بدون چک و ضامن با «اعتبار ملی» وام بگیر

طرح «اعتبار ملی» بانک ملی با هدف تامین منابع مالی ارزان‌قیمت موردنیاز اقتصاد خانواده معرفی شده تا متقاضیان بتوانند بدون نیاز به ضامن، چک و گواهی کسر از حقوق تا سقف 500 میلیون تومان وام دریافت کنند.

دریافت وام از بانک‌ها یکی از روش‌های تامین مالی در مواقع ضروری است و تاریخچه اعطای وام در ایران به سال 1318 به شکلی از قرض‌الحسنه توسط بانک کارگشایی برمی‌گردد.

از آن زمان به‌تدریج فرایندهای مالی تکامل یافته تا جایی که امروزه دیگر حتی نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها نیست و از طریق افتتاح‌حساب آنلاین و درخواست و دریافت آنلاین اعتبار می‌توان از این خدمات بهره‌مند شد.

بانک ملی ایران نیز به‌عنوان یکی از پیشروترین بانک‌ها در این زمینه اقدامات مؤثری داشته و همواره خدمات مطلوبی در بانکداری دیجیتال ارائه داده‌است.

طرح «اعتبار ملی» یکی از خدمات نوین بانک ملی ایران است که در آستانه عید ولایت در تیرماه 1403 با هدف تأمین منابع مالی ارزان‌قیمت موردنیاز اقتصاد خانوار از  آن رونمایی شد.

وقتی«اعتبار»، «ضامن» می‌شود

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طرح «اعتبار ملی»، اعطای تسهیلات طبق فرایندی غیرحضوری است. بدین‌ترتیب، متقاضی براساس رتبه اعتباری بدون نیاز به ارائه چک، سفته و گواهی کسر از حقوق می‌تواند تسهیلات دریافت کند. در واقع، رتبه اعتباری متقاضی به‌عنوان ضامن تلقی شده و دیگر نیازی به معرفی ضامن همانند گذشته نیست.

مزیت قابل‌‌توجه دیگر، دریافت تسهیلات در زمان کوتاه است. پیش از این، روند درخواست تا دریافت وام معمولا چند ماه به طول می‌انجامید و نیاز به طی فرایندهای متعدد استعلام و… داشت. ضمن اینکه امکان داشت پس از این زمان، شرایط اعطای وام از طرف بانک رد می‌شد و عملا موجب اتلاف وقت و هزینه‌ زیادی بود. اما در بانکداری دیجیتال این مشکل برطرف شده و از طریق اعتبارسنجی به‌ سهولت می‌توان برای دریافت وام اقدام نمود. «اعتبار ملی» نیز از این قاعده مستثنی نبوده و پس از امضای قرارداد و احراز شرایط، تسهیلات در کمتر از سه ساعت به حساب مشتری واریز می‌شود.

افتتاح‌حساب در «بام» و اقدام برای «وام»

مشتریان بانک ملی ایران در طرح «اعتبار ملی» می‌توانند براساس امتیاز حساب خود تا سقف 500 میلیون تومان وام دریافت کنند. نرخ سود تسهیلات در این طرح، 14 درصد و دوره بازپرداخت نیز 12، 24 و 36 ماهه است.

روش استفاده از طرح «اعتبار ملی»

گام اول برای استفاده از طرح «اعتبار ملی» ،افتتاح‌حساب به‌صورت غیرحضوری از طریق سامانه بام بانک ملی ایران است. در صورتی‌که کارکرد میانگین حساب متقاضی حائزشرایط باشد، پس از حداقل سه ماه و حداکثر تا 18 ماه امکان دریافت تسهیلات وجود خواهد داشت. این طرح براساس کارکرد میانگین حساب برای همه رتبه‌های اعتباری مشتریان قابلیت دریافت دارد.

این طرح محدودیتی ندارد و همه اشخاص حقیقی و حقوقی می‌‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. البته متقاضی وام همانند دیگر طرح‌های ارائه نسهیلات نباید بدهکار بانکی یا دارای چک برگشتی باشد.

1 نظر
  1. اصغر واحد می گوید

    سلاماگر راست گفته باشند در این مقطع حساس مشگل مردم جل بشه ولی وام بدون ضامن وچک غیر ممکن است فقط شعر وفریب افکار عمومی است اگر صد میلیون بمن با‌چک دادند قبول است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.