ارتقای سیری توسط اپل با استخدام مدیر هوش مصنوعی گوگل

اپل که این روزها به علت افزایش انتقادات از کیفیت دستیار صوتی هوشمند خود موسوم به سیری ناخرسند است، قصد دارد با استخدام مدیر هوش مصنوعی شرکت گوگل این وضعیت را تغییر دهد.

عصر بانک؛ به نقل از ویک فکتس، اپل سال ها قبل از شرکت آمازون و حتی گوگل دستیار صوتی هوشمند سیری را عرضه کرد. اما رقبا توانستند بعد از مدت کوتاهی از اپل جلو بزنند و حالا آمازون و گوگل بخش عمده این بازار را با تولیدات خود و به خصوص بلندگوهای هوشمند در اختیار دارند.

 

به نظر می رسد سرمایه گذاری تحقیقاتی و پژوهشی گسترده گوگل و آمازون در این زمینه عامل اصلی این موفقیت بوده و اپل هم قصد دارد به این امر توجه بیشتری نشان دهد.

 

اپل در سال های آینده تراشه های تولیدی خود برای استفاده در گوشی های همراه را به موتور عصبی هوشمند مجهز می کند تا ارائه خدمات واقعیت افزوده از این طریق تسهیل شود. بدین منظور قرار است صدها نفر در اپل استخدام شوند و یکی از این افراد جان گیاناندری رئیس قبلی واحد هوش مصنوعی گوگل است.

 

وی قرار است واحد سیستم هوش مصنوعی و یادگیری ماشین های اپل را رهبری کند و به طور خاص به تیم کوک مدیر عامل اپل گزارش خواهد داد. فعالیت وی در اپل طی روزهای آینده آغاز می شود.

 

/فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.