تفاوت بانکهای دیجیتالی امارات با بانکهای دیجیتالی ایرانی
در بررسی خدمات بانکهای دیجیتالی امارات، نقل و انتقال بینالمللی وجه از طریق مشارکت با بانکهای خارجی و خرید مجازی بین المللی از خدمات مهم و متمایز کننده آنها با خدمات بانکهای دیجیتالی ایرانی است. بانکهای دیجیتالی ایرانی از ارائه این خدمات محروم هستند و دلیل آن هم تحریمهای بانکی و غیربانکی است که باعث شده کاربران ایرانی از این خدمات مهم نتوانند استفاده کنند.
در چشم انداز مالی امروزی که به سرعت در حال تحول است، بانکهای دیجیتالی در نحوه مدیریت پول انقلاب ایجاد می کنند. در این مطلب خدمات پنج بانک دیجیتالی برجسته امارات معرفی میشوند که در حال تغییر شکل صنعت و خدمت به نیازهای کاربران هستند.
پنج بانک دیجیتالی اماراتی
1.Liv Bank
Liv Bank که توسط گروه NBD امارات اداره و مدیریت می شود، به عنوان یکی از ابزارهای مالی برتر برای کاربران دیجیتالی امروزی شناخته است. از قابلیتهای Liv، افتتاح حسابهای بدون کاغذ، انتقال سریع و پرداخت های بصری است.
ویژگیهایی مانند حساب هدف و حساب چند برابر کننده پاداش، کسب پاداش را بسیار ساده می کند. بهعلاوه، کارتهای اعتباری Liv بازپرداخت نقدی و برنامههای وفاداری انعطافپذیر متناسب با سبک زندگی هر کاربر را ارائه میدهند. در میان سایر موارد، ارائه سرمایه گذاری به طور مستقیم از طریق اپلیکیشن و همچنین پیشنهادات شخصی سازی شده باعث شده این بانک دیجیتالی، خدماتی فراتر از بانکداری سنتی ارائه دهد.
2.YAP
این بانک دیجیتال به کاربران این امکان را میدهد تا عادتهای خرج کردن، پرداخت صورتحسابها و انتقال پول را به صورت محلی و بینالمللی در یک مکان انجام دهند. به طور قابل توجهی، هیچ نیازی به حداقل موجودی نیز وجود ندارد.
اگرچه YAP مجوز بانکی خود ندارد، اما YAP میتواند شماره حساب بانکی بینالمللی را برای تراکنشها از طریق مشارکت خود با RAK Bank ارائه دهد. YAP که در دستگاههای iOS و Android در دسترس است، ویژگیهای جامعی مانند تجزیه و تحلیل هزینه، کنترل کارت، اعلانهای بیدرنگ و حتی یک کارت مجازی برای خرید آنلاین ارائه میکند.
3.Wio Bank
Wio Bank که در سال 2022 راه اندازی شده به سرعت به یک تغییر دهنده بازی تبدیل شده است و راهحل های مالی مناسب را هم برای افراد و هم برای کسب و کارها ارائه می دهد. اپلیکیشن Wio Bank ، به کاربران اجازه میدهد تا حساب باز کنند، واریز و برداشت کنند، وجوه بینالمللی انتقال دهند، هزینهها را پیگیری کنند و در طیف متنوعی از داراییها سرمایهگذاری کنند. همچنین طیف وسیعی از مزایا از جمله نرخهای بهره رقابتی و مشوقهای بازگشت نقدی را ارائه میدهد.
4.بانک اسلامی ابوظبی
بانک اسلامی ابوظبی (ADIB) اخیراً در بانکداری دیجیتال خود تمرکز ویژهای داشته است که ناشی از ترجیح فزاینده خدمات دیجیتال در بین مشتریان است. در همین رابطه 80 درصد از مشتریان ADIB به طور فعال از پلتفرمهای دیجیتال این بانک استفاده می کنند. علاوه بر این، بیش از نیمی از محصولات و خدمات مالی شخصی اکنون می توانند از طریق اپلیکیشن بانک به صورت دیجیتالی استفاده شوند.
تعهد ADIB به افزایش تجربه بانکداری تلفن همراه با استفاده از فناوری تشخیص اثر انگشت الکترونیکی (EFR) نیز باعث افزایش قابل توجهی در افتتاح حساب های جدید شده است. این بانک در سال 2023، طیف گستردهای از خدمات دیجیتال از جمله بانکداری مبتنی بر چت از طریق واتس اپ را معرفی کرد که نشاندهنده خدمت مدرن به کاربران است.
5. مشرق نئو
مشرق نئو که در سال 2017 راه اندازی شده، با طیف گسترده ای از خدمات بانکی، نیازهای کاربران را برآورده می کند. این بانک فراتر از تراکنشهای اساسی، یک تجربه بانکداری دیجیتال جامع را ارائه میدهد که همه چیز از پسانداز و سرمایهگذاری گرفته تا وام و خدمات فارکس را پوشش میدهد.
قابل توجه است که مشرق نئو چندین مشارکت استراتژیک ایجاد کرده است، از جمله همکاری با بانک Kotak Mahindra که امکان افتتاح حساب دیجیتال یکپارچه را برای مشتریان غیرمقیم هند (NRI) در امارات ارائه میدهد. علاوه بر این، ابتکاراتی مانند NeoBiz به طور خاص به نیازهای استارت آپ های منطقه پاسخ می دهد. همانطور که مشرق نئو به بررسی همکاری با فینتکها و پلتفرم های فناوری ادامه می دهد، می توان انتظار داشت که در خط مقدم تحول بانکداری دیجیتال باقی بماند.
منبع: seamlessxtra.com