سیزده‌ سالگی داتین: توسعه هدفمند و اثربخش خدمات مالی

داتین در سیزده‌ سالگی خود، گامی فراتر از تامین بسترهای زیرساختی نهادهای بانکی و مالی برداشت و در عین حال به مسیر خود در توسعه اثربخش خدمات مالی ادامه داد. این شرکت اکنون در حالی وارد چهاردهمین سال فعالیت خود می‌شود که قصد دارد از رکوردهایی که در توسعه فراگیری مالی ثبت کرده فراتر برود و علاوه بر تنوع‌بخشی به سبد محصولات مالی، تلاش کند تا بر پایه نگاه توسعه‌گرایی، فناوری‌هایی که خود پیش‌تر طرح‌ریزی کرده بود را ارتقا دهد.

در سیزدهمین سال فعالیت داتین، تصمیم گرفتیم گزارشی کوتاه از سالی که گذشت تهیه کنیم و در آن خلاصه‌ای از  مواردی را بگوییم که همکاران داتین با چشم‌انداز توانمندسازی مالی افراد جامعه گام‌هایی برای توسعه خدمات مالی در صنعت بانکداری و مالی کشور برداشتند. این موارد را در چهار بخش و در ادامه مرور خواهیم کرد.

توسعه فناوری‌های به‌روز بانکی با هدف ارائه خدمات مشتری‌مدارانه

داتین به‌عنوان شریک تجاری بانک‌ها خود را متعهد می‌داند تا شرایطی را ایجاد کند که توسعه برای آنها ممکن باشد. از این رو، پس از مهاجرت بانک کارآفرین به راهکار جامع بانکی داتین در دی ماه گذشته، این شرکت سال 1403 را با پشتیبانی فناورانه از هفت بانک کشور گذراند و عملیات آنها را پاسخ داد. داتین در سال گذشته با سرعت بیشتری به توسعه کرلس پرداخت تا بتواند امکانات و قابلیت‌های متعددی را به سطح فناورانه راهکارهای بانکی اضافه کند. این شرکت با کرلس در پی آن است تا ارائه خدمات مشتری‌مدارانه بانک‌ها با سرعت بیشتری دنبال و سرویس‌های متنوع و خدمات متعددی طراحی و اجرا شود. در این مسیر، همکاران داتین، ۴۲ محصول و خدمت فناورانه را با هدف رفع نیازهای گسترده و متنوع صنعت بانکداری کشور توسعه داده‌اند تا خدمت‌رسانی به هموطنان کشورمان در تمام نقاط ایران، با سرعت و سهولت بیشتری دنبال شود.

ارتقای توانمندسازی مالی افراد جامعه با ویپاد

در سیزدهمین سال فعالیت، داتین توانست قدم‌هایی را برای ارتقا توانمندسازی مالی افراد جامعه بردارد. در سالی که گذشت، خدمات افتتاح حساب جاری همراه با صدور چک دیجیتال به ویپاد اضافه شد و تعداد محصولات برخط آن از 30 خدمت گذشت. با اضافه‌شدن دو طرح تسهیلات‌دهی «پیش‌درآمد» با ویژگی بدون کارمزد بودن و «پیمان» با سقف دویست میلیون تومان، تعداد طرح‌های تسهیلاتی در این نئوبانک به عدد چهار رسید. توسعه ویپاد به‌گونه‌ای پیش رفت که باعث شد بیشترین بازخورد را در فروشگاه‌های اندرویدی بگیرد. این نئوبانک توانست از ۲۰۳ هزار نظر دریافتی، امتیاز ۴/۸ از ۵ را دریافت کند و بالاترین امتیاز را بین اپلیکیشن‌های نئوبانکی در فروشگاه‌های اندرویدی به دست بیاورد. لحظه کلیدی ویپاد در سال سیزدهم داتین زمانی رقم خورد که توانست از مرز اعطای ۵۰ هزار تسهیلات در روز عبور کند. همچنین دستاورد دیگر ویپاد، این بود که ساکنان بیش از 20 هزار شهر و روستا، توانستند از ویپاد، ترابانک پاسارگاد تسهیلات خرد دریافت کنند.

همکاری و مشارکت داتین و بیمه پاسارگاد با چشم‌انداز ریتون

رفع خلاهای اساسی زیست‌بوم بیمه کشور در زیرساخت‌های فناورانه و نیاز مبرم به گستره خدمات برخط در ارائه محصولات بیمه‌ای، اقدام جدی در بهبود وضعیت فناورانه صنعت بیمه را طلب می‌کرد. با درک این نیاز، در سیزدهمین سال فعالیت داتین و در مشارکت استراتژیک این شرکت با بیمه‌ پاسارگاد، شرکتی به نام «ریتون» متولد شد. به این ترتیب، داتین با تکیه بر سابقه ارائه راهکارهای فناورانه بزرگ‌مقیاس برای نهادهای صنعت بانکی و مالی، همکاری خود را با بیمه پاسارگاد آغاز کرد که علاوه بر دانش و سبد متنوع بیمه‌ای، بزرگترین بازیگر حوزه بیمه‌های عمر کشور با تعداد بالغ بر هفت میلیون بیمه‌شده عمر و غیرعمر است. به این ترتیب، در این مشارکت مهم و موثر، فعالیت‌های فناورانه داتین در حوزه بیمه، در ریتون متمرکز و دنبال شد. در واقع ریتون ادامه فعالیت‌های بیمه‌ای داتین و بیمه پاسارگاد است که حالا با بیش از صد همکار متخصص و خبره فناوری اطلاعات و حوزه بیمه، تلاش می‌کند زیرساخت‌های مد نظر بازیگران صنعت بیمه را با به‌کارگیری بیشتر فناوری اطلاعات آماده کند و تحول دیجیتال را در صنعت بیمه رقم بزند.

گسترش ارائه خدمات سازمانی به بانک‌ها

داتین در خط کسب‌وکاری راهکارهای جامع سازمانی توانست با عبور از مرحله مناقصه و استانداردهای بانک شهر، به‌عنوان مجری پروژه سامانه مدیریت املاک و ساختمان این بانک انتخاب شود. بانک شهر، سومین مشتری بانکی سامانه مدیریت املاک و ساختمان در زیرمجموعه محصولات مدیریت زنجیره تامین داتین، بخشی از راهکار جامع سازمانی این شرکت است. پیش از این نیز، سامانه جامع مدیریت منابع انسانی داتین در بانک شهر پیاده‌سازی شده بود. تلاش سرمایه‌های انسانی داتین، ارائه و توسعه این سامانه‌‌ها منطبق بر اکوسیستم اقتصادی بانک‌ شهر بوده است.

حفظ رویکرد سرمایه‌گذاری در توسعه سازمانی

داتین در پیروی از فرهنگ سازمانی فراگیر و با نگاه به سرمایه‌گذاری در نسل آینده، اقدامات سال گذشته خود در حوزه توانمندسازی، آموزش و فرصت‌بخشی برابر در حوزه سرمایه‌های انسانی را تکرار و وسعت بخشید. این شرکت در سیزدهمین سال فعالیت خود، علاوه بر افتتاح دفاتری در شیراز و قزوین، شمار دفاتر استانی خود را به عدد هشت و سرمایه‌های انسانی‌اش را نیز به بیش از ۱۸۰۰ نفر رساند.

همچنین داتین با هدف مستحکم‌ترکردن ارتباط خود با بدنه دانشگاهی و دانشجویان، مسیر اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان دانشگاه خاتم را ادامه داد. در سالی که گذشت، این شرکت به حمایت از رویدادهای شبکه‌سازی تخصصی code and coffee و رویدادهای دانشجویی دانشگاه‌‌های شریف، تهران و علم‌وصنعت پرداخت و در گامی رو به جلو اقدام به راه‌اندازی آزمایشگاه فناوری‌های مالی در مشارکت با دانشگاه فردوسی مشهد کرد. در نهایت، اقدامات داتین در حوزه «همکاری با دانشگاه» باعث شد تا در بیست‌ودومین اجلاس سالانه پارک فناوری پردیس به‌عنوان شرکت برتر پارک معرفی شود.

در باور توسعه‌گرای داتین، توانمندسازی نسل آینده در کنار فرصت‌بخشی به استعدادهای تمام نقاط کشور، زمینه‌ساز رشد این شرکت است. داتین در چهاردهمین سال فعالیت خود، توسعه را به شیوه‌ای دنبال می‌کند تا بتواند نقطه اتکایی استوار برای بانک‌ها و نهادهای مالی باشد و سبدی متنوع از خدمات مالی را در اختیار مصرف‌کنندگان نهایی قرار بدهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.