حذف محدودیتهای تأمین مالی در «اقساط مارکت»

«اقساط مارکت» یکی از شرکتهای فعال در حوزه لندتک در ایران است که بهزودی از پلتفرم فروش آنلاین خود رونمایی میکند. این مجموعه با هدف ایجاد تجربهای ترکیبی از خرید آنلاین و حضوری، بهدنبال گسترش بازار و افزایش رضایت مشتریان است.
به همین بهانه ما در «عصربانک» با علیرضا حسینی، مدیر فروش و بازاریابی اقساط مارکت مصاحبهای انجام دادیم. حسینی در این مصاحبه از برنامههای توسعهای این لندتک، مزیتهای رقابتی و آینده خرید اعتباری در ایران گفت.
سرعت در تسویهحساب، کلید بهرهوری اقتصادی پذیرندگان
علیرضا حسینی در ابتدا با اشاره به مزایای رقابتی اقساط مارکت گفت: سرعت تسویهحسابها در اقساط مارکت، نقطه تمایز ماست؛ عاملی که باعث میشود چرخه اقتصادی پذیرندگان با بالاترین راندمان و کمترین توقف به گردش درآید.
او که سابقه فعالیت در شرکت دیجیپی را در کارنامه دارد، اعتقاد دارد رویکرد ساختاری و دقیق به فروش، عامل موفقیت تیمهای توسعه کسبوکار است.
ورود جدی به بازار آنلاین و حفظ تجربه حضوری
حسینی درباره ورود به بازار آنلاین توضیح داد: برنامه استراتژیک اقساط مارکت برای سال ۱۴۰۴، ورود تخصصی به فضای آنلاین است. با این حال، شعب فیزیکی اقساط مارکت همچنان بهعنوان نقاط تماس مهم برای تجربه خرید محصولات باقی میمانند.
او در ادامه گفت: در سبد کالایی این لندتک، محصولاتی متنوع از بیمه و طلا گرفته تا لوازم خانگی و کالاهای دیجیتال و … ارائه میشود؛ که بهواسطه قراردادهای مستقیم با تأمینکنندگان اصلی. قیمتها نزدیک به حداقل نرخ بازار است .
تمرکز بر پذیرنده؛ تفاوت ساختاری اقساط مارکت با رقبا
حسینی درباره مدل عملیاتی اقساط مارکت خاطر نشان کرد: برخلاف بسیاری از بازیگران بازار که فرایند خرید را از کاربر آغاز میکنند، ما تمرکز اصلی را بر پذیرندگان گذاشتهایم. این مورد وجه تمایز ما با سایر شرکت های لندتکی بوده و از همین نقطه خدمات ما آغاز میشود.
حسینی افزود: یکی از ویژگیهای کلیدی اقساط مارکت، استفاده از منابع مالی متنوع است. ما فقط به یک تأمینکننده محدود نیستیم و با بانکها، نهادهای خصوصی و مجموعههایی نظیر صندوقهای بازنشستگی همکاری داریم. همین تنوع، مزیت رقابتی قابلتوجهی برای ما ایجاد کرده است.
تأمین مالی؛ چالش جدی و فرصت بزرگ
به گفته علیرضا حسینی، بزرگترین چالش پیشروی لندتکها، محدودیت در منابع مالی است.
مدیر فروش و بازاریابی اقساط مارکت در این باره خاطر نشان کرد: با توجه به این که تقاضا برای خرید اقساطی از ظرفیت تأمین مالی ما بیشتر است ، ورود بانکها و نهادهای بزرگ مالی میتواند این معادله را متحول کند که این موضوع هم برای آنها منفعت دارد، هم خرید را برای مردم آسانتر میکند.»
او تأکید کرد که در این راستا ، پشتوانههای فنی و زیرساختی اقساط مارکت باعث شده نهادهای مالی علاقهمند به تخصیص منابعشان به این پلتفرم باشند.
فرهنگسازی، حلقه گمشده خرید اعتباری
حسینی در بخش دیگری از گفتوگو با عصربانک به ضرورت آموزش و فرهنگسازی در استفاده از اعتبار مالی اشاره کرد. او گفت: بسیاری از پذیرندگان هنوز اطمینان کافی به سازوکارهای اعتباری ندارند. ما باید با شفافسازی و سادهسازی مفاهیم، اعتماد را بازسازی کنیم.
او اضافه کرد: در حال بازطراحی ساختار تیم فروش هستیم و برای هر بخش شرح وظایف دقیق تعریف شده تا پاسخگوی رشد و اسکیلآپ سازمان باشیم.
پروژه مگامال؛ کمپینهای اعتباری در مراکز خرید بزرگ
مدیر فروش و بازاریابی اقساط مارکت توضیح داد: اقساط مارکت در حال بررسی پروژهای با عنوان «مگامال» است که در قالب همکاری با مجتمعهای تجاری بزرگ، اعتبار را به شکلی هدفمند و مبتنی بر رفتار خرید مصرفکننده ارائه میدهد.
حسینی افزود:برندهای بزرگ کشور در حال ورود به همکاری با ما هستند و هدف ما این است که این برندها بتوانند با اتکا به زیرساختهای اعتباری ما، دامنه فروش خود را گسترش دهند.
شفافیت، مسئولیت اجتماعی و آینده فینتک در ایران
مدیر فروش و بازاریابی اقساط مارکت در پایان با نگاهی به آینده فینتک در ایران اظهار داشت: شرکتهای فعال در این حوزه، مسئولیت اجتماعی مهمی دارند. باید نسبت به اثرات جانبی خدمات اعتباری آگاه باشیم و در جهت کاهش هزینههای مالی کاربران گام برداریم.
او با تأکید بر مسئولیت اقساط مارکت در این مسیر افزود: در کنار توسعه زیرساختها، همکاری با تولیدکنندگان اصلی کالا و خدمات، موتور سیکلت، بیمه و حوزه گردشگری را آغاز کردهایم و امیدواریم در آیندهای نزدیک نقش مؤثرتری در تسهیل خرید و بهبود فرآیندهای اعتباری ایفا کنیم.