نقش بانک گردشگری در ارتقای مراودات بین‌المللی بانکی

«بانک گردشگری» یکی از بانک‌های فعال در جهت ارتقای مراودات بین‌المللی بانکی است که در این راستا می‌توان به اتصال این بانک به شبکه پرداخت کارتی روسیه اشاره کرد. با اجرای این طرح، امکان دریافت وجه از دستگاه‌های خودپرداز روسیه برای دارندگان کارت‌‌های عضو شبکه شتاب فراهم شده‌است و گام مؤثری در افزایش مراودات مالی و تسهیل گردشگری بین دو کشور خواهد بود.

همچنین افتتاح‌‌حساب در دو بانک قطر به‌منظور دریافت منابع بلوکه‌شدن ایران در سال گذشته نیز اقدام مؤثر دیگر بانک گردشگری به‌منظور حفظ سرمایه کشور است.

تسهیل تجارت و گردشگری با خدمت نوین «بانک گردشگری»

بانک گردشگری با رونمایی از مرحله نخست اتصال شبکه پرداخت کارتی ایران (شتاب) در محل بانک مرکزی به‌عنوان یکی از هشت بانک پیشرو کشور به شبکه پرداخت کارتی روسیه (میر) پیوست.

با این خدمت نوین که پس از سه سال طراحی به انجام رسید، بانک گردشگری توانست فرصتی برای مشتریان خود فراهم آورد تا بتوانند از طریق کارت‌های بانکی خود به‌راحتی وجوه موردنیاز را به‌صورت روبل از دستگاه‌های خودپرداز روسیه دریافت کنند.

این مسئله علاوه بر بی‌نیازی به تبدیل پول به دلار موجب تسهیل گردشگری و بهبود تراز تجاری بین دو کشور می شود و امکان انجام خدمات مالی و تجاری از طریق ارزهای ملی را میسر می‌کند.

البته مقرر شد تا در مرحله دوم شرایطی مهیا شود تا اتباع روسیه نیز امکان دریافت وجوه خود به‌شکل ریال را از دستگاه‌های خودپرداز بانک گردشگری داشته‌باشند. همچنین برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا پس از موفقیت این دو مرحله، دارندگان کارت‌های شتاب بتوانند از پذیرنده‌های کشور روسیه نیز استفاده نمایند.

اتصال به شبکه میر روسیه با استفاده از تلفن همراه و قابلیت NFC

در حال‌حاضر، برای کاهش هزینه‌ها و تسهیل فرایندهای پرداخت، از طرح کهربا استفاده می‌شود اما براساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سال این امکان از طریق تلفن همراه و NFC نیز وجود دارد.

از همین‌رو مشتریان بانک گردشگری می‌توانند کارت بانکی خود را در پلتفرم و نرم‌افزاری که در سامانه بانک مرکزی وجود دارد، تعریف کنند و با استفاده از تلفن همراه و قابلیت NFC که در خودپردازهای کشور روسیه وجود دارد به صورت Top and Go از این خدمت بهره‌مند شوند.

یکی از چالش‌های همیشگی گردشگران و تجار، تبدیل ارز است که گاه به‌دلیل نوسانات بازار ارز مشکلاتی نیز در صورت تاخیر در سفر برای آنها رخ می‌داد. اما با راهکار جدید این مشکل برطرف شده و مشتریان بانک گردشگری بدون نیاز به تبدیل پول خود می‌توانند از دستگاه‌های خودپرداز روسیه استفاده نمایند.

«بانک گردشگری» در حفظ سرمایه مالی کشور نیز پیشرو است

بانک گردشگری علاوه بر اینکه همواره تلاش دارد تا بهترین خدمات را به مشتریان خود عرضه کند و گام مؤثری در جهت ارتقای صنعت توریسم کشور بردارد، در حفظ منابع مالی کشور نیز از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

چندی پیش، بانک گردشگری در کنار 5 بانک ایرانی دیگر برای دریافت بخشی از منابع بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی اعلام آمادگی کرد تا از این بستر منابع بلوکه شده ایران به کشور بازگردانده‌شود. بدین‌منظور این بانک‌ نسبت به افتتاح‌حساب در دو بانک الدخان و الاهلی قطر حساب اقدام کرد تا تمام پرداخت‌ها توسط کارگزاران بین‌المللی این دو بانک قطری و سیستم سوئیفت صورت گیرد. خوشبختانه 5 میلیارد و 573 میلیون یورو 492 هزار یورو به حساب شش بانک ایرانی در دو بانک قطر واریز شد.

بدین‌ترتیب شرایطی فراهم آمد تا منابع غیرقابل دسترس ایران در کره جنوبی که در حساب‌های دو بانک «ووری» و «ای‌بی‌کی» و شعبه سئول بانک ملت نگهداری می‌شد، به حساب بانک مرکزی سوئیس برای تبدیل به یورو منتقل شد.

گفتنی است با مشارکت بانک گردشگری این منابع به عنوان  ذخایر بانک مرکزی و پشتوانه ریال در جهت تقویت ارز ملی به کشور بازگردانده‌ شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.