نمایشگاه اپکس دوم تا پنجم بهمن‌ماه برگزار می‌شود

مدیر محتوایی و دبیر شورای سیاست گزاری نمایشگاه تخصصی کسب و کارهای آنلاین، اپلیکیشن و هوش مصنوعی از برگزاری دومین دوره این نمایشگاه طی 2 الی 5 بهمن خبر داد.

رضا الفت نسب، در نشست خبری که همین مناسبت برگزار شد، ضمن بیان این خبر گفت: دومین نمایشگاه تخصصی کسب‌وکارهای آنلاین، اپلیکیشن و هوش مصنوعی (Appex2025) با هدف افزایش سطح فعالیت‌های تجاری، سرمایه‌گذاری و درآمدزایی در کسب‌وکارهای آنلاین دوم تا پنجم بهمن ماه در مرکز نمایشگاهی بوستان گفت‌وگو از ساعت ۱۲تا ۲۱ برگزار می‌شود.

او همچنین گفت: عنوان کسب‌وکارهای آنلاین و هوش مصنوعی امسال به نمایشگاه اضافه شده است، چون هم ترند‌های جهانی هستند هم مخاطبان اصلی نمایشگاه را تشکیل می‌دهند. همچنین نمایشگاه اپکس می‌تواند فضای مناسبی برای توسعه اقتصاد دیجیتال در ایران باشد.

طبق برآوردهای در حال حاضر بیش از ۹۰ میلیون تلفن همراه در کشور مشغول به کار هستند و تقریبا ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور از مرز ۱۱۰ درصد گذشته و همین عامل باعث شده است تا ماهانه بیش از ۳۵ میلیون کاربرفعال از اپلیکیشن‌ها استفاده کنند و طبق گفته الفت‌نسب همین عامل باعث توجه بیشتر فعالان به حوزه اپلیکشن‌ها شده است.

در سال ۹۸ بیش از ۲۰ میلیون تراکنش موفق برای خرید برنامه‌ها، اشتراک و پرداخت‌های درون برنامه‌ای صورت گرفته است‌. این در حالی بوده است که در سال ۹۶ تعداد تراکنش‌های موفق حدود ۱۴.۵ میلیون بوده و بیشترین رشد تعداد تراکنش موفق مربوط به سال ۹۵ بوده که با نرخ افزایشی ۶۰ درصدی در سال ۹۵ به ۱۳.۸ میلیون رسیده است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که وزیر ارتباطات بتواند در این نمایشگاه حاضر شود و گفت که ما نهایت سعی خود برای حضور وزیر ارتباطات در این نمایشگاه خواهیم کرد.

بر پایه این گزارش، علی معین جهرمی، مجری نمایشگاه، در سخنانی گفت: لازمه موفقیت هر شاخه کسب‌وکاری داشتن یک هویت مستقل است و یکی از این ابزارهای مهم داشتن نمایشگاه مستقل است. برخی کسب‌وکارهای آنلاین در الکامپ و تلکام ترکیب می‌شوند اما در واقع تخصصی‌ترین نمایشگاه برای گروه مخاطبان خاص حوزه فناوری و نرم‌افزار است. گردش مالی فعالان حوزه اپلیکیشن در ایران با حدود  ۴۵۰ هزار نفر چیزی حدود ۵۵۰ میلیون دلار است و همین آمار نشان می‌دهد باید به این حوزه توجه ویژه و مستقل شود.

وی با بیان آن که نمایشگاه اپکس مجوز خود را از طریق سازمان توسعه و تجارت دریافت کرده است و همراهی و حمایت صندوق نوآوری را با خود به همراه دارد در خصوص اهداف برگزاری نمایشگاه یادآور شد: فرهنگ سازی و ایجاد افکار بدیع و ایجاد الگوی بهینه، افزایش سطح فعالیت‌های تجاری، سرمایه گذاری و درآمدزایی در کسب و کارهای آنلاین و نیز پیوند تکنولوژی و اپلیکیشن‌های کاربردی از اهداف اصلی برگزای اینم نمایشگاه محسوب می‌شود ضمن آن که اشتغالزایی و رشد همکاری‌های ملی و بین المللی و ایجاد بستر لازم برای توسعه و کاربرد هوش مصنوعی نیز از دیگر اهداف برگزاری سیاستگزاری نمایشگاه تخصصی کسب و کارهای آنلاین، اپلیکیشن و هوش مصنوعی عنوان شده است.

این گزارش می‌افزاید: آرش سروری مدیر محتوای نمایشگاه هم آغاز فراخوان و اطلاع‌رسانی نمایشگاه را از امروز دهم آذر اعلام کرد و درباره اهداف نمایشگاه گفت: فرهنگ‌سازی و ایجاد تبادل افکار، اشتغال‌زایی و رشد همکاری‌های ملی و بین‌المللی و ایجاد بستر برای توسعه و کاربرد هوش مصنوعی از مهم‌ترین اهداف این نمایشگاه است.

سروری در ادامه به مرور فعالیت‌های نمایشگاه سال گذشته پرداخت و گفت ابتدا به همان ۸۷ شرکتی که سال گذشته در نمایشگاه شرکت کرده بودند اطلاع‌رسانی کردیم و به محض اطلاع‌رسانی ۱۳ تا از آنها دعوت ما را پذیرفتند. به دلیل محدودیت ساعت در نمایشگاه دائمی تهران نمایشگاه را در نمایشگاه بوستان گفت‌وگو برگزار کرده‌ایم که علاقه‌مندان تا ۹ شب و پس از ساعات کاری هم بتوانند در نمایشگاه شرکت کنند‌. در واقع گروه مخاطبان اصلی ما کسب و کارهای آنلاین، فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند و سال گذشته بیش از ۷هزار نفر در نمایشگاه شرکت کردند.

لازم به ذکر است؛ کسب و کارهای آنلاین، اپلیکیشن‌های، شتاب دهندگان، توسعه دهنده‌ها، کسب و کارهای نوپا، سرمایه گذاران، اپراتورهای تلفن همراه، خدمات تبلیغات دیجیتال، فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، تولیدکنندگان محتوا، فعالان فین تک، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، شبکه‌های اجتماعی، بلاکچین‌ها و رمز ارزها و در نهایت بازی‌های رایانه‌ای از جمله شرکت‌کنندگان در این نماشگاه به شمار می‌روند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.