کاربران «چتجیپیتی» در حال چت کردن میتوانند خواروبار بخرند
«اوپنایآی»(OpenAI) و «اینستاکارت»(Instacart) در حال راهاندازی تجربه خرید مواد غذایی در«چتجیپیتی»(ChatGPT) هستند که به کاربران امکان میدهد تا بدون ترک رابط چت، فهرست مواد غذایی مورد نظر خود را تهیه کنند و خرید خود را انجام دهند.
به نقل از تک کرانچ، این برنامه براساس همکاری موجود بین اوپنایآی و اینستاکارت بنا شده است. بیش از دو سال پیش، اینستاکارت یک گزینه جستوجوی هوش مصنوعی درون برنامهای را با پشتیبانی چتجیپیتی راهاندازی کرد که به خریداران کمک میکند تا درباره این که برای شام چه چیزی درست کنند یا چگونه محدودیتهای غذایی را رعایت کنند، سؤال بپرسند.
به نظر میرسد رابطه بین اوپنایآی و اینستاکارت پس از آن عمیقتر شده است که «فیدجی سیمو»(Fidji Simo)، مدیرعامل سابق اینستاکارت و عضو پیشین هیات مدیره اوپنایآی در ماه مه به عنوان مدیرعامل بخش برنامهها به این شرکت پیوست.
تجارت عاملمحور -استفاده از برنامههای هوش مصنوعی برای انجام دادن تحقیقات خرید و خرید کردن از طرف کاربر- اولویت کنونی اوپنایآی است. جدیدترین توسعه اوپنایآی بر ساخت برنامهها در چتجیپیتی متمرکز بود. در یک پیشنمایش اولیه برای توسعهدهندگان، ادغام چتجیپیتی با پلتفرمهایی مانند Booking.com، «کانوا»(Canva)، «کورسرا»(Coursera)، «اکسپدیا»(Expedia)، «فیگما»(Figma)، «اسپاتیفای»(Spotify) و «زیلو»(Zillow) آغاز شد. از آن زمان، اوپنایآی همکاریهای بیشتری را با شرکتهای «تارگت»(Target)، «اینتویت»(Intuit) و دیگران اعلام کرده است.
پیش از فصل خرید تعطیلات امسال، دو شرکت اوپنایآی و «پرپلکسیتی»(Perplexity) از ویژگیهای درونبرنامهای رونمایی کردند که به کاربران در تصمیمگیری درباره خرید محصولات کمک میکند. بدین ترتیب، کاربران میتوانند از چتجیپیتی بخواهند تا به آنها در یافتن بهترین لپتاپ مطابق با معیارهایشان کمک کند.
شرکت «ادوبی»(Adobe) پیشبینی کرده است که خرید آنلاین با کمک هوش مصنوعی در این فصل تعطیلات، ۵۲۰ درصد رشد خواهد کرد.