مزایای سرویس ابر خصوصی ابردارک برای بانک‌ها

سینا سلطانی، مدیرعامل ابر دراک با اشاره به مزایای سرویس ابر خصوصی برای بانک‌ها گفت: فضای ابری به بانک‌ها این امکان را می‌دهد که در دریای فناوری بتوانند قایق قدیمی خود را به روز کرده و با سرعت بیشتری در راستای کیفیت خدمات و رضایت مشتری و... حرکت کند.

ابر دراک در یازدهمین همایش بانکداری نوین و نظام های پرداخت، راهکار های هوشمند و اختصاصی زیرساخت ابری خود را جهت توانمند سازی زیرساختی زیست بوم بانکداری هوشمند، به بانک ها موسسات مالی ارائه کرد. در این رویداد سینا سلطانی، مدیرعامل و معمار زیرساخت ابر دراک، در کارگاهی با عنوان “راهکار ابر مالی دراک، زیرساخت زیست بوم بانکداری هوشمند” ابعاد و ویژگی های متنوع این راه‌کار را با متخصصان و فعالان این حوزه به اشتراک گذاشت و در حاشیه این رویداد، در گفت‌وگو با «عصربانک» به تشریح تفاوت سرویس ابر عمومی با ابر اختصاصی و مزیت این سرویس برای بانک‌ها پرداخت.

ابردراک از تولد تا شکوفایی

او در ابتدای این مصاحبه به نحوه تاسیس شرکت اشاره کرد، گفت: شرکت ابردراک سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد؛ محصولی که ما به وجود آوردیم مجموعه‌ای از سرویس‌های ابری است که در دو حوزه عمومی و خصوصی برای مشتریان قابل ارائه است؛ این اتفاق باعث شد ما در سال ۱۴۰۰ از شرکت خدمات انفورماتیک جذب سرمایه داشته باشیم و با این شراکت و ورود سهامدار عمده، فعالیت ابردارک گسترش پیدا کرد و تیم شرکت از ۹ نفر به ۳۶ نفر رسید.

سلطانی با بیان اینکه شرکت ابردراک در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد، افزود:  محصولات ابردراک ابتدا به صورت محدود و عمومی ارائه می‌شد اما اکنون به طور گسترده به دست عموم می‌رسد.

تفاوت سرویس ابر خصوصی با ابر عمومی

مدیرعامل ابر دراک به تفاوت سرویس ابر خصوصی با ابر عمومی اشاره کرد و گفت: تفاوت سرویس ابر خصوصی با ابر عمومی در سگمنت مشتری است؛ در ابر عمومی، سرویس به همه مشتریان با همه نیازهایی که دارند ارائه می‌شود. ممکن است یک نفر از فضای ابر عمومی برای گیم یا یک وبسایت خبری و یا برای ذخیره سازی داده استفاده کند اما در حوزه خصوصی عملا چیزی به صورت خاص و ۱۰۰ درصد متفاوت با عمومی وجود ندارد.

سلطانی ادامه داد: این تفاوت تنها در حوزه عمومی است؛ اولا خدمات دهنده ابری قسمتی از تجهیزات و زیرساخت خود را به صورت اختصاصی به مشتری تخصیص می‌دهد و دوم، قسمتی از زیرساخت مورد نیاز برای ارائه خدمت در محل خود مشتری توسط تکنولوژی سرویس دهنده خدمات ابری مجهز می‌شود.

سرویس ابر خصوصی ابردارک

پایداری و امنیت ویژگی بارز تکنولوژی ابری

او با بیان اینکه مشتری ابر خصوصی چه مالی باشد و چه غیرمالی، نیازهای خاصی دارد که این نیازها چند دسته هستند؛ توضیح داد: در یک حالت ممکن است مشتری ظرفیت زیادی بخواهد؛ دوم اینکه ویژگی خاصی را بخواهد که از لحاظ امنیتی برایش مسئله ساز باشد.

سلطانی تاکید کرد: تکنولوژی ابری به مشتریان این امکان را می‌دهد که بستر پایدارتری داشته باشد و سرعت توسعه نرم افزارها را افزایش دهند.

مدیرعامل ابر دراک با اشاره به ویژگی سرویس ابر خصوصی برای بانک‌ها گفت: فضای ابری به بانک‌ها این امکان را می‌دهد که در دریای فناوری مثل فناوری هوش مصنوعی بتواند قایق قدیمی خود را به روز کرده و با سرعت بیشتری در راستای کیفیت خدمات و رضایت مشتری و… حرکت کند.

چشم‌انداز آتی ابر دراک

سلطانی با اشاره به برنامه آتی شرکت برای توسعه سرویس ابر عمومی و خصوصی گفت: اکنون تمام تمرکز شرکت ابردراک بر حوزه ابر خصوصی است تا بتوانیم با فعالان حوزه بانکی و مالی که در ایران پیشتاز هستند ارتباط داشته باشیم.

او ادامه داد: شرکت ابردراک برای این موضوع برنامه‌ریزی کرده و در نظر داریم فعالان این حوزه را مجاب کنیم تا دیدگاه و باور فعلی‌شان را نسبت به فضای ابری تغییر دهند. فعالان این حوزه تصور می‌کنند استفاده از فضای ابری برای کاهش هزینه است اما با راهکاری که ما ارائه دادیم اجازه می‌دهیم سخت افزارهای فعلی بانک‌ها در ابر مورد بهره‌برداری قرار گیرد؛

نیاز مربوط به کاهش هزینه در اصل خواسته بانک‌ها نبوده و شرایط فعلی تحریم ها، نامشخص بودن وضعیت ارز و واردات همه را به سمت صرفه جویی برده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.