درگاه‌های پرداخت اینترنتی سپ ویژه نابینایان مناسب‌سازی شد

درگاه پرداخت اینترنتی سپ در راستای توسعه دسترس‌پذیری و عمل به مسئولیت اجتماعی، برای نابینایان مناسب‌سازی شد.

دسترسی عادلانه به خدمات پرداخت یکی از پیش‌نیازهای توسعه در کشور است و پرداخت الکترونیک سامان(سپ) در این راستا اقدام به مناسب‌سازی درگاه‌های پرداخت اینترنتی(IPG) ویژه نابینایان کرده است.

ارتقای درگاه‌های پرداخت سپ با هدف افزایش دسترس‌پذیری سرویس‌های پرداخت صورت گرفته است و زیرساخت این سرویس نوین از سال گذشته آماده شده و در انتظار تایید رگولاتور برای رونمایی است.

با استفاده از این قابلیت جدید در درگاه‌های پرداخت الکترونیک سپ، افراد نابینا می‌توانند به‌راحتی و با استفاده از سرویس دسترسی‌پذیری، تمامیفرایند پرداخت را به صورت آنلاین انجام دهند و به سادگی پرداختالکترونیکی خود را نهایی کنند.

مرضیه غفرانی، رئیس بازاریابی درگاه‌های اینترنتی شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ)، ضمن اشاره به اهمیت دسترس‌پذیریخدمات پرداخت برای همه کاربران، از تدوین چارچوب‌های دسترسی‌پذیریبا همکاری  شرکت شاپرک ابراز امیدواری کرد.

به گفته او، شرکت سپ با برگزاری جلسات متعدد با تیم‌های توسعه و طراحی تجربه کاربری، و همچنین بهره‌گیری از دانش متخصصان دسترسی‌پذیری، درگاه پرداخت خود را برای استفاده افراد دارای معلولیتدسترسی‌پذیر کند. غفرانی با اعلام برنامه‌های آتی شرکت برای توسعه بیشتر خدمات دسترس‌پذیر، تأکید کرد که ریشه بسیاری از کاستی‌هادر خدمات دیجیتال، نه بی‌توجهی بلکه ناآگاهی سازمان‌ها از نیازهایواقعی افراد دارای معلولیت است و از این جامعه دعوت کرد تا نیازها و انتظارات خود را مستقیماً با شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات در میانبگذارند.

گفتنی است توسعه این سرویس در سپ با همراهی مجموعه دیوار در بحث انتقال تجربه کاربری صورت گرفته است.

/ روابط‌ عمومی سپ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.