بانکداری در محل؛ ارائه خدمات بانکی در شرایط بحرانی از طریق «کیوسک سیار» جیاساس
![ارائه خدمات بانکی در شرایط بحرانی](https://asrebank.ir/wp-content/uploads/2024/12/ارائه-خدمات-بانکی-در-شرایط-بحرانی-e1733036293793.jpg)
گروه شرکتهای «گرایش تازه کیش» با برند تجاری GSS در سال 1368 به عنوان یک شرکت کاملا ایرانی و دانش بنیان تاسیس گردید و امروزه با توان ۱۲ شرکت زیرمجموعه و ۱۸ ثبت اختراع، مشغول یکی از کسب و کارهای پیشرو در حوزه بانکی و پرداختی است.
«جیاساس» هر ساله توانسته گسترهی حضور خود را با راهکارهای متنوع افزایش داده و موجب اتفاقات جدید و موثر در ایران و حتی منطقه باشد.
اهداف «جیاساس» در مدت فعالیت خود ارائه راهکارهای نوآورانه با تکیه بر دانش بومی، تکنولوژی هوش مصنوعی و کلان دادهها در حوزه فناوری اطلاعات، صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیک، بانکداری دیجیتال و غیرحضوری و همچنین ارائه راهکارهای یکپارچه نئوبانک و راهکارهای خلاقانه برای ایجاد سهولت جهت عرضه خدمات دولتی و حاکمیتی میباشد.
در همین راستا « جیاساس» در راستای اهداف نوآورانه، از کیوسک سیار خود در نمایشگاه جانبی بانکداری نوین و نظامهای پرداخت رونمایی کرد و فرزین نیکزاد؛ مدیر پشتیبانی و فروش شرکت «جیاساس» در کارگاه ارائه محصول «بانکداری در محل» به معرفی این راهکار پرداخت.
« جیاساس» مبتکر صدور آنی کارت است
فرزین نیکزاد ابتدا در معرفی شرکت گفت: شرکت «گرایش تازه کیش» با برند « جیاساس» از سال 1368 در حوزه فناوری اطلاعات، فعالیت خود را آغاز کرد و اواخر سال 1385 با طرح مأموریت ارائه راهکارهای نوآورانه جهت تسهیل و تسریع ارائه خدمات، فعالیت خود را دنبال کرد.
وی افزود: شرکت « جیاساس» مبتکر صدور آنی کارت بانکی است. با این راهکار نیاز به مراجعه شعب بانکی مرتفع شد. همچنین پروژههایی در مورد شخصیسازی و صدور دسته چک، تطبیق امضاء در زمینه احراز هویت، کیوسکهای بانکی بهصورت 24 ساعته، اپلیکیشنهای موبایلی، دستگاه صدور کارت لیزری، پروژههایی در زمینه KYC و احزار هویت متناسب با قانون چک و برمبنای اثر انگشت و چهره، هوش مصنوعی بهصورت بومیسازی برای بانکها، تکنولوژیها در صنعت بانکی، دستگاه خودپرداز و خوددریافت ارزی ریالی بهمنظور ارائه خدمات به توریستها فروش سکه و سیمکارت نیز از دیگر طرحهای اجرایی این شرکت است.
شرایط بحران مهمترین هدف تولید «کیوسک سیار» است
نیکزاد در رابطه با محصول جدید شرکت « جیاساس» گفت: کیوسک سیار قابلیت ارائه خدمت خارج از شعب به مشتری را دارد و در شرایط بحرانی مانند زلزله و سیل که دسترسی به شعب بانکی وجود ندارد و زیرساختها آسیب میبیند از جمله مهمترین اهداف استفاده از آن است.
وی افزود: ارائه موقت خدمات بانکی مانند محیط نمایشگاهی، دانشگاه، پادگان و… نیز دیگر قابلیت کیوسک سیار است.
مدیر پشتیبانی و فروش شرکت «جیاساس» خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در تاریخ 4 شهریور 1398، دستورالعملی به سازمانها، ارگانها و بانکها ارسال کرد تا زیرساخت و بسترسازی مناسب در مورد ارائه خدمات بانکی در شرایط اضطرار داشته باشند.
وی توضیح داد: سرویسهایی که توسط این دستگاهها قابلارائه است به دو بخش کلی خدمات سلفسرویس و تلهسرویس تقسیم میشود و در خدمت تلهسرویس، دیوایس بهعنوان PC و ویندوز بیس از طریق دسکتاپ یا تحتوب ارتباط دارد و اپلیکیشن با ادوات ارتباط میگیرد.
نیکزاد اظهار داشت: در محصول جدید سعی شده کمترین ادوات موردنیاز برای ارائه خدمات استفاده شود تا دستگاه بزرگ و گران نشود و هزینه بالایی برای پشتیبانی قطعات مکانیکی لازم نباشد؛ البته در شرایط خاص میتوان ماژولهای موردنیاز مانند اسکنر و… را روی دستگاه تعبیه کرد.