برون سپاری احراز هویت از طریق «یوآیدی پلاس»

مدیرعامل یوآیدی در گفتگو با عصربانک در مورد سرویس جدید این شرکت گفت: سرویس جدید با نام «یوآیدی پلاس» که به بازار معرفی شده به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا احرازهویت را به طور کامل برون‌سپاری کنند و به یو آیدی بسپارند.

در نمایشگاه الکامپ 1403 شرکت‌های فناورانه از جمله یوآیدی حضور داشتند. «یوآیدی» ارائه دهنده سرویس احرازهویت (e-KYC) در ایران است و تاکنون بیش از شش ملیون احرازهویت توسط این راهکار انجام شده و ثبت 50 هزار رکورد احرازهویت روزانه نشان از عملکرد موفق آن دارد.

حضور یوآیدی در نمایشگاه الکامپ 1403 فرصتی فراهم آورد تا با سجاد باقرپور، ‌مدیرعامل یوآیدی گفتگویی انجام دهیم.

باقرپور متولد 1370 و دارای مدرک کارشناسی‌ارشد سیاست‌گذاری از دانشگاه شریف است. او فعالیت خود را از حوزه انرژی آغاز کرد و جزء اولین افرادی بود که با مجموعه یوآیدی همکاری در زمینه‌های مختلف نظیر مارکتینگ، توسعه کسب‌وکار و مدیریت اجرایی را در پیش گرفت تا اینکه هم‌اکنون به‌عنوان مدیرعامل مشغول به فعالیت است.

بانک‌ها و صرافی‌های رمزارز مهم‌ترین بازار هدف «یوآیدی» است

سجاد باقرپور در ابتدا با معرفی یوآیدی گفت: یو‌آیدی اولین شرکت ایرانی است که در زمینه احرازهویت در ایران شروع به فعالیت کرد و با استفاده از دو الگوریتم‌ هوش مصنوعی تطابق چهره ((Face Matching و تشخیص زنده ‌بودن (Liveness Detection) این فرایند را انجام می‌‌دهد و این تکنولوژی را به‌شکل بومی توسعه داده است.

وی به پروژه‌های انجام‌شده اشاره کرد و اظهار داشت: یوآیدی در حال‌حاضر با شرکت‌های مختلف همکاری دارد. اولین پروژه این شرکت مربوط به سال 1399 است که احرازهویت در سجام و دریافت کد بورسی به‌صورت غیرحضوری با همکاری آپ صورت گرفت.

مدیرعامل یوآیدی ادامه داد: در گام بعدی احرازهویت سامانه ثنا قوه قضائیه در دستور کار بود و سپس همکاری مشترک با خدمات انفورماتیک با ارائه سرویسی به‌نام بانک آیدی صورت گرفت که بر اساس آن احرازهویت وامضاء دیجیتال از این طریق به بانک‌ها ارائه می‌شود.

6 میلیون احرازهویت موفق

باقرپور خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 6 میلیون احرازهویت موفق در مجموع سامانه‌ها انجام شده است. بازارهدف اصلی بانک‌ها و صرافی‌های رمزارز هستند اما هر شرکتی که نیاز به احرازهویت آنلاین و تصویری داشته‌باشد می‌‌تواند از این قابلیت استفاده نماید.

وی در مورد خدمات یوآیدی گفت: احرازهویت تصویری مبتنی بر دو الگوریتم تطابق چهره ((Face Matching و تشخیص زنده‌بودن (Liveness Detection) سرویس اصلی یوآیدی است.

مدیرعامل یوآیدی ادامه داد: برای این منظور، کاربر یک ویدئو سلفی به مدت 5 ثانیه ضبط می‌کند که براساس الگوریتم Liveness Detection می‌توان از لایوبودن ویدئو اطمینان حاصل کرد.

وی افزود: سپس عکس لایو با عکس ثبت‌احوال یا هرعکس مرجع روی دیتابیس تطبیق داده می‌شود تا احرازهویت به طور کامل صورت گیرد که این مهم در قالب‌های مختلف API و PWA قابل انجام است.

«یوآیدی پلاس» فرصت برون سپاری احرازهویت

مدیرعامل یوآیدی در مورد سرویس جدید این شرکت به عصربانک گفت: سرویس جدید با نام «یوآیدی پلاس» که به بازار معرفی شده به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا احرازهویت را به طور کامل برون‌سپاری کنند و به یو آیدی بسپارند.

وی درباره دقت یوآیدی ادامه داد: از لحاظ حقوقی، دقت الگوریتم‌ها و نرخ تبدیل احرازهویت تضمین می‌شود تا از هر 100 کاربر که در فرایند را آغاز می‌کنند، براساس شرایط کسب‌وکار تا 80 درصد احرازهویت به‌طور کامل انجام شود و در صورت بروز مشکل نیز ارزیابی‌ها صورت می‌گیرد.

باقرپور خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مجموعه یوآیدی این است که محصول جدید با کاربر نهایی به‌صورت مستقیم ارتباط داشته‌باشد و مزیت آن، شناخت رفتار مشتری و کاربر نهایی است که می‌تواند کمک شایانی به کسب‌وکارها داشته‌ باشد.

برون سپاری احراز هویت یوآیدی پلاس

تشخیص زنده‌بودن به‌شکل غیرفعال مزیت «یوآیدی» ‌است

مدیرعامل یوآیدی  در مورد مهم‌ترین دستاورد مجموعه گفت:  تشخیص زنده‌بودن (Liveness Detection) به‌شکل غیرفعال یکی از مزایای قابل‌طرح است زیرا برخلاف بسیاری از سرویس‌های مشابه، نیازی به انجام فعالیت یا صحبت‌کردن کاربر حین ضبط ویدئو نیست که در واقع همراستا با  دیگر سرویس‌های KYC در جهان است.

باقرپور تاکید کرد: این قابلیت می‌تواند به‌طور محسوسی تجربه کاربری را افزایش داده و امنیت را نیز تضمین می‌کند.

تشخیص تقلب چشم‌انداز موفق آینده خواهدبود

باقرپور چشم‌انداز یوآیدی را توسعه بازار دانست و گفت: با توجه به اینکه هنوز درصد بسیار کمی از بازار احرازهویت ایران به‌شکل غیرحضوری انجام می‌شود، این مسئله در کنار احرازهویت حضوری مورد تاکید است.

وی در مورد برنامه‌های یوآیدی اظهار داشت:  در زنجیره ارزش شرکتت براساس فناوری هوش مصنوعی و قابلیت‌های آن محصولات جدیدی در حوزه لندتک نظیر تشخیص تقلب ارائه خواهد شد.

مدیرعامل یوآیدی توضیح داد:‌ بسیاری از کسب‌و کارها در حال‌حاضر درگیر حساب‌های اجاره‌ای و فیشینگ هستند که تشخیص تقلب به‌منظور کشف و جلوگیری از تقلب کمک ‌کننده خواهدبود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.