با خدمات غیرحضوری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیازی به شعبه نیست!

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از بانک‌های پیشرو در ارائه خدمات بانکداری نوین به مشتریان است به‌طوری که به گفته مدیرعامل این بانک در حال حاضر بالای 90 درصد افتتاح حساب این بانک به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

امروزه امکان افتتاح حساب آنلاین و دسترسی به تسهیلات آنلاین، توثیق اوراق بهادار، اینترنت‌بانک و همراه‌بانک، نئوبانک کیوبانک، خدمات چک و سفته دیجیتالی، پیشخوان مجازی و بسیاری خدمات آنلاین دیگر باعث شده که مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان نخستین و بزرگ‌ترین بانک تخصصی قرض‌الحسنه به‌راحتی به بسیاری از خدمات به‌صورت غیرحضوری و7*24  و بدون نیاز به حضور در شعبه دسترسی داشته باشند.

در نمایشگاه صنعت مالی، عصربانک با سید سعید شمسی‌نژاد، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مصاحبه کوتاهی درباره آخرین خدمات دیجیتالی بانک انجام داد که در ادامه می‌خوانید:

شعبه به‌تنهایی پاسخگوی نیازها نیست

شمسی‌‌نژاد گفت‌وگو را با معرفی برنامه‌های توسعه بانکداری دیجیتال آغاز کرد و گفت: افزایش حجم مشتریان از 10 به 18 میلیون نفر طی سه سال اخیر ارتقای خدمات دیجیتال را ضروری کرد؛ چرا که با ابزارهای سنتی و شعبه‌‌محور نمی‌توان پاسخگوی نیاز مشتریان بود.

وی افزود: در حال ‌حاضر ارائه خدمات تسهیلات آنلاین از کمتر از 5 درصد به بالای 65 درصد رسیده‌ و افتتاح حساب نیز در حدود 90 درصد موارد به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

نئوبانک‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به دیگر خدمات نوین این بانک اشاره کرد و گفت: «کیوبانک» نئوبانک‌ بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است و اکنون خدمات متنوعی را به حدود 250هزار کاربر ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر چه توسعه مطلوبی در زمینه خدمات دیجیتال صورت گرفته و رایزنی با شرکای بانک به نتایج مورد انتظار رسیده، اما شعب فیزیکی بانک همچنان به فعالیت می‌پردازند؛ زیرا حجم مراجعه‌های حضوری مشتریان همچنان بالاست.

شمسی‌نژاد تأکید کرد: در آینده نزدیک شعب فیزیکی فقط به ارائه خدمات مشاوره‌ای می‌پردازند و در عمل خدمات مالی و بانکی در بستر آنلاین خواهد بود؛ زیرا افق 40 میلیون مشتری را نمی‌توان با درگاه‌های سنتی مدیریت کرد.

نوآوری‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

شمسی‌نژاد در رابطه با نوآوری‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: نئوبانک‌های این بانک به‌نوعی سرزمینی برای اکوسیستم‌ها، میکروفاینانس‌ها و فین‌تک‌ها خواهد بود. همکاری شرکت‌های بیمه نمونه این رویکرد است؛ چرا که انواع شرکت‌های بیمه با خدمات متنوع می‌توانند بدون هیچ محدودیتی در پلتفرم‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از ظرفیت 18 میلیون مشتری استفاده کنند.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در رابطه با دیگر خدمات نوین بانکی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری ساختار بانک با تحولات روز بازنگری شده و از حالت ساختار سنتی به توسعه بانکداری دیجیتال رسیده و ایجاد بخش API، توسعه کسب‌وکار و بازاریابی‌های تخصصی، بستری را فراهم آورده تا بسیاری از شرکت‌‌های کوچک بتوانند با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران همکاری داشته ‌‌باشند.

وام فوری 50 میلیون تومانی، تجربه موفق خدمات نوین است

شمسی‌نژاد راجع به تجربیات موفق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: ارائه وام فوری 50 میلیون تومانی که از سال گذشته آغاز شد نمونه موفق در زمینه خدمات بانکی است و تسهیل در زمینه ضمانت‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی در مورد بهره‌گیری از هوش مصنوعی نیز خاطرنشان کرد: در ساختار جدید بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بخش هوش‌ مصنوعی ایجاد شده که کیوکیدز نمونه‌ای از  خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان است و تحلیل داده به‌عنوان زیربخش‌های نوین فناوری اطلاعات وارد ساختار بانکی شده و قطعاً پیشرفت‌های قابل‌ توجهی در این زمینه محقق می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.