«اسنپ‌پی» چگونه ورزش‌کردن را آسان می‌کند؟/ «اعتبار» در خدمت تن‌ورزی

کوهنوردها گاهی‌وقت‌ها ممکن است در مسیر صعود، درست زیر فشار سخت، به این فکر کرده باشند که اگر کفش بهتری برای کوهنوردی خریده بودند مسیر را بهتر و بی‌دردسرتر پیش می‌رفتند، یا اگر تجهیزات ایمن‌تر و مطمئن‌تری داشتند، در سربالایی‌ها یا سرازیری‌های تند و سخت، راحت‌تر و با تکیه به تجهیزاتی بهتر مسیر را طی می‌کردند.

برای ورزشکاران در رشته‌های دیگر هم این گزاره صادق است؛ برای دوچرخه‌سواری که نیاز به خرید تجهیزات دوچرخه‌سواری دارد، برای بدنسازی که روزانه و با هدف سلامتی و تناسب اندام ورزش می‌کند، برای ورزشکاری که به صورت منظم سنگ‌نوردی می‌کند، همه یک مساله مشترک دارند. برای همه ورزشکاران همیشه تجهیزات بهتری برای خرید هست و همیشه دغدغه‌ی ورزشکارهایی که برای سلامتی ورزش می‌کنند و شغل‌شان ورزش حرفه‌ای نیست، چالش خرید تجهیزات بهتر و باکیفیت‌تر وجود دارد.تجهیزاتی که قیمت‌شان معمولا یک گام جلوتر از بودجه‌های اختصاص‌یافته از سمت ورزشکارهای غیرحرفه‌ای است.

دستیابی به آن «یک گامِ بیشتر» غالباً مستلزم تدارک هم‌زمان چند قلم است؛ تصمیمی که گاهی‌وقت‌ها در میان اولویت‌های روزمره به تعویق می‌افتد. در سال‌های اخیر، توسعه‌ی سرویس‌های اعتباری و مدل‌های پرداخت اقساطی، دسترسی به این اقلام را برای علاقه‌مندان آسان‌تر کرده است. سرویس‌های اعتباری آن یک گام بیشتر را برای کاربران برداشته‌اند، سرویس‌هایی که به «الان بخر،‌ بعداً پرداخت کن» معروف هستند.

یکی از ارائه‌دهندگان این سرویس که گستره‌ی وسیعی از خدمات، کاربران و فروشگاه‌ها را شامل می‌شود، اسنپ‌پی است که با ارائه امکان پرداخت چهارقسطه و یکپارچه‌کردن فرایند جست‌وجو، انتخاب و پرداخت در یک بستر واحد، خرید تجهیزات ورزشی و کوهنوردی را به شیوه‌ای منظم تبدیل می‌کند تا تصمیم برای آغاز تمرین یا افزایش کیفیت تمرین‌های ورزشی روزانه به میزان نقدینگی وابسته نماند.

گردنه‌ی اول؛ شروع کردن!

مدل اعتباری در کنار خدمات سبک زندگی و ورزش، «شروع کردن» را از تصمیمی وابسته به حقوق ماه بعد به اقدامی در لحظه تبدیل می‌کند. اسنپ‌پی با نقش اتصال‌دهنده، دسترسی به خدمات سلامت و ورزش را ساده‌تر کرده است و با همکاری پلتفرم‌هایی مانند «اپتیت»، «انرجیم» و «جیم‌شو»، از کلاس‌های زنده و برنامه‌های غذایی تا دوره‌های یوگا، اینتروال و TRX را در دسترس کاربر می‌گذارد. در این مدل، کاربر فقط «ابزار» نمی‌خرد؛ بلکه روند ثبت‌نام و پرداخت خود با پرداخت مرحله‌ای ساده‌تر می‌کند. این یکپارچگی، انتخاب دوره‌های بلندمدت را افزایش می‌دهد و رهاشدگی سبد خرید در لحظه پرداخت را کاهش می‌دهد.

ابزار درست، در دسترس امروز

خدمات اسنپ‌پی تنها به برنامه‌های ورزشی یا رژیم‌های غذایی محدود نمی‌شود. طیفی از تجهیزات ورزشی برای رشته‌های مختلف نیز در این پلتفرم در دسترس است؛ از پوشاک و کفش ورزشی تا بدنسازی، از ورزش‌های توپی تا دوچرخه‌سواری و از شنا تا کوهنوردی و کمپینگ. این پوشش با همراهی فروشگاه‌هایی چون «اسپورتلند»، «1991»، «کوهکده»، «نسل‌آهن»، «ایران‌سوییمرز» و «اسپورتینو» فراهم شده و مسیر تهیه اقلام تمرین را یکپارچه می‌کند و سبد تجهیزات متناسب با نیازهای واقعی ورزشکاران را تکمیل می‌کند.

بررسی رفتار کاربران اسنپ‌پی در خریدهای ورزشی

داده‌های یک‌سال گذشته‌ی اسنپ‌پی نشان می‌دهد که پاییز، فصل اوج خرید تجهیزات ورزشی و کوهنوردی بوده است؛ پس از آن تابستان و زمستان در رتبه‌های بعدی قرار دارند و بهار کم‌سهم‌ترین فصل از نظر تقاضاست. این روند نشان‌دهنده عادت کاربران به برنامه‌ریزی تمرین‌های ورزشی و سفرهای طبیعت‌گردی در نیمه‌ی دوم سال است. پنج گروه کالایی پرفروش نیز شامل «پوشاک ورزشی»، «لوازم تمرین»، «ظروف سفر و ورزش»، «تجهیزات کمپینگ» و «کیف‌های ورزشی» هستند که علاوه بر پوشش نیاز به تجهیزات ایمن و باکیفیت، نمایی کامل از الگوی خرید کاربران ارائه می‌دهند.

تصمیمی که به تعویق نمی‌افتد

در نقطه‌ای که تصمیم‌های مالی معمولاً متوقف می‌شوند، اسنپ‌پی توانسته جریان تازه‌ای در رفتار ورزشی کاربران ایجاد کند. پرداخت مرحله‌ای نه صرفاً یک تسهیل مالی، بلکه سازوکاری برای تداوم انگیزه و نظم در مسیر تمرین است. در نهایت، ارزش این مدل در ساختن زیرساختی رفتاری و اقتصادی است که «شروع کردن» را آسان‌تر و «ادامه دادن» را ممکن می‌کند. شاید راز ماندن در مسیر ورزش و سلامتی همین باشد: ادامه دادن، بدون توقف در نقطه‌ی پرداخت.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.