«باشگاه مشتریان بهعنوان سرویس»؛ بهینفردا با کسبوکارها
«بهینفردا» در یازدهمین رویداد بانکداری بانکداری نوین و نظامهای پرداخت در کارگاه معرفی محصول «ایران کارت و باشگاه مشتریان ساز»، محصول خود را به عنوان «باشگاه مشتریان بهعنوان سرویس» معرفی کرد و جوادعزالدین؛ معاون توسعه کسبوکار بهینفردا در مورد قابلیتها ومزیتهای این محصول توضیح داد : این سرویس به کسبوکارها امکان میدهد تا باشگاه مشتریان خود را بهصورت شخصیسازی و داینامیک پیادهسازی کنند. قابلیت این باشگاه، خلق امتیاز برای کاربران و امکان استفاده از آن به شکلهای مختلف است.
«باشگاه مشتریان بهعنوان سرویس» یک مدل نوآورانه است
جواد عزالدین در ابتدا گفت: در باشگاه مشتریان، یکسری اپلیکیشن، تامین کننده سرویس، بانک بهعنوان تامینکننده خدمات مالی باشگاه مشتریان، رگولاتور و پذیرنده وجود دارند. بنابراین کلیت چندوجهی در باشگاه مشتریان و بیبزنس مدلهای جدید، باعث شده مبحث جدیدی بهنام پلتفرم اکونومی شکل بگیرد.
وی افزود: پلتفرم اکونومی دو تاثیر اصلی را در بیزنس مدلها ایجاد میکند که تاثیر اول اثر شبکهای است به این معنا که چند شبکه مجزا از چند بازیگر مختلف را در یک پلتفرم متصل میکند و این اثر شبکهای باعث میشود هر کدام از این مؤلفههای مستقل، بهشدت رشد کند و تاثیری که روی هم دارد تاثیری قویتر از مدل بیزینسهای سنتی است.
معاون توسعه کسبوکار بهینفردا اظهار داشت: تاثیر دوم پلتفرم اکونومی، مقیاسپذیری است چرا که اصولا در زنجیره ارزش، براساس فناوریهای دیجیتال، تعداد کاربران بالا، حجم زیاد تراکنشها، حجم زیاد داده و مقیاسپذیری یک قابلیت ضروری است.
عزالدین تاکید کرد: با این دو مفهوم، «باشگاه مشتریان بهعنوان سرویس» یک مدل نوآورانه است و باشگاه مشتریان را وارد زنجیره ارزش پلتفرمی میکند که هدف اصلی آن در اختیار قراردادن پلتفرم به بیزینسهاست تا بتوانند مدلهای کسبوکاری را روی باشگاه بهخوبی پیادهسازی کنند.
مهمترین مؤلفه باشگاه مشتریان ریدینگکردن امتیازات است
معاون توسعه کسبوکار بهینفردا توضیح داد: زمانی که در مورد «باشگاه مشتریان بهعنوان سرویس» صحبت میشود، 5 مؤلفه مستقل وجود دارد به این معنا که باشگاه مشتریان حتما باید مدلی داشته باشد برای اینکه فعالیت اعضای باشگاه را کنترل کند.
وی افزود: در محصولی که شرکت بهینفردا ارائه میدهد، «باشگاه مشتریان بهعنوان سرویس» انواع ورود دیتا به پلتفرم خود را شناسایی کرده و بهعنوان مثال میتوان فایل بهطور آفلاین آپلود کرد، به دیتابیس متصل شد و حالتهای مختلفی برای دیتاهای موردنظر خود را جمعآوری کند تا فعالیتهای بعدی و مؤلفههای بعدی برسد.
عزالدین در ادامه گفت: مرحله دوم، مؤلفه مدل امتیازی است و مزیت محصول بهین فردا این است که انواع فرمولنویسی برای اینکه هم افزایی اتفاق بیفتد را دارد که از طریق آن میتوان انواع نقش را تعریف کرد.
وی افزود: مؤلفههای سوم و چهارم نیز جزء مؤلفههای لاینفک باشگاه است تا که بتوان در هر سطح باشگاه، سرویسهای خاص را ارائه داد و گیمیفیکیشن روی سطوح تعریف کرد تا افراد از یک سطح به سطح دیگر ارتقاء پیدا کنند و این دو مؤلفه نیز کاملا در باشگاه مشتریساز شرکت بهینفردا دیده شدهاست.
عزالدین مهمترین مؤلفه باشگاه مشتریان را بررسی امتیازات دانست و گفت: در باشگاه مشتریان، کاربر یکسری فعالیت دارد که در مؤلفه اول شناسایی شده، در مؤلفه دوم ذخیره شده و قرار است این امتیازها خرج شود که بهشکلهای مختلف نظیر نقدی، نیکوکاری و… میسر است.
وی تاکید کرد: یکی از قابلیتهای مهم در «باشگاه مشتریان بهعنوان سرویس» این است که کاربر میتواند امتیاز در یک باشگاه را با امتیاز باشگاه دیگر نیز جمع کند و در واقع فرصتی برای همکاری بیزینسها فراهم میآورد.
باشگاه مشتریان بهینفردا یکپارچگی کامل با ایران کارت دارد
معاون توسعه کسبوکار بهینفردا اظهار داشت: یکی از ویژگیهای اصلی باشگاه مشتریان بهینفردا، یکپارچگی کامل این پلتفرم با محصول اصلی این شرکت یعنی ایران کارت است.
وی در مورد ایران کارت توضیح داد: ایران کارت نقدی متصل به شتاب و مشابه بقیه بانکهاست که امتیازبندی آبی، نقرهای، طلایی و پلاتینیوم دارد و رتبهبندی، باشگاه مستقل اما به ایران کارت متصل است.