سهم فروشگاه های زنجیره ای در بازار خرده فروشی به ١٠ درصد رسید

عصر بانک؛«امیرخسرو فخریان» امروز (شنبه) در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا افزود: این سهم باید تا دو برابر افزایش یابد.
وی سهم فروشگاه های زنجیره ای در بازار خرده فروشی دنیا را حدود ٧٠ درصد خواند و افزود: با توجه به گردش مالی قابل توجه در فروشگاه های زنجیره ای، امید است در آینده، بتوانیم سهم فروشگاه های زنجیره ای در بازار خرده فروشی کشور را افزایش دهیم.
به گفته فخریان، تعداد شرکت های فروشگاه های زنجیره ای در ابتدا با ٣٠ شرکت شروع شد که در حال حاضر، به ٩٠ شرکت رسیده است.
وی ادامه داد: اکنون ١١٠ برند (نشان) با سه هزار و٥٠٠ شعبه، در یک میلیون و ٣٠٠ هزار مترمربع فعالیت می کند.
رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای از گسترش صنعت فروشگاه های زنجیره ای در کشور خبر داد و افزود: این فروشگاه ها نقشی ویژه در تنظیم بازار و مدیریت اقتصادی خانوارها ایفا می کند.
به گفته فخاریان، فروشگاه های زنجیره ای با کاهش واسطه ها و کم کردن حاشیه سود در توزیع کالاها، توانسته اند تخفیف هایی بطور میانگین ١٥ تا٢٠ درصدی برای مصرف کنندگان در نظر بگیرند.
وی درباره توزیع کالاهای اساسی در ایام پایانی سال در فروشگاههای زنجیره ای نیز گفت: پنج کالای اساسی شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ، برنج، میوه و تخم مرغ با تخفیف پانزده تا بیست درصدی توزیع خواهد شد.
رئیس اتحادیه کشوری فروشگاههای زنجیره ای افزود: هر شانه تخم مرغ با هماهنگی شرکت پشتیبانی امور دام با قیمت 126 هزار ریال در فروشگاههای زنجیره ای عرضه خواهد شد.