یک برداشت آزاد از حضور نوبیتکس در نمایشگاه صنعت مالی

این روزها شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور (بورس، بانک و بیمه) در نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است. نوبیتکس به عنوان بزرگترین پلتفرم تبادل رمزارز در ایران هم به سالن 8 و 9 نمایشگاه آمده و تا 22 مرداد ماه از ساعت 8 تا 15 میزبان علاقه‌مندان به دنیای بلاکچین و رمزارزها است.

جلوه‌گری محصولات جدید نوبیتکس

در دو روز ابتدایی برگزاری این نمایشگاه، بحث‌های داغی پیرامون آخرین محصولات معرفی شده از سوی نوبیتکس در جریان بود. از استیکینگ و ییلدفارمینگ گرفته تا معاملات تعهدی و لاکت‌ولت، قابلیت‌هایی هستند که نوبیتکس در حدود یک سال اخیر با هدف دسترس‌پذیری و فراگیری بیشتر رونمایی کرده است. لایت‌ورژن یا نسخه سبک اپلیکیشن نوبیتکس هم برای اولین بار در نمایشگاه صنعت مالی معرفی شد.

اعتبار و وام خرید کالا دو سرویس جدید نوبیتکس است که توجه بسیاری از حاضران در نمایشگاه را جلب کرده. این دو قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد در ازای سپردن دارایی رمزارزی خود به عنوان وثیقه، اعتبار و وام خرید کالا دریافت کنند.

بحث داغ رگولاتوری

در حاشیه روز اول برگزاری نمایشگاه صنعت مالی کشور، شمس‌الدین حسینی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در غرفه نوبیتکس حاضر شد و با وحید شامخی معاون توسعه کسب‌وکار نوبیتکس به گفت‌وگو پرداخت.

شامخی در این دیدار توضیح داد که نوبیتکس پلتفرمی است که با استفاده از فناوری‌های روز دنیا امکان تبادل رمزدارایی‌ها را برای 8 میلیون کاربر ایرانی فراهم می‌کند.

امیرحسین راد، مدیرعامل نوبیتکس هم در روز دوم برگزاری نمایشگاه با حضور در پنلی با موضوع رگولاتوری رمزارز در ایران حاضر شد و در بخشی از اظهاراتش توضیح داد: «ما رگولاتوری موفقی در حوزه نوآوری در ایران نداشتیم. به‌‌‌خصوص جایی‌‌‌که با بانک مرکزی ارتباط دارد که نگاهی محافظه‌‌‌کارانه داشته و خروجی رگولاتوری به مرور زمان به نابودی ‌‌‌آن صنعت منجر می‌شود. البته دغدغه‌‌‌های رگولاتور قابل فهم است؛ اما رگولاتوری توسعه‌‌‌مند حوزه رمزارزها با ساختار فعلی بانک مرکزی در ایران که دغدغه توسعه ندارد و تنظیم‌‌‌گری برایش پیروزی یا باخت محسوب نمی‌شود، ممکن است فرجام خوبی نداشته باشد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.