اولین نشست خبری ویژه عرضه سهام اولیه «شرکت پویا» با نماد رپویا

در این نشست پس از پخش فیلم کوتاهی از معرفی و توانمندیهای شرکت پویا، سعید سپهری، مدیرعامل این شرکت با اشاره به سابقه طولانی رپویا در حوزه فناوری اطلاعات و مزیت رقابتی در به کارگیری تجربه 43 ساله به همراه استفاده از دانش و فناوری روز در تولید سامانههای بانکی، به شرح مختصری از مسیری که پویا در این 43 سال با موفقیت طی کرده پرداخت. ثبات مدیریتی و سیاست توسعه سرمایه انسانی همگام با فراهم نمودن مسیر رشد و پیشرفت کارکنان از سطوح کارشناسی به جایگاههای مدیریتی از دیگر نکات مهم مورد اشاره او بود.
تاسیس آکادمی پویا برای تربیت نسل جدید متخصصان فناوری با هدف جذب فارغ التحصیلان دانشگاهها، توجه به حفظ و ماندگاری نیروهای متخصص، اختصاص سهام تشویقی به کارکنان، ارائه تسهیلات مالی مناسب و امکانات رفاهی، فرهنگی و ورزشی برای ارتقای کیفیت زندگی کارکنان از موضوعات مطرح شده مرتبط با این بخش بود.
سپهری همچنین افزود: ما با سابقهای طولانی در ارائه راهکارهای فناوری اطلاعات بانکی، همکاری گستردهای با بزرگترین بانکهای کشور داریم. یکی از شاخصهای مهم در موفقیت پویا، تداوم همکاری بلندمدت با بانکها است. به عنوان مثال، بانک ملت بیش از 37 سال و بانک آینده 13 سال است که از خدمات شرکت پویا بهره میبرند. این ماندگاری مشتریان، نشان دهنده کیفیت بالای خدمات، پشتیبانی مستمر و ارائه راهکارهای نوآورانه توسط ما می باشد. ایشان به معرفی مشتریان بزرگ این شرکت، بانکهای ملی، صادرات، مسکن، رفاه، ملت، سپه، آینده و تجارت پرداخت و افزود: پویا همواره تلاش کرده تا با به روز نگهداشتن فناوریهای بانکی و تطبیق با نیازهای جدید سیستم مالی کشور، جایگاه خود را به عنوان شریک استراتژیک بانکها در مسیر تحول دیجیتال حفظ کند.
مدیرعامل شرکت پویا به اهمیت تحقیق و توسعه در این شرکت دانش بنیان اشاره کرد و افزود: ما معتقدیم برای توسعه همواره به R&D نیاز داریم و 25 درصد از سود را به این امر اختصاص میدهیم و در طی این سالها محصولات متعددی از قبل آن تولید و به بازار ارائه کردهایم و در این مسیر همچنان پرقدرت ادامه میدهیم و برآیند آن تولید محصولات جدید در آینده است.
از دیگر موارد اشاره شده در این نشست، آغاز سرمایهگذاری #رپویا بر روی هوش مصنوعی در دهه 90 میباشد. تیم هوش مصنوعی پویا با جذب نخبگان دانشگاهی توانستهاست محصولاتی در حوزه کشف تخلف در حوزه بانکی تولید کند. هم اکنون محصولات جدید دیگری در این حوزه در حال تولید میباشند که به زودی معرفی خواهند شد.
سپهری در خصوص برنامههای آتی رپویا گفت: علاوه بر تداوم و گسترش کار فعلی، افزایش سهم از بازار در حوزه فعالیتهای مرتبط، ورود به حوزه طراحی و تولید محصولات غیربانکی و گسترش تولید محصولات بر پایه هوش مصنوعی و بانکداری دیجیتال از برنامههای آتی شرکت پویا است. ورود به بازار شرکتهای معتمد مالیاتی و حضور هرچه بیشتر در حوزه B2C هم از محورهای برنامه توسعهای پویا میباشد.
بهناز خلجی، مدیرمالی شرکت پویا نیز در بخش دیگری از نشست خبری درباره وضعیت مالی و عملیاتی شرکت گفت: میانگین رشد درآمدهای عملیاتی در 5 سال گذشته بالغ بر 45 درصد بوده است. ایشان به افزایش بیش از 60 درصدی حاشیه سود ناخالص اشاره کرد و افزود : بهای تمام شده، 40 درصد از درآمدهای پویا را تشکیل میدهد. سود خالص پویا در 6 ماهه نخست سال 1403 بیش از 12 میلیارد تومان بوده است. البته اکثر درآمدهای پویا با توجه به ماهیت صنعت و قراردادهای شرکت، در سه ماهه پایان سال محقق می شود.
مدیرمالی رپویا به رشد مطلوب جمع داراییهای شرکت در 5 سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت : روند ثابت و نسبتهای سودآوری شرکت در چند سال گذشته حاکی از آن است که این شرکت عملکرد پایداری داشته است.
میثم بلگوریان، مدیر خدمات مالی تامین سرمایه لوتوس پارسیان به عنوان نماینده ارزشگذاری سهام شرکت پویا با اشاره به اینکه بخش عمده درآمدهای عملیاتی شرکت ناشی از خدمات نرمافزاری است، گفت: در گزارش ارزشگذاری، نرخ تورم برای سال 1403 معادل 32درصد در نظر گرفته شده است. ارزشگذاری این شرکت به 4 روش شامل روش سودهای تقسیم، جریانهای نقدی، روش نسبی و خالص ارزش داراییها انجام شده است.
پس از جمع بندی نهایی روشهای ارزشگذاری و نحوه وزن دهی به این روشها، ارزش شرکت پویا 802 میلیارد تومان و 2507 تومان به ازای هر سهم برآورد شده است.