هوشمندسازی مراکز ارتباط توسط آرتین توسنتکنو
آقاپور، مدیراجرایی کسب و کار آرتین توسن تکنو در این نشست گفت: آرتین، کسبوکار هوش مصنوعی توسنتکنو است که در قالب یک تیم مستقل، به توسعه یک پلتفرم هوش مصنوعی با همین نام پرداخته است.
وی افزود: پلتفرم هوش مصنوعی آرتین شامل راهکارهایی نظیر ربات هوشمند، چتبات، کنترل کیفیت هوشمند مرکز تماس و همچنین احراز هویت از طریق روشهایی نظیر تشخیص چهره و تشخیص گفتار با رویکرد خلق تجربهای متفاوت برای مشتریان است.
آقاپور ادامه داد: موضوعی که مورد بحث این پنل میباشد در خصوص به کارگیری تکنولوژی هوش مصنوعی در مراکز ارتباط است که قسمتهای مختلفی دارد و مدلهای بومی آن برای زبان فارسی و پردازش آن باید باشد تا بتواند به سازمانها و کسب و کارها و مدیران عامل و مدیران فروش برای افزایش درآمد و کاهش نرخ ریزش مشتریان و شناسایی نقاط ضعف و شنیدن صدای مشتریان کمک کند.
وی افزود: پردازش گفتاری که در توسن تکنو توسعه داده شده، مدل بومی خود ما بوده و حسن بسیار بزرگ آن برای انواع و اقسام لهجههای داخل ایران و سراسر استانهای ایران است که کارایی لازم را داشته و خود را به اثبات رسانده است.
همچنین در مدلهای دیگری که در خصوص تحلیل گفتهها و بیانات وجود دارد بسیار کار شده و نزدیک به دو سال است که کاربردی شده و به بیش از ۱۸ مشتری ارائه شده است.
وی یادآور شد: در مورد مشتریان بانکی، آرتین در حال حاضر در دو بانک عملیاتی شده و در دو بانک دیگر هم پایلوت داریم که در چند ماه آینده آن را عملیاتی میکنیم. در نتیجه عملاً ۴ بانک مهم کشور با چت بات آرتین میتوانند به مشتریان خود خدمات بدهند.
یازدهمین همایش سالانه بانکداری نوین و نظامهای پرداخت با محوریت «زیستبوم بانکداری هوشمند؛ حکمرانی دیجیتال و نظارت فناورانه» ۵ و ۶ آذرماه به همت پژوهشکده پولی و بانکی و با حمایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مرکز همایشهای بینالمللی برج میلاد برگزار شد.
این همایش همواره فرصتی برای معرفی، شناسایی و بررسی نوآوریها و چالشهای نظام بانکی و مالی کشور در زمینههای نوین بانکداری و صنعت پرداخت بوده و توسنتکنو دستاوردها و تلاشهای سال گذشته خود را برای فعالان صنعت فناوریهای مالی ایران به نمایش گذاشت.