آثار مخرب ممنوعیت مبادلات ووچر کسب و کارهای تبادلی

بخشنامه اخیر شاپرک در مورد ممنوعیت مبادلات ووچر کسب و کارهای تبادلی طوری تنظیم شده است که باعث خود تحریمی در داخل کشور و ایجاد آثار مخربی از جمله کاهش شفافیت در بازار تبادل و گسترش بازارهای زیر زمینی خواهد بود و به طور موازی روی کسب و کارهای قانونی زیادی تاثیر خواهد گذاشت.

شرکت شاپرک طی دستورالعمل جدیدی به پرداخت‌یاران ، اعلام کرده است که مبادلات ووچر کسب وکارهای تبادلی به دلیل به‌کارگیری آنها به جای ابزار پرداخت در داخل کشور ممنوع است.

ممنوعیت مبادلات ووچر پرداخت یاران
در این رابطه رضا شیردار، مدیرعامل پلتفرم ایکس پی گفت: از جمله ووچرها می‌توان به ووچر پرفکت مانی اشاره کرد. کاربران برای دسترسی به خدمات مورد نظرشان در سطح بین الملل و داخل کشور از این ووچر استفاده می‌کنند. این ووچرها کاربردهای بسیار گسترده‌ای از جمله پرداخت‌های هاستینگ، خرید شماره‌های مجازی، خرید انواع گیفت کارت، خرید از آنلاین شاپ‌های بین‌المللی از جمله علی اکسپرس دارند.

او افزود: این نوع ووچرها دارای ساز و کار مشخصی هستند و تا این لحظه با وجود تحریم‌ها، با کشور ایران برای جلوگیری و مقابله با افراد کلاهبردار در سطح اینترنتی کشور، همکاری بسیار زیادی داشته اند و گره گشای کار بسیاری از ایرانیان برای استفاده از خدمات بین المللی و دور زدن تحریم ها شده‌اند.

رضا شیردار خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ما در دورانی داریم زندگی می‌کنیم که تحریم‌های زیادی در مقابل کشور اعمال شده است، ووچر پرفکت مانی جزو معدود ارز‌هایی است که کاربران می‌توانند بدون استرس و دغدغه خطراتی از جمله فریز شدن دارایی از آن استفاده کنند و نمی‌توان ووچر پرفکت مانی را با مبنای تشابه اسمی و یکسان انگاری با سایر ووچرهای موجود در سطح کشور مقایسه و ممنوع کرد.

او افزود: این بخشنامه طوری تنظیم شده است که در مرحله اول باعث خود تحریمی در داخل کشور و ایجاد آثار مخربی از جمله کاهش شفافیت در بازار تبادل، گسترش بازارهای زیر زمینی خواهد بود و به طور موازی روی کسب و کارهای قانونی زیادی تاثیر خواهد گذاشت.

امید است بانک مرکزی، با اتخاذ تصمیم صحیح در خصوص این بخشنامه، فضایی را ایجاد کند که کاربران، از خدمات بین المللی محروم نشده و بتوانند بدون دغدغه مطابق قبل از این خدمات استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.