تبعیض میان بیمه آنلاین و سنتی به پایان میرسد

به دنبال شکایت کارگزاران برخط از بیمه مرکزی و با هدف رفع تبعیض در نظارت بر فعالیت کسبوکارهای دیجیتال بیمهای، مصوبه کمیته تسهیل فعالیت کسبوکارهای اقتصاد دیجیتال شورای عالی فضای مجازی به طور رسمی ابلاغ شد.
بر اساس این مصوبه، بیمه مرکزی موظف است ظرف مدت دو ماه، هرگونه تبعیض در اعمال نظارت و تسویه بین کارگزاران برخط و سنتی را برطرف کند.
در صورتی که پس از پایان این مدت، تبعیضها همچنان پابرجا باشد، مرجع تشخیص و پیگیری رفع آن وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد بود.
همچنین گفته شده در خصوص ابهامات مربوط به آییننامههای شماره ۸۳، ۱۰۲ و ۱۰۲/۱ شورای عالی بیمه و اختلافبرداشتها نسبت به نحوه نرخگذاری کارمزد کارگزاران و ارتباط آن با ماده ۱۸ قانون بیمه اجباری و آییننامه آن، با توجه به برداشتهای متفاوت موجود، لازم است ترتیبات لازم برای صدور استفساریه از مجلس شورای اسلامی صورت پذیرد.