همه چیز درباره ۶ سرویس جذاب پرداخت بین‌المللی مانیرو

مانیرو به عنوان یکی از بازیگران اصلی رمیتنس و پرداخت‌های بین‌المللی، ۶ سرویس جذاب، مانیرو کانکت برای تبادل مالی P2P ایرانیان در اروپا و آمریکا، توریست کارت ترکیه برای کاهش نیاز به اسکناس و تسهیل پرداخت در ترکیه، توریست کارت برای کاهش نیاز به اسکناس و تسهیل پرداخت گردشگران خارجی در ایران، انتقال وجه غیرتجاری بین‌المللی، انواع پرداخت‌های بینالمللی و ارز سفر را ارائه کرده است.

در سال‌های اخیر، نیاز به راهکارهای سریع، امن و شفاف برای انتقال وجه بین‌المللی و خدمات مرتبط با سفر و پرداخت‌های خارجی برای ایرانیان بیش از پیش احساس شده است. در این زمینه، پلتفرم مانی‌رو با هدف پاسخ به این نیازها شکل گرفته است.

ما در «عصر بانک» برای آشنایی با مانیرو و خدماتش با عرفان مصلح، مدیرعامل این مجموعه گفت‌وگو انجام دادیم:

عرفان مصلح، مهندسی شیمی، علوم سیاسی، حکمرانی و مدیریت اجرایی (EMBA) خوانده و با تجربه‌ای‎های متفاوتی در حوزه بلاک‌چین، فین‌تک و گردشگری دیجیتال در ایران، ترکیه و ژاپن، مانیرو را راه‌اندازی کرده است. مانیرو از شهریور ۱۴۰۲ آغاز به کار کرد و از اسفند همان سال سرویس‌های خود را عرضه کرده است؛
این پلتفرم در ابتدا با عرضه ارز سفر شروع به فعالیت کرد و به مرور با پرداخت‌های بین‌المللی و توریست‌کارت‌ها، تجربه‌ای امن، شفاف و منصفانه به کاربران ایرانی و خارجی ارائه کرد.

پرداخت بین‌المللی مانیرو

ایده مانیرو بر اساس  یک نیاز شخصی

عرفان مصلح در مصاحبه با عصربانک اظهار داشت: ایده مانیرو زمانی شکل گرفت که در دوران اقامت من در ژاپن، برای انتقال وجه بین ایران و خارج از کشور با دشواری‌هایی مواجه بودیم و این امور غالباً از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شد. پس از بازگشت به ایران، بر اساس همین نیاز شخصی و با توجه به تجربه فعالیت در حوزه رمزارز و فین‌تک، تصمیم گرفتیم پلتفرمی تخصصی در حوزه پرداخت بین‌المللی و رمیتنس راه‌اندازی کنیم.

سرویس‌های فعال مانیرو

وی در خصوص سرویس‌های مانیرو توضیح داد: مانیرو اکنون چند سرویس فعال دارد:

۱. ارز سفر

مانیرو ارائه‌دهنده ارز سفر برای چهار کشور ترکیه، روسیه، امارات و عراق است. کاربران پس از احراز هویت در اپلیکیشن، می‌توانند ارز مورد نظر را خریداری کرده و آن را از دفاتر مانیرو در شهرهای مختلف ایران یا در مقاصد سفر شامل نجف، کربلا، استانبول، مسکو و دبی دریافت کنند. همچنین، برای تسهیل مسیر، تحویل درب هتل در استانبول به‌صورت رایگان فراهم شده است.

۲. پرداخت‌های بین‌المللی

این سرویس شامل پرداخت هزینه آزمون‌هایی مانند تافل و GRE، هزینه ویزای آنلاین، خرید و اشتراک اپلیکیشن‌ها (از جمله سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی) و سایر پرداخت‌های شخصی خارجی است.

۳. انتقال وجه غیرتجاری بین‌المللی

کاربران دارای حساب بانکی در روسیه، امارات یا ترکیه می‌توانند از طریق پلتفرم این شرکت انتقال وجه انجام دهند. سقف سالانه این انتقال‌ها مطابق ضوابط بانک مرکزی، ۱۰ هزار دلار است. همچنین در مانیرو سرویس «واریز اولویت‌دار» ارائه شده که امکان انتقال وجه را در کمتر از یک ساعت کاری فراهم می‌کند. در این سرویس، یک تأخیر کنترل‌شده برای کاهش ریسک‌های فیشینگ در نظر گرفته شده است.

۴. توریست‌کارت برای گردشگران خارجی

گردشگرانی که وارد ایران می‌شوند، می‌توانند با ثبت‌نام در سایت اختصاصی، بارگذاری پاسپورت و در صورت نیاز ویزا، یک کارت بانکی متصل به شبکه شتاب دریافت کنند تا بدون نیاز به حمل اسکناس ریال، پرداخت‌های خود را انجام دهند. سقف شارژ این کارت برای دوره سه‌ماهه اقامت، ۱۰ هزار دلار است و امکان افزایش سقف در صورت اظهار ارز در مبادی ورودی طبق مقررات وجود دارد. کارت تنها به خود کاربر تحویل می‌شود و قابلیت کارت‌به‌کارت یا واریزهای غیرمجاز ندارد تا از سوءاستفاده، پولشویی و مشکلات مالیاتی جلوگیری شود. این سازوکار مطابق چارچوب‌های نظارتی و شفاف، مورد تأیید حاکمیت طراحی شده است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر بر توسعه دو سرویس مهم تمرکز دارند، اظهار داشت: انتظار می‌رود این سرویس‌ها تا پایان سال به بهره‌برداری کامل برسند.

۵. کاهش نیاز به حمل اسکناس و تسهیل پرداخت‌ها در ترکیه با «توریست‌کارت ترکیه»

وی درباره این سرویس توضیح داد: این سرویس تحت عنوان «توریست‌کارت ترکیه» و در قالب پروژه «پی‌رِد» ایجاد شده و با همکاری اپراتور محلی «آپ تل» اجرا می‌شود. در این سرویس، از ظرفیت فرودگاه امام برای تحویل کارت به ایرانیانی که قصد سفر به ترکیه دارند استفاده خواهد شد. هدف از ارائه این کارت، کاهش نیاز به حمل اسکناس و تسهیل پرداخت‌ها در ترکیه است. کاربران می‌توانند موجودی کارت را به‌راحتی شارژ کرده و خریدهای حضوری و آنلاین خود را انجام دهند. این کارت عضو شبکه «TROY» ترکیه است؛ شبکه‌ای مشابه شبکه شتاب ایران که بیش از ۹۰ درصد فروشگاه‌های آنلاین ترکیه را پشتیبانی می‌کند.

او ادامه داد: علاوه بر این، اپلیکیشن مربوطه امکاناتی از جمله مشاهده موجودی، پیگیری تراکنش‌ها، مسدودسازی کارت، تغییر رمز و مدیریت کامل کارت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کارت‌ها دارای اعتبار دو ساله هستند و امکان تبدیل موجودی باقی‌مانده به ریال پس از بازگشت به ایران  در این سرویس فراهم شده است. فاز بتای این سرویس با ۱۵۰ کارت اجرا شده و مشکلات محصول رفع شده است. عرضه عمومی این کارت‌ها نیز از دی ماه آغاز خواهد شد. این سرویس علاوه بر آسان‌تر کردن خریدهای روزمره، امکان پرداخت در تاکسی‌ها، فروشگاه‌ها و خریدهای آنلاین را با نرخ شفاف و منصفانه فراهم می‌کند و تجربه کاربری راحت و قابل اعتمادی ارائه می‌دهد.

۶. تبادلات مالی P2P با اروپا و آمریکا از طریق مانیرو کانکت

او درباره سرویس دیگر مانیرو توضیح داد: سرویس مانیرو کانکت یک پلتفرم P2P (کاربر به کاربر) است که تمرکز آن بر اروپا و آمریکای شمالی قرار دارد. این سرویس کاربران غیرتجاری را به یکدیگر متصل می‌کند تا بتوانند به‌صورت مستقیم و شفاف تبادلات مالی انجام دهند.

پرداخت بین‌المللی مانیرو

وی با ذکر مثال افزود: دانشجویانی که نیاز به دریافت پول از خانواده دارند یا فروشگاه‌های ایرانیِ فعال در خارج از کشور که قصد تبدیل درآمد خود به ریال را دارند، می‌توانند از این سرویس بهره‌مند شوند. در این فرآیند، مانیرو نقش سازوکار اعتماد را بر عهده دارد؛ به این معنا که ریال پرداختی خریدار قفل می‌شود و ارز مورد نیاز فروشنده به‌صورت شفاف منتقل خواهد شد.

او تأکید کرد: کارمزد مانیرو در این سرویس بسیار پایین است و نرخ‌ها به‌صورت طبیعی و مبتنی بر سازوکار عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

وی در ادامه یکی از مزایای کلیدی این سرویس را چنین تشریح کرد: اصل شفافیت و ایجاد اعتماد میان کاربران از مهم‌ترین ویژگی‌های مانیرو کانکت است؛ به‌گونه‌ای که کاربران می‌توانند بدون نگرانی نسبت به طرف مقابل، تراکنش‌های خود را انجام دهند و قیمت‌ها به شکل منطقی و منصفانه تعیین خواهد شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.