تاثیر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در پرداخت‌ها

امروزه ابزارهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بیش‌ازپیش در دسترس مشتریان هستند و به این واسطه بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت فرصت‌های بیشتری برای درگیر کردن مشتریان در دنیای مجازی دارند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛تلاش‌های شرکت‌های خدمات مالی و خرده‌فروشان در حوزه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بصورت تجربی است اما این شرکتها در گام‌های اولیه از فناوری موجود بیشترین استفاده را می‌برند. هم‌چنین با پیشرفت و توسعه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فرصت‌های تازه‌ای برای تعامل مشتریان در فضای مجازی پدید می‌آید. در ادامه به برخی نمونه‌های تأثیرگذار از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در حوزه پرداخت اشاره شده است.

1. فناوری TD، تجربه واقعیت مجازی جدید کمپانی Ameritrade از واقعیت مجازی برای تدریس امورمالی، بیت کوین و تکنولوژی موبایلی استفاده می‌کند. تجربه TD یک ویدیوی همه‌جانبه است که از طریق یک هدست قابل‌مشاهده و شبیه ورود به دنیای خیالی است. این تجربه در سطح خیابان آغاز می‌شود تا کارکردهای داخل وال‌استریت را شرح دهد و سپس دیدی همه‌جانبه از سیلیکون ولی ارائه می‌دهد و درنهایت کاربر را به داخل یک عملیات استخراج بیت کوین می‌برد.

2. شرکت سرمایه‌گذاری فیدلیتی از یک عامل مجازی به نام Cora استفاده می‌کند که می‌تواند به سؤالات در مورد سهام پاسخ دهد. Cora که با استفاده از برنامه واقعیت مجازی خدمات وب آمازون ساخته شده، می‌تواند به سؤالاتی در مورد عملکرد سهام، بالا بردن نمودارهای شرکت و عملکرد شرکت پاسخ دهد. هم‌چنین مشتری می‌تواند در اتاق گفتگوی واقعیت مجازی از Cora سؤالات خود را بپرسد.

3. بانک رویال کانادا از واقعیت مجازی برای شخصی‌تر کردن هدایای الکترونیکی استفاده می‌کند. بانک رویال کانادا قصد دارد واقعیت افزوده را در پرداخت‌های شخص به شخص و هدیه‌های دیجیتال ادغام کند. هدیه الکترونیکی این بانک به کاربران این امکان را می‌دهد از طریق کارت‌های هدیه مجازی پول انتقال دهند.

4. مسترکارت سال گذشته فروشگاهی موقتی افتتاح کرد که پنجره‌ها و آینه‌های آن به اینترنت متصل بود و به مشتریان این امکان را می‌داد با تلفن هوشمند خود اقلام مدنظر را اسکن و بررسی کنند. آینه‌های هوشمند یکی از این فروشگاه‌ها به مشتریان اقلامی جانبی پیشنهاد می‌کند و آینه دیگری می‌تواند محصولاتی برای مراقبت از پوست پیشنهاد دهد.

5. شرکت ارائه خدمات پرداخت Payscout خرید بر اساس واقعیت مجازی را با یک اپلیکیشن ممکن کرده است. اپلیکیشن تجارت واقعیت مجازی Payscout به خریدارانی که از هدست گوگل استفاده می‌کنند این امکان را می‌دهد تا به کالای مدنظر خود دیدی 360 درجه داشته باشند. مشتریان کاتالوگ کالا را دنبال می‌کنند و از طریق حرکات چشم درون هدست، دست به انتخاب می‌زنند و به همین طریق خرید  را نهایی می‌کنند.

6. سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین طرفداران واقعیت مجازی است و سال‌هاست هدست واقعیت مجازی خود را برای تلفن‌های هوشمند عرضه کرده است. اوایل سال 2017 سامسونگ سرمایه‌گذاری مشترکی با فین تک‌ها، با تمرکز بر واقعیت مجازی، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا آغاز کرد. هدف از این کار آن است که شرکت‌های الکترونیکی پلتفرم خود را با تهیه کردن سرمایه، منابع و تخصص کافی کارآفرینان توسعه دهند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.