بانک سپه به جمع مشتریان توسن پیوست

آرش بابایی؛ مدیرعامل توسن با انتشار پستی در فضای مجازی نوشت: از روز شنبه هفتم تیرماه، سامانه‌های بانک آماده فعالیت بود و سوئیچ توسن در بانک سپه به شبکه شتاب متصل شد.

آرش بابایی, مدیرعامل توسن با انتشار پستی در فضای مجازی نوشت: کشور درگیر یک جنگ تحمیلی شد. در ابتدای شروع جنگ و همزمان با درگیری‌های فیزیکی، جنگ سایبری هم آغاز شده بود و در حوزه فعالیت ما، دو بانک بزرگ کشور هم با حمله سایبری از مدار سرویس‌دهی خارج شده بودند. بعد از گذشت چند روز از قطعی کامل سامانه‌های این دو بانک، همکاران خوبمان در شرکت داتین که پیمانکار هردو بانک بود، موفق به راه اندازی اولیه سامانه‌های این دو بانک در حد سرویس‌های اولیه حوزه خدمات کارت شده بودند. ولی عمق حمله و فاجعه اتفاق افتاده در حدی بود که دورنمای رسیدن به یک نقطه با ثبات را تیره و تار کرده بود. در میانه جنگ بود که به درخواست مدیران محترم بانک سپه و با جلساتی که برای بررسی جزئیات کار برگزار شده بود، قرار شد بازیابی سرویسهای بانک سپه روی سامانه‌های توسن شروع شود.

برای این موضوع از نگاه مدیران بانک دلایل کافی وجود داشت که حسب صلاحدید در این زمینه در آینده خود ایشان مطالبی عنوان خواهند نمود.

فکر می‌کنم فارغ از نگاه دو شرکت رقیب، در جهت در دسترس قرار گرفتن سریعتر خدمات بانکی برای مردم عزیز کشورمان در شرایط جنگی، این تصمیم باعث شد ظرفیت جدیدی برای رفع بحران به موضوع اضافه شود و این امکان فراهم شود که هر شرکت روی یک بانک متبوع خود برای بازیابی سرویس‌ها متمرکز شود.

مدیران بانک طی چندین جلسه‌ای که برگزار شد، عملا با جسارتی بالا تصمیم به تغییر گرفتند و این تصمیم روز یکشنبه مورخ یکم تیر ماه از طرف بانک به کارکنان ابلاغ شد. از روز دوشنبه دوم تیرماه کار ما در بانک سپه شروع شد. از نقطه صفر صفر. تازه بانک بر اساس لیست تجهیزاتی که داده بودیم شروع به تهیه و جمع آوری تجهیزات نمود که با توجه به شرایط جنگی، تامین تجهیزات هم مشکلات خاص خود را داشت.

ما نیز به موازات با همکاری بسیار نزدیک با کمیته‌هایی که در بانک تشکیل شده بود، اقدام به چیدمان اطلاعات پایه و جمع آوری داده‌ها نمودیم. آموزش به کارکنان شعب و ستاد بانک روی سامانه‌های تستی و تهیه دستورالعمل‌ها نیز به موازات در دستور کار قرار گرفت.

همانطور که دیدیم، از روز شنبه هفتم تیرماه، سامانه‌های بانک آماده فعالیت بود و سوئیچ توسن در بانک سپه به شبکه شتاب متصل شد.

فکر میکنم این رکورد که با همت و زحمات شبانه‌روزی این روزهای اخیر همکارانم در توسن، همکاران محترم بانک و شرکت‌های تابعه و حمایت مدیران ارشد هر دو مجموعه رخ داد، برای سالیان سال در نظام بانکی کشور مثال زدنی باشد.

به مرور و ظرف مدت یک هفته، تقریبا عمده خدمات بانکی شامل خدمات حضوری در شعبه و خدمات غیرحضوری از طریق درگاههای موبایل و اینترنت بانک (به غیر از سرویس‌های تسهیلات که در هفته جاری در خصوص آن اقدام خواهد شد) به مدار سرویس‌دهی در بانک بازگشتند.

امنیت موضوعی هست که حتما خیلی جای کار دارد و خواهد داشت. این بار اولی نبوده که اتفاقی اینچنین ولی شاید نه در این وسعت، در کشور ما یا حتی سایر کشورهای دنیا اتفاق افتاده و ممکن هست بار آخر هم نباشد. ما به عنوان پیمانکار سامانه‌های اصلی بانکهای تحت پوشش خود، همواره مسئولیت موضوعات مرتبط با این حوزه را می‌پذیریم و نهایت تلاش خود را در راستای ارتقای آن به کار می‌بریم، ولو اینکه بخشی از خدمات سامانه‌های جامع بانکی را به خواست کارفرما واگذار کرده باشیم.

از بابت این همراهی و تلاش مثال زدنی که در این مدت در کنار هم برای رسیدن به این نتیجه داشتیم، از همه همکارانم در شرکت و بانک، بی‌نهایت سپاسگزارم و اینجا تازه شروع یک مسیر جدید است.

به امید موفقیت‌های بیشتر…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.