«باجت مارکت» بزودی راهاندازی میشود
شرکت سیمرغ تجارت با بهرهگیری از فناوریهای پیشرفته، توانسته است جایگاهی منحصربهفرد در ارائه خدمات مالی دیجیتال ایجاد کند. از تسهیلات متنوع و خرید اقساطی «کالانو» گرفته تا راهاندازی اپلیکیشن باجت و توسعه کارت رفاهی، این شرکت با تمرکز بر نوآوری، تجربه کاربری مطلوب و پشتیبانی کامل از مشتریان، نمونهای موفق از یک دیجیتالبانک مدرن در ایران است.
در ادامه، به بررسی جایگاه، مأموریت، محصولات، طرحهای اعتباری و برنامههای آتی سیمرغ تجارت پرداخته شده و چالشها و راهکارهای این شرکت برای رشد پایدار در بازار مالی کشور تشریح میگردد.
محمد علی کردهای، مدیرعملیات سیموتک در ابتدا گفت: در حوزه عملیات، تمامی مباحث مربوط به پذیرندگان، نمایندگانی که قصد جذب آنها را داریم، منابع و آوردههای ارزانقیمت مورد نیاز شرکت، و همچنین منابعی که برای توسعه فعالیتها باید جذب کنیم، در حیطه مسئولیت ما قرار دارد. علاوه بر این، موضوعات مرتبط با نگهداشت مشتریان، پشتیبانیهای مورد نیاز، و ایجاد تجربهای مطلوب برای مشتریان نیز از جمله وظایف حوزه عملیات است که در شرکت باجت و سیموتک بر عهده ما قرار دارد.
کالانو، BNPL و وامهای متنوع از نقاط قوت ما هستند
او ادامه داد: یکی از مزیتهای رقابتی مهم ما این است که در حال حاضر، شرکت در همکاری مستقیم با بانک تجارت فعالیت میکند و عملاً میتوان گفت نقش دیجیتالبانک بانک تجارت را بر عهده دارد. از جمله خدمات ویژهای که ارائه میکنیم، طرح «کالانو» است که در حال حاضر هیچ شرکت دیگری مشابه آن را ارائه نمیدهد. همچنین، خدمت قسط (BNPL) را داریم که پرداختها در چهار قسط انجام میشود؛ با حداقل سقف ۲۰ میلیون تومان و حداکثر ۵۰ میلیون تومان، در حالیکه سایر شرکتها معمولاً سقف تسهیلات خود را بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفتهاند. در کنار اینها، مجموعهای از وامهای متنوع نیز طراحی شده که در آینده نزدیک برای پذیرندگان ارائه خواهد شد.
در زمینههای منابع انسانی، تأمین مالی و فناوری با چالش مواجهایم
وی همچنین درباره چالشهای سیموتک اظهار داشت: در حوزه تأمین منابع انسانی، مانند سایر شرکتها، ما نیز با چالش ناترازی نیروی انسانی مواجه هستیم و شرکت سیموتک نیز از این قاعده مستثنی نیست. از سوی دیگر، در بخش تأمین مالی همچنان با مسائل مختلفی روبهرو هستیم و در حال حاضر با بانکها در حال مذاکرهایم تا بتوانیم مدلهای جدیدی طراحی کنیم که منجر به کاهش نرخ نکول شود و این شاخص را تا حد امکان پایین بیاوریم. همچنین در زمینه فناوری، موضوعاتی مانند امنیت اطلاعات و ممیزیهای مستمر از سوی شرکتهای امنیتی وجود دارد؛ بهگونهای که تقریباً هر روز یک شرکت جدید برای ارزیابی و آدیت امنیتی به سراغ ما میآید، که این نیز یکی از چالشهای جدی ما در حوزه فناوری است.
«باجت مارکت» بزودی راهاندازی میشود
کردهای درباره برنامههای آتی سیموتک توضیح داد: در حوزه عملیات، تا پایان سال جاری برنامه داریم پروژه «باجت مارکت» را راهاندازی کنیم. باجت مارکت یک بازارگاه دیجیتال است که در آن تمامی پذیرندگان علاقهمند میتوانند به باجت بپیوندند و از درگاهها و خدمات متنوع ما استفاده کنند. در این بستر، امکان پرداخت نقدی، خرید اعتباری، دریافت وام و استفاده از کیف پول سیموتک فراهم است.
همچنین در آینده نزدیک، خدمات ویژهای در این پلتفرم معرفی خواهد شد. همزمان، در حال توسعه چتبات هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی هستیم که فعلاً روی محصول کالانو متمرکز است. این چتبات با هدف هدایت کاربر در سفر مشتری طراحی شده و در فاز بعدی، کاربران را مرحلهبهمرحله در فرآیند ثبتنام و استفاده از خدمات راهنمایی خواهد کرد.
در ادامه، تمرکز ما بر نگهداشت و مراقبت از مشتریان در اپلیکیشن است تا در صورت بروز خطا یا مشکل، مشتری در مسیر استفاده از خدمات رها نشود. در آینده، بخش عمده این تعاملات از طریق چتبات و ابزارهای مکمل انجام میشود تا نرخ موفقیت مشتریان افزایش یابد.