قرار است در بولتن شاپرک تغییراتی ایجاد کنیم

امیر حسین شبیری مدیر عامل شرکت شاپرک، با اشاره به اقدام شرکت کارت اعتباری ایران کیش در فراهم ساختن پرداخت غیر تماسی کهربا و ریال دیجیتال گفت: امیدواریم که سایر شرکت های پرداخت نیز دراین مسیرگام بردارند و همانطور که ایران کیش در این عرصه پیشرو بوده، بقیه نیز خود را به این فناوری برسانند و با بانک مرکزی در این مسیر همراه شوند تا استفاده از این پرداخت ها در سطح گسترده ای همراه شود.
وی خاطر نشان کرد: استفاده از پرداخت های غیر تماسی و NFC  در دنیا مسئله ای رایج است. بسیاری از ما تعداد زیادی کارت بانکی با خود حمل می کنیم و این مسئله امنیت مناسبی ندارد و قطعا همه گیری اقدامات ایران کیش در این زمینه همان طور که در دنیا اتفاق افتاده در ایران هم رخ خواهد داد.

اصلاح نظام کارمزد در کاهش تخلفات نقش بسزایی داشت

شبیری در پاسخ به این سوال که اصلاح نظام کارمزد که در سال گذشته روی داده چه تاثیراتی در صنعت پرداخت داشته و آیا خود این ساختار جدید در آینده دچار تغییر خواهد شد یا خیر گفت: اتفاق مثبتی که بعد از سال ها رخ داد و بازخوردهای متفاوتی هم داشت، اصلاح نظام کارمزد است، این امر تجربه مثبتی بود و معتقدم با اصلاح نظام کارمزد در بسیاری از تخلفات، کاهش جدی صورت گرفت. سعی می کنیم این اصلاح در مورد اصناف باقی مانده نیز تا پایان امسال انجام شود و فرایند تغییر بیابد.
مدیرعامل شاپرک گفت: با اصلاح نظام کارمزد روح تازه ای به صنعت پرداخت دمیده شد و برای شرکت هایی که مبلغ بالای تراکنش داشتند این امر موضوع مهمی بود.

بولتن شاپرک دچار تغییراتی خواهد شد؛ کسب و کارهای فین تکی منتظر باشند

مدیرعامل شرکت شاپرک درباره اینکه چرا به طور مجدد شاخص تعداد تراکنش به بولتن شاپرک بازگشته است و انتقاداتی که به صورت کلی به این بولتن می شود گفت: اساسا شفافیت اطلاعات موضوعی است که ما حامی آن هستیم، ولی احتمالا در ماه های آینده تغییراتی در بولتن شاپرک خواهیم داشت و به طور مثال مسائلی که در مورد اصناف و کسب و کارها جذاب هستند نیز به این بولتن اضافه می شود و شرکت ها در مورد کسب و کارها نیز اطلاعات مناسبی پیدا می کنند. اما در مورد اینکه می گویید چرا شاخص تعداد تراکنش به بولتن برگردانده شده، باید بگویم زمانی حساسیت و چالش روی این شاخص بود که میزان کارمزدها بر اساس تعداد تراکنش هم محاسبه می شد. امروز که کارمزد بر اساس تعداد تراکنش نیست، چنین شاخصی نباید خیلی موضوع صحبت باشد، اتفاقا شرکت های پرداخت و بانک ها میتوانند دریابند که کدام مجموعه بهره‌ور است، چرا که به صورت کلی نسبت مبلغ تراکنش به تعداد تراکنش نشاندهنده بهره وری مجموعه است.
شبیری تاکید کرد: بولتن شاپرک در آینده دچار تغییراتی می شود و به زودی داده های جذابتری را معرفی خواهیم کرد که برای کسب و کارهای فین تکی خیلی مفید است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.