برنامه آمازون برای گسترش سریع فروشگاه‌های بدون صندوق

آمازون قصد دارد فروشگاه‌های تکنولوژیک بدون صندوق‌ خود را تا سال 2021 به 3000 فروشگاه برساند.

عصر بانک؛ این اقدام یکی از بزرگ‌ترین تصمیم‌های بزرگ‌ترین خرده فروش آنلاین جهان بعد از خرید فروشگاه‌های زنجیره‌ای Whole Foods در سال 2016 بوده است. این حرکت جدید آمازون در توسعه این فروشگاه‌ها رقابت نزدیکی با مغازه‌های زنجیره‌ای چون Kroger، CVS و 7-Eleven و البته فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگی چون Walmart و Target هم هست. نخستین نمونه از این فروشگاه‌ها که آمازون نام آنها را Go Store گذاشته در اواخر 2016 در شهر سیاتل آغاز به‌کار کرد، در جایی که مقر خود آمازون هم در آن قرار دارد.

 

از آن زمان به بعد آمازون در فکر بهبود مدل توسعه این فروشگاه‌ها بوده است. دومین فروشگاه نیز یک ماه قبل در سیاتل افتتاح شد و همین هفته گذشته یک فروشگاه دیگر در شیکاگو درهای خود را به روی مشتریان باز کرد.  امسال و سال آینده قرار است فروشگاه‌های بیشتری در سانفرانسیسکو و شیکاگو افتتاح شوند. آمازون بر اساس آنچه جف بزوس گفته در راه‌اندازی این فروشگاه‌ها هم تنوعی به‌کار خواهد گرفت و لزوما مشابه هم نخواهند بود، مثلا برخی از این فروشگاه‌ها قرار است صرفا غذاهای بسته‌بندی شده به فروش برسانند. همین موضوع توسعه سریع‌تر این فروشگاه‌ها را ممکن می‌کند.  آمازون تا پایان سال 10 فروشگاه از این سری را افتتاح می‌کند و سال آینده نیز 50 فروشگاه دیگر را به جمع فروشگاه‌های فعلی می‌افزاید. طی سال‌های 2020 و 2021 نیز تعداد فروشگاه‌ها را بسیار افزایش خواهد داد.

 

/آی تی ایران 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.