سازی فرآیندهای فروش محصولات عنوان و اعلام کرد: مدیران سازمانها با استفاده از این سامانه میتوانند تغییرات لازم در مسیر افزایش رضایت مشتریان را اعمال کنند. این سامانه با مشاهده و مقایسه شاخصهای عملکردی در گذر زمان به شناسایی نقاط قوت و ضعف سازمان کمک می کند و مدیران می توانند با تعریف اقدامات لازم، آنها را برای ارسال به کارتابل واحدهای مربوطه آماده کنند.

این شرکت در تشریح سرویس اعتبارسنجی نیز بر ضرورت مدیریت پارامترهای مختلف برای مدیریت میزان پذیرش ریسک اعتباری در اعطای تسهیلات به مشتریان بانکها تاکید کرد. طبق توضیحات ارائه شده از سوی متخصصان داتا،ارائه مدلی مبتنی بر تحلیل داده و الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای اعتبارسنجی مشتری را می توان یکی از مهمترین مزیتهای سرویس مذکور دانست. بانکها با به کارگیری چنین سامانه ای میتوانند ریسک نقدینگی و نکول اقساط مشتریان را کاهش دهند. سیستم طراحی شده از سوی داتا، امکان پیش‌بینی رفتار بازپرداختی مشتری در آینده کوتاه و هوشمندسازی سیستم‌های اخطار به مشتریان را نیز فراهم می کند.

سامانه مدیریت ریسک به عنوان یکی دیگر از محصولات جدید داتا، در نمایشگاه الکامپ امسال مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این سامانه در تسهیل انجام الزامات بانک مرکزی و شناسایی، مدیریت، گزارش‌دهی ریسک‌های بانک به صورت یکپارچه و ارائه نتایج در قالب تحلیل‌های هدفمند و پیش بینی ریسک‌ها کمک شایانی به بانکها و مدیران آن می‏کند. سامانه مدیریت ریسک داتا با ارائه ابزارها و داشبوردهای تحلیلی و پیش بینی ریسک‌ها، باعث بهبود عملکرد و تصمیم‌گیری بانک از طریق شناسایی، ارزیابی و مدیریت ریسک‌ها می‌شود.

داتا در جریان برگزاری این نمایشگاه و تاکید بر محصولات مختلفی که در یک سال اخیر توسعه داده شده اند، بر اهمیت سرویس ارزیابی بلوغ داده ای سازمانها به عنوان یکی از اساسی ترین خدمات داده ای مورد نیاز یک کسب و کار تاکید کرد. به اعتقاد مدیران این شرکت و با توجه به اهمیت ارزیابی بلوغ داده، اجرای چنین پروژه ای اولین برنامه پیشنهادی شرکت داتا به سازمانها برای تبدیل شدن به یک کسب و کار داده محور است. در نهایت نتیجه این ارزیابی میتواند به عنوان نقشه راهی برای اجرایی سازی فرآیندهای حاکمیت داده در ادامه مورد استفاده قرار بگیرد. به گفته متخصصان این شرکت، نقطه قوت شرکت داتا در ارائه چنین سرویسی آن است که برای هر فرآیند ارزیابی، مدلی متناسب با شرایط همان سازمان طراحی و پیاده سازی می کند.

بیست و هفتمین دوره نمایشگاه الکامپ، از تاریخ نهم تا دوازدهم تیر ماه 1403 در حال برگزاری است و علاقه مندان می توانند از ساعت 8 الی 15 برای بازدید از غرفه های شرکتهای مختلف، در محل نمایشگاه های بین المللی تهران حاضر شوند.

غرفه تفتا واقع در سالن 8 و 9 نمایشگاه بین المللی امسال، به صورت واحد میزان داتا و زیرمجموعه های دیگر هلدینگ است. در همین راستا، شرکتهای مختلف هلدینگ تفتا ضمن معرفی محصولات خود، به برگزاری کارگاه های آموزشی پرداخته و پذیرای فعالان اکوسیستم بانکی و فناوری کشور هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.