از تغییر برند «سیمرغ تجارت» به «سیموتک» تا استقلال باجت

مهدی اسماعیلی، مدیرعامل شرکت سیموتک، در مصاحبه با «عصربانک» گفت: تغییر نام شرکت از «سیمرغ تجارت» به «سیموتک» با هدف ایجاد انرژی جدید درون‌سازمانی و تأکید بر نگاه نوآورانه و فناورانه انجام شده است.

شرکت  سیموتک یا همان سیمرغ تجارت سابق یکی از شرکت‌های فعال هلدینگ تفتای بانک تجارت است. این شرکت با راهکارهای مختلف در پلتفرم باجت نقش اساسی در حوزه اعتباردهی خُرد بانک تجارت دارد. همچنین بانکداری باز و توریست کارت از دیگر خطوط محصولات این شرکت است. این شرکت سال گذشته اقدام به تغییر برند خود کرد. ما برای آشنایی بیشتر با تغییر و تحولات سیموتک با مهدی اسماعیلی، مدیرعامل این شرکت گفت‌وگویی انجام دادیم.

مدیرعامل شرکت سیموتک، با اشاره به دستاوردهای این شرکت در سال گذشته، از تغییر برند و توسعه خدمات اعتباری به عنوان مهم‌ترین تحول یاد کرد.

به گفته وی، تغییر نام شرکت از «سیمرغ تجارت» به «سیموتک » با هدف ایجاد انرژی جدید درون‌سازمانی و تأکید بر نگاه نوآورانه و فناورانه انجام شده است.

اسماعیلی گفت: نام جدید برند، تلفیقی از پیشینه گذشته با مفاهیم نوآوری است؛ هم تداعی‌کننده نام سیمرغ تجارت است و هم به فناوری و حرکت رو به جلو اشاره می‌کند.

آمارهایی از سیموتک

وی با اشاره به رشد فروش و بلوغ محصولات شرکت در سال ۱۴۰۳ افزود: در سال گذشته بیش از ۱۸هزار میلیارد تومان تسهیلات اعتباری کالانو برای خرید کالا به مردم پرداخت کردیم و تعداد شرکت‌های تأمین‌کننده بزرگ کشور که در این طرح با ما همکاری می‌کنند، به بیش از ۴۰ شرکت رسید. همچنین تاکنون حدود ۴۹۰ هزار تسهیلات ارائه شده است.

از اعتباردهی چهار قسطی تا وام ممتاز باجت

اسماعیلی ادامه داد: در سال گذشته دو گروه کالایی لوازم خانگی و قطعات خودرو برای اعتباردهی هدف‌گذاری شده بودند که در ادامه به گروه‌های درمانی و دیجیتال نیز توسعه یافتند. همچنین در حوزه خدمات اعتباری، محصول جدید چهار قسطی راه‌اندازی شد. از طریق این محصول اعتباری، مشتری می‌تواند کالای مورد نظر خود را خریداری کرده و هزینه آن را طی چهار قسط پرداخت کند؛ البته همچنان امکان تسویه یک‌ماهه بدون سود نیز فراهم است.

مدیرعامل سیموتک با بیان اینکه ۶ ماه اول سال ۱۴۰۳ بیشتر به زیرساخت و پایدارسازی سرویس‌های فنی اختصاص یافت، خاطرنشان کرد: تمرکز ما بر روی ارتقاء کیفیت خدمات، اصلاح فرآیندهای زیرساختی و بهبود تجربه کاربران بود. همچنین محصولات جدیدی همچون وام دیجیتال ممتاز باجت نیز ارائه شد که بر اساس امتیاز اعتباری کاربران طراحی شده است.

وی با اشاره به به‌ روز رسانی کامل پلتفرم «باجت» تصریح کرد: نسخه جدید این پلتفرم با طراحی جدید و قابلیت‌های توسعه‌یافته، متناسب با بازخوردهای کاربران ارتقاء یافته است.

اسماعیلی خبر داد: تعداد مشتریان سیموتک از مرز دو و نیم میلیون نفر در پایان سال ۱۴۰۳ عبور کرده و امیدواریم در سال جاری نیز با توسعه محصولات جدید و گسترش همکاری با تأمین‌کنندگان، مسیر رشد ادامه یابد.

از بانکداری باز تا کارت گردشگری

اسماعیلی با بیان اینکه سیموتک همچنین گام‌های مؤثری در حوزه بانکداری باز و خدمات کارتی برداشته است توضیح داد: سرویس های صدور کارت سیموتک برای صدور کارت‌های اعتباری و چند بودجه ایراه‌اندازی شده است. این کارت‌ها با امکان اتصال به صندوق‌های سرمایه‌گذاری، بازار طلا و سایر نهادهای مالی مجاز، قابلیت خدمات‌رسانی گسترده‌ای را فراهم کرده‌اند.

مدیرعامل سیموتک افزود: در بخش بانکداری باز، سیموتک موفق به تحقق رشد ۲۵۰درصدی در تعداد تراکنش‌ها شده و گردش مالی بیش از ۱۸۰همت را در این بستر رقم زده است.

مهدی اسماعیلی با تاکید بر اینکه باجت تنها یکی از محورهای فعالیت سیموتک است افزود: ما در سه لاین اصلی فعالیت می‌کنیم: اول، لاین باجت به عنوان بستر تجارت دیجیتال؛ دوم، حوزه BaaS شامل بانکداری باز، سرویس های کارت و  اعتبار؛ و سوم، توسعه خدمات گردشگری با کارت‌های مخصوص توریست که امسال به‌طور جدی توسعه خواهد یافت.

سیمرغ تجارت به سیموتک

وام ازدواج، بازطراحی باجت و یک نسخه جدید

اسماعیلی همچنین به ارائه وام ازدواج از سوی سیموتک در سال گذشته اشاره کرد و تصریح کرد: نسخه جدید پلتفرم باجت با بازطراحی کامل و بر اساس بازخورد کاربران عرضه شده است تا تجربه‌ای کارآمدتر را برای کاربران فراهم کند.

مدیرعامل سیموتک درباره تلخ و شیرین‌های مسیر فعالیت خود در سیموتک گفت: شیرین‌ترین لحظه‌های فعالیت زمانی است که محصول خوبی عرضه می‌شود و تیم با انگیزه در کنار هم کار می‌کند. سخت‌ترین روزها هم وقتی‌ است که به‌دلیل چالش‌های فنی یا فشار کاری، تیم تحت فشار قرار می‌گیرد یا دوستی از تیم جدا می‌شود. ما در سیموتک یادگرفته‌ایم که هم از موفقیت‌ها لذت ببریم، هم از دشواری‌ها درس بگیریم.

چالش‌ها، پیشرفت‌ها و چشم‌اندازهای پیش رو در سیموتک

مدیرعامل شرکت سیموتک، با اشاره به مهم‌ترین تحولات و چالش‌های سال گذشته این شرکت، گفت: در سال گذشته هم مثل سنوات قبل، ایجاد تعادل بین توسعه حداکثری و فشاری که تیم‌های مختلف شرکت در بلند مدت متحمل می شوند، بزرگترین چالش ما بود.

او با بیان اینکه بخش قابل توجهی از بدهی‌های فنی در محصولات سیموتک طی سال گذشته برطرف شده، افزود: در مقایسه با سال ۱۴۰۲، کیفیت محصولات و خدمات ما به شکل چشمگیری ارتقاء یافته است. با این حال، هنوز نقاطی وجود دارد که نیازمند بهبود و بازنگری کارشناسی هستند.

مدیرعامل سیموتک در خصوص رشد شرکت در سه سال گذشته بیان داشت: در بُعد درآمدی و رشد کلان شرکت، به اهداف موردنظر رسیدیم. با این حال در برخی حوزه‌ها از جمله پروژه باجت و همچنین فضای بانکداری باز و محصول گردشگری، انتظار داشتیم زودتر به استقلال و بلوغ کامل برسیم.

اسماعیلی درباره یکی از چالش‌های زیرساختی شرکت در سال ۱۴۰۳گفت: یکی از موضوعات سخت، مهاجرت CORE بانک تجارت از زیرساخت قدیمی بود که در نیمه نخست سال به وقوع پیوست؛ این فرایند باعث شد برخی از سرویس‌های اختصاصی ما، به‌ویژه در حوزه توریست‌کارت که تنها توسط سیموتک ارائه می‌شد، با اختلال‌هایی روبرو شود و رسیدگی به این مشکلات زمان‌بر باشد.

باجت، مکمل دیجیتالی بانک تجارت

وی درباره جایگاه باجت در ساختار بانکداری دیجیتال نیز توضیح داد: باجت یک نهاد دیجیتال مستقل اما مکمل بانک تجارت است. قرار نیست تنها نسخه‌ای دیجیتال از خدمات شعبه‌ای بانک باشد، بلکه قرار است خدمات نوآورانه و گسترده‌تری در این قالب به مشتریان ارائه شود.

به گفته اسماعیلی، رویکرد باجت در ارائه خدمات بانکی، تلفیقی از تجربیات جهانی در حوزه بانکداری دیجیتال مانند MBanking و مدل‌های روزآمد برای بازاریابی است و هدف آن توسعه پورتفوی خدمات بانک تجارت و پاسخ به نیازهای جدید بازار است.

مسیر استقلال و نوآوری در سال ۱۴۰۴

مدیرعامل سیموتک چشم‌انداز سال جاری شرکت را چنین تشریح کرد: در سال ۱۴۰۴ با ارکان بانک درباره استقلال عملیاتی باجت گفت‌وگوهای جدی داشتیم. در مسیر تحول دیجیتال، یکی از استراتژی‌های مهم ما، استقلال بیشتر در حوزه برندینگ، مارکتینگ و توسعه سرویس‌هاست. البته در بخش منابع و مصارف همچنان تعامل با بانک مادر ادامه دارد.

وی در پایان با تأکید بر توسعه سرویس‌های جامع و خلاقانه برای سال جاری گفت: امسال به‌دنبال آن هستیم که سرویس‌های End-to-End کاملی را برای مجموعه‌هایی که نیاز به راهکارهای جامع دارند ارائه کنیم. همچنین امیدواریم با شبکه‌سازی با بازیگران بزرگ صنعت، به یکی از نقش‌آفرینان اصلی در حوزه بانکداری باز و ارائه خدمات مالی برای گردشگران خارجی تبدیل شویم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.