اسنپپی: رأی شورای رقابت با واقعیتهای بازار همخوانی ندارد؛ درخواست تجدیدنظر میدهیم

۱) اسنپپی همواره تلاش کرده است تا در چارچوب قوانین کشور، با ارائه زیرساختهای خود به توسعه کسبوکارهای متنوع کمک کرده و زمینهساز ظهور کسبوکارهای جدید شده و برای مصرفکنندگان نهایی رفاه بیشتر و دسترسی به خدمات مالی متنوعتر را فراهم کند. از همین رو، تصمیم اخیر شورای محترم رقابت را در تعارض با واقعیتهای بازار خدمات خرید اعتباری میدانیم.
۲) در بازاری که پلتفرمهای ارائه خدمات اعتباری متعدد (بیش از ۱۰ بازیگر شاخص) حضور فعال دارند و اسنپپی تنها با کمتر از ۲هزار فروشگاه از بیش از ۲۷۰هزار فروشگاه آنلاین همکاری دارد، واضح و روشن است که اسنپپی وضعیت اقتصادی مسلط ندارد. بنابراین مبنای رای (سوء استفاده از وضعیت اقتصادی مسلط) برخلاف واقعیتهای مسلم و ملموس اقتصادی است.
۳) اسنپپی بهعنوان دروازه هدایت کاربر به سایت اختصاصی فروشگاه عمل کرده و شرایط قراردادها نیز بر اساس مقتضیات خاص این مدل تعریف شده است. متاسفانه رای صادره بدون در نظر گرفتن این موضوع منجر به الزام اسنپپی به بازاریابی رایگان برای سایر رقبا و هدایت کردن کاربران خود به پلتفرمهای رقیب خواهد شد و این موضوع خلاف اصول رقابت و تجارت منصفانه است.
در پایان، ضمن احترام به نظر اعضای محترم شورای رقابت، رای صادره بدوی بوده و امیدواریم در مرحله تجدید نظر، رای نهایی مطابق با موازین حقوقی، اقتصادی و واقعیتهای کسبوکار اتخاذ گردد.