هوش مصنوعی آینده خردهفروشی نیست، موضوع امروز است

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛هوش مصنوعی در حال حاضر اساس فعالیتهای روزمره در تمامی ابعاد زندگی از جمله خردهفروشی، آموزش، درمان و امور دولتی است. این فناوری، کار کردن، ارتباط برقرار کردن و بازی کردن ما و نیز نحوه تداوم رقابت برندها و تکامل آنها طی چند سال آینده و پس از آن را دگرگون میکند.
برای نمونه هوش مصنوعی در تمامی بخشهای یک تجربه خرید از فعالیت مشتری در داخل فروشگاه و خرید آنلاین تا پیشنهادهای شخصی شده، تحویل و پرداخت کل زنجیره ارزش نقش دارد.
یک نمونه از این فناوری دستیار خریدوفروش آنلاین است که فرصتهای فروش را شناسایی میکند و به مشتریان اطمینان میدهد به کمک خدماتی بهموقع و شخصی شده میتوانند خرید کنند.
از یادگیری ماشینی برای شناسایی کلاهبرداری کاربر برای پرداخت استفاده میشود؛ پیپل و دیگر کسبوکارهای نوپا از الگوریتمهای تشخیص کلاهبرداری برای بررسی و محافظت دقیقتر از تراکنشهای دیجیتال مشتریان استفاده میکنند.
سیستمهای تشخیص کلاهبرداری میتواند بین کالاهایی که دوستان همزمان خریداری میکنند و دزدی که همان نوع خرید را با یک لیست از حسابهای سرقت شده انجام میدهد رمزگشایی کند. بر اساس مطالعه LexisNexis رویکرد یادگیری عمیق پیپل برای امنیت تراکنش نرخ کلاهبرداری را تا 32/0 درصد درآمد کاهش داده است.
بخش مالی در داده غرق شده و اسیر قوانین و مقررات پیچیده است. یادگیری ماشینی برای یافتن ناهنجاری دادهها و یافتن راهحل برای اتخاذ تصمیمات بهینه و در لحظه در بانکها طراحی شده است.
کلاهبرداران باهوش هستند و بسیاری از آنها آثاری کاغذی از خود بر جای میگذارند که ازنظر انسان منطقی است. اما هوش مصنوعی میتواند به دنبال نشانههایی باشد که انسان توانایی کشف آن را ندارد و به مؤسسات مالی در شناسایی فعالیتهای مشکوک در اسرع وقت کمک کند و جلوی تراکنشهای فریبکارانه عظیم را بگیرد.
هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی صنایع مالی را برهم نمیزنند بلکه آن را به ثبات میرسانند و این کار منجر به افزایش رضایت و ثبات شغلی میشود.
به گزارش عصبانک، البته هوش مصنوعی چالشهایی دارد که هنوز رفع نشده است و حلال تمام مشکلات نیست اما قدر مسلم این است که هوش مصنوعی وجود دارد و ماندگار خواهد شد و چیزی فراتر از یک صدای خودکار برای ارائه یک خدمت است. هوش مصنوعی به هر شکلی درمیآید، در حال ورود به تمام ابعاد زندگی ماست و نحوه تعامل ما با دادهها و اطرافیانمان را تحت تأثیر قرار میدهد و به ما این امکان را میدهد تا بر حوزههایی تمرکز کنیم که بهعنوان انسان میتوانیم بیشترین ارزش را به آن بیفزاییم.
نباید از هوش مصنوعی گریزان باشیم و نباید آن را آغازگر پایان دهنده مشاغل حساب کنیم. این فناوری فرصتها و صنایع جدید را بهوقت خود ایجاد خواهد کرد. هوش مصنوعی فناوری را به بالاترین سطح میرساند تا چشمانداز کسبوکارها وسعت پیدا کند و با مشتریان ارتباط بیشتری برقرار نماید، این فناوری مشاغل ما را رضایتبخشتر و معنادارتر میکند و به ما تجربه شخصیتری در زندگی روزمره میدهد. شرکتهایی که قطار هوش مصنوعی را از دست میدهند و سوار آن نمی شوند، از قافله عقب خواهند ماند.