فوربیکس چطور به نیازهای متنوع کسب‌وکارها پاسخ می‌دهد؟

اولین روز از یازدهمین همایش بانکداری نوین و نظام‌های پرداخت در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد. در حاشیه اولین روز از این همایش، کارگاه «آینده بانکداری دیجیتال و نئوبانک‌های شرکتی برای کسب‌وکارهای نسل زد» با ارائه محسن زادمهر برگزار شد.
در این کارگاه هم‌بنیانگذار فوربیکس ضمن معرفی این محصول که با همکاری شرکت توسن راه‌اندازی شده، از اهمیت نئوبانک‌های شرکتی در پاسخگویی به نیازهای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط گفت.
او با اشاره به اهمیت بانکداری دیجیتال برای نسل زد گفت: «نسل زد تقریبا از سال ۲۰۱۵ به سن قانونی رسید و درست همین زمان شاهد ظهور بانکداری دیجیتال و ابزارهای آنلاین بانکی بودیم. به همین خاطر نسل زد کمتر با شعب بانک تعامل دارد و اولویت اصلی او متمرکز بر راهکارهای نوین و بانکداری دیجیتال است.»
او با اشاره به اینکه نسل زد تمایل بیشتری به راه‌اندازی کسب‌وکار دارد و اکنون بسیاری از کسب‌وکارهای جدید و SMEها توسط نسل زد راه‌اندازی می‌شوند، بر لزوم توسعه نئوبانک‌های شرکتی تاکید کرد که بیشتر مورد استقبال نسل زد هستند.
زادمهر در این کارگاه با مرور ویژگی‌های چهار بنچمارک جهانی در حوزه نئوبانک شرکتی گفت: «ترند جهانی اکنون به سمت ایجاد سوپرمارکت‌های مالی است که به صورت اینتیگریتد شده، علاوه بر ابزارهای بانکی، انواع و اقسام خدمات و محصولات مالی از جمله خدمات حوزه سرمایه‌گذاری، بیمه، رمزارز و… را ارائه می‌کنند.»

 

فوربیکس

استارلینگ، کنتو، فینام و رولوت‌بیزینس از جمله نمونه‌های موفق نئوبانک‌های شرکتی هستند که به شرکت‌های کوچک و متوسط خدمات ارائه می‌کنند.
به گفته زادمهر «از جمله خدمات ارائه شده توسط نئوبانک‌های شرکتی علاوه بر امکانات بانکی می‌توان به امکاناتی از قبیل ارائه درگاه پرداخت، لینک پرداخت اختصاصی برای محصولات، صدور فاکتور و مدیریت وجوه نقد کسب‌وکار در کنار مدیریت تراکنش‌ها و صورت‌حساب‌ها به صورت یکجا و اینتیگریتد در یک اپلیکیشن نئوبانک شرکتی اشاره کرد.»
هم‌بنیانگذار فوربیکس گفت: «در بنچمارک‌های موفق جهانی به این نتیجه رسیده‌ایم که نمیتوان صرفا با خدمات بانکی مثل انتقال وجه، به نیاز کاربران شرکتی پاسخ داد و نیاز به ایجاد خدمات متنوع بر یک بستر هستیم. همونطور که در خرده‌فروشی و ریتیل به سراغ سوپرمارکت‌های مالی رفته‌ایم، درباره شرکت‌ها باید به سمت ارائه ابزارهای متنوع برای مدیریت کسب‌وکار حرکت کنیم. تا شرکت‌ها بتوانند انواع خدمات مثل صدور فاکتور، مانیتورینگ وضعیت موجودی‌های انبار یا حتی مدیریت وبسایت کسب‌وکار و.. را در قالب نئوبانک شرکتی دریافت کرد.»
بحث اصلی در نئوبانک شرکتی، یکپارچه‌سازی انواع خدماتی است که کسب‌وکارها لازم دارند. ماکزیمم ۱۰ درصد ابزارهای نئوبانک‌های شرکتی مربوط به خدمات بانکی مثل انتقال پول است و بخش عمده سرویس‌ها همان خدمات جانبی مثل حوزه پرداخت، صورت‌های مالی، صورتحساب، ابزارهای اتومیشن، سیستم‌های حسابداری، مدیریت مشتریان و محصولات و حتی مدیریت پرداخت‌ها به پرسنل شرکت و… به صورت یکپارچه است. فوربیکس محصول جدیدی است که با همکاری توسن در حوزه نئوبانک شرکتی با هدف ارائه خدمات یکپارچه به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط راه‌اندازی شده است.
زادمهر تاکید کرد: «ما در فوربیکس از بهترین تجربیات جهانی برای توسعه نئوبانک شرکتی استفاده کردیم. فوربیکس یک پلتفرم مولتی بیزینس محسوب می‌شود که شرکت‌ها می‌توانند از خدمات مختلف مالی بانکی و حسابداری در یک بستر به صورت یکپارچه استفاده کنند. تمام صورت‌حساب‌های تولید و ثبت شده در پلتفرم ما به صورت مستقیم در سبستم حسابداری ثبت می‌شوند و می‌تواند از آن برای انواع گزارش‌گیری چه صورتحساب‌های مالی چه مدیریت انبار و چه میزان فروش محصولات استفاده کرد. همچنین برای خدمات بانکی نیازی به استفاده از سامانه‌های جانبی نیست و با اتصال فوربیکس به بانک‌ها می‌توان خدمات بانکی مثل مدیریت حساب و انتقال وجه را مستقیما از طریق فوربیکس به صورت یکپارچه با دیگر خدمات انجام داد.»
زادمهر در پایان خاطرنشان کرد: «مدیریت درآمد و هزینه، اتصال درگاه‌های پرداخت، سایت‌ساز رایگان فروشگاهی و… از دیگر ابزارهای فوربیکس برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط هستند. در ایران پنج میلیون کسب‌وکار کوچک و متوسط فعالیت می‌کنند که خدمات مورد نیازشان را نمی‌توانند از سیستم بانکی دریافت کنند، درحالیکه با نئوبانک‌های شرکتی، این کسب‌وکارها می‌توانند به صورت یکپارچه خدمات متنوعی از نظام بانکی بگیرند.»
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.