ارتباط تلفنی روستاها تا 48 ساعت آینده برقرار می شود

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: ارتباط تلفنی روستاهایی که به علت عدم سرویس‌دهی ماهواره خارجی، تلفن ثابت آن‌ها قطع شده است، تا 48 ساعت آینده برقرار می‌شود.

عصر بانک؛به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حسین فلاح جوشقانی گفت: خدمات ارتباطی در برخی از مناطق روستایی به علت صعب‌العبور بودن و نبود امکانات زیرساختی از طریق بستر ماهواره‌ای انتقال می‌یابد. با توجه به اینکه مقرر شده بود ارتباطات این روستاها از طریق ماهواره در اختیار سازمان فضایی قرار گیرد، اپراتور ماهواره خارجی با اطلاع از این موضوع، سرویس ارتباطی اپراتور ارائه دهنده خدمات در این روستاها را قطع کرد که در پی آن ارتباط تلفنی حدود 600 روستا قطع شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات ارتباطی این روستاها در قالب طرح USO و از طریق اپراتور ارتباطات کوہ نور انجام می‌شود، افزود: از ساعات اولیه قطع سرویس در این روستاها، نیروهای متخصص در قالب 100 تیم فنی برای برگرداندن ایستگاه‌های ماهواره‌ای سازماندهی شده‌اند و تا کنون نیز ارتباط بیش از 100 روستا برقرار شده است اما با توجه به بعد مسافت و صعب‌العبور بودن روستاها و لزوم مراجعه حضوری تیم‌های تخصصی به ایستگاه‌ها، برقراری ارتباط در این مناطق زمان‌بر شده است.

 

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی ضمن عذرخواهی از سرویس گیرنده‌هایی که با قطعی خدمات ارتباطی مواجه شده‌اند، عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده از سوی رگولاتور، مشکل ارتباطی این روستاها که عمدتا در استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان، هرمزگان و کرمانشاه هستند تا دو روز آینده برطرف می‌شود ضمن اینکه تمهیدات لازم برای پیشگیری از تکرار این موارد نیز اندیشیده شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.