همه چیز درباره ARC؛ پلتفرم بانکداری باز بانک تجارت

پلتفرم بانکداری باز بانک تجارت یعنی ARC با ارائه بیش از 90 سرویس‌ بانکی و غیربانکی مانند سرویس‌های کارت، سپرده، سرویس‌ چک، انتقال وجه و ....، تاکنون به بیشتر از 180 کسب و کار به بیش از 30 میلیون فراخوانی رسیده است.

امروزه پلتفرم‌های بانکداری باز با اشتراک‌گذاری داده‌ها و ایجاد همکاری بین بانک‌ها و فین‌تک‌ها، زمینه را برای نوآوری‌های بیشتر در صنعت مالی فراهم می‌کنند. این همکاری‌ها می‌تواند منجر به توسعه محصولات و خدمات جدید و بهبود فرآیندهای موجود شوند.

شرکت سیمرغ تجارت فعالیت خود را از اردیبهشت سال 1400 در حوزه بانکداری باز در قالب پلتفرم ARC  با ارائه سرویس‌های پایه آغاز نمود و حسب نیاز مشتریان به توسعه آن‌ها پرداخت.

پلتفرم بانکداری باز بانک تجارت یعنی ARC با ارائه بیش از 90 سرویس‌ بانکی و غیربانکی مانند سرویس‌های کارت، سپرده، سرویس‌ چک، انتقال وجه و ….، تاکنون به بیشتر از 180 کسب و کار به بیش از 30 میلیون فراخوانی رسیده است. این پلتفرم می‌کوشد تا با ارائه زیرساخت‌های مناسب به کسب‌وکارها، پلی برای اتصال آن‌ها به لایه‌ها و سرویس‌های بانکی باشد.

از جمله سرویس‌های توسعه یافته‌ای که در پلتفرم بانکداری باز بانک تجارت (ARC) با استقبال بیشتری روبرو شده است می‌توان به سرویس‌های مربوط به چک صیادی، سرویس های استعلامی، سرویس‌های انتقال وجه و برداشت مستقیم (Direct debit) اشاره نمود.

بانکداری باز بانک تجارت

 رسالت این شرکت در راستای ارائه سرویس‌ها به مجموعه‌های درخواست کننده، آنبردینگ سریع مشتریان و دسترسی آسان به سرویس‌ها است. فرآیند آنبردینگ و پشتیبانی از زمان اعلام درخواست مشتری و شروع ثبت‌نام آنلاین تا پیاده‌سازی و حتی در زمان استفاده از سرویس توسط ARC ادامه پیدا می‌کند و مشتریان در هر لحظه امکان دسترسی به پشتیبانی را دارا می‌باشند. این مهم تاکنون موجب افزایش 300 درصدی تعداد مشتریان و 10 برابری تعداد فراخوانی‌ها نسبت به سال قبل گردیده است.

ARC علاوه بر ارائه خدمات بانکداری باز در نظر دارد با ارائه خدمات در قالب Baas (Bank as Service) از جمله سرویس‌های افتتاح حساب، صدورکارت، سرویس‌های پرداخت و … که به منظور دسترسی ساده‌تر به خدمات بانکی، افزایش نوآوری، کاهش هزینه‌ها و سفارشی‌سازی محصولات بانکداری باز برای مشتریان شکل گرفته است، به صورت شخصی سازی شده خدمات بانکی را به مشتریان خود ارائه دهد و بدون نیاز به پیچیدگی‌های قانونی و فنی یک بانک، از زیرساخت‌های آماده آن استفاده کنند.

با دسترسی به زیرساخت‌های بانکی از طریق  APIها، شرکت‌های نوآور می‌توانند محصولات و خدمات جدیدی را با استفاده از این امکانات طراحی نمایند. همچنین نیازی به سرمایه‌گذاری سنگین در زیرساخت‌ها و سیستم‌های بانکی ندارند، بلکه می‌توانند از خدمات موجود بانک‌ها بهره‌مند شوند. نکته حائز اهمیت این است که، شرکت‌ها این امکان را دارند تا تجربه کاربری و خدمات بانکی را بر اساس نیازهای خاص مشتریان خود تنظیم کنند.ARC  تاکنون با شخصی سازی سرویس‌ها برای مشتریان خود گام بلندی برای نیل به این هدف برداشته است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.