مدیریت یکپارچه از توزیع تا مصرف کالا با «شاپ»

شرکت شاپ محصولاتی در حوزه مدیریت فروشگاهی دارد و قرار است در بخش خدمات فروشگاهی اصناف فعالیت کند.

عصر بانک؛امروزه فین‌تک ها در حال تاخت و تاز در همه حوزه های زندگی بشری هستند، در واقع هرجا که قرار است پولی رد و بدل گردد و سرمایه‌گذاری در حوزه تجارت و پرداخت انجام شود، فین‌تک ها با ایده های جدید و استفاده از تکنولوژی‌های هوشمند، راه خود را در میان تمام راهکارهای سنتی باز می کنند. این موضوع را حتی در کنگره جهانی صنعت رستوران و فرانچایزینگ که از 16 بهمن ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما آغاز شد و تا 18 بهمن ادامه داشت، مشاهده کردیم. در این رویداد شرکت “شاپ” با ارائه راهکارهای جدید در حوزه‌ی صندوق‌های فروشگاهی حضور داشت. در این رویداد در مصاحبه ای که با امیرمسعود پورهاشم، مدیر اجرایی شرکت شاپ داشتیم، متوجه شدیم که این شرکت، ارائه دهنده راهکار جامع و یکپارچه مدیریت فروشگاهی است که می‌تواند به‌صورت عمومی و قابل قبول برای تمامی اصناف به کار آید و مدیریت فروشگاه و واحد صنفی را بر عهده داشته باشد. در ادامه مشروح این گفت و گو آمده است.

شما در این رویداد با راهکار مدیریت یکپارچه خود در زمینه صندوق های فروشگاهی با نام “شاپ” حضور داشتید. لطفا شاپ را معرفی کنید و بگویید که دلیل ایجاد این شرکت و این راهکار چه بود؟

“شاپ” یک راهکاری مبتنی بر Cloud است که سعی کردیم در آن از توزیع کننده کالا تا واحد صنفی و مشتری را یکپارچه کنیم. شاپ قرار است در بخش خدمات فروشگاهی اصناف فعالیت کند. در واقع شاپ هم برند شرکت و هم محصول شرکت است.


برای معرفی شاپ باید به این موضوع توجه کنیم که شاپ تنها یک POS اندرویدی یا فقط یک Cloud  نیست. بلکه یک راهکار است که سعی می کند فرآیندهای سمت توزیع و تقاضا را به صورت یکپارچه مدیریت کند و در نهایت مدیریتی هوشمند به صاحب کسب و کار دهد. در واقع هدف از تاسیس شاپ رویکری تازه در حوزه خرده فروشی است.

در قالب این هدف، چه محصولاتی از سوی شرکت ارائه می شوند؟


اکنون سری محصولات E  شرکت PAX به عنوان محصولات مورد استفاده در فروشگاه ها ارائه شده است. نرم افزار مبتنی بر ابر شاپ را داریم که یک نرم افزار اندرویدی است و می تواند گزارش های متنوعی در حوزه ادمین و داشبورد، تهیه و تدوین کند و به واحدهای کسب و کار ارائه دهد. همچنین دستگاه دیگری داریم که تحت عنوان سری E600 شناخته می شود. این دستگاه برای یکپارچه کردن محصولات حوزه پخش کاربرد دارد. محصول دیگر، TechStore است. در TechStore بسیاری از شرکت‌‎های نرم افزاری ارائه‌کننده راهکار، محصولات خود را با فروشگاه منطبق می‌کنند، در این صورت، سازمان‌ها می‌توانند نرم افزار را خریداری و از انواع و اقسام راهکارها استفاده کنند.

در نهایت تلاش داریم زیست بومی ایجاد کنیم که در آن، مشتری حق انتخاب بین راهکارهای متفاوت را داشته باشد و حتما به راهکار شاپ و ابرشاپ وصل شود. همچنین گزارش‌های مدیریت هوشمند یکپارچه را به آنها ارائه می‌کنیم.


لازم به ذکر است که در این زمینه تلاش کردیم توان شرکت را تا جایی که قوانین اجازه می دهد، به مشتریان و صاحبین کسب و کار ارائه دهیم.

شاپ چه نوآوری‌هایی در حوزه خرده فروشی ایجاد می‌کند؟


شاپ یک فین تک است. ما همواره در حوزه بانک و پرداخت همراه PSP و بانکها بودیم. در این فین تک تلاش داریم که از خدمات صرف بانکی و پرداخت به سمت خرده فروشی حرکت کنیم. متاسفانه صنعت خرده فروشی فاصله زیادی با تکنولوژی دارد. در همه جای دنیا، بانک ها هدایتگر آی تی هستند، اینجا هم همین کار را کردیم و آمده ایم که فضای خرده فروشی را با امکان سفارش‌گذاری هوشمند در حوزه اصناف و کاهش هزینه ها به واسطه مدیریت آسان تر تغییر دهیم.


به طور مثال در فودکورت‌ها، مشاهده می کنیم که یک ورزشکار، یک فودکورت راه انداخته است، اما نمی داند که دقیقا چه اتفاقی در حال رخ دادن است. ما به این افراد گراف های قابل فهم مدیریتی می دهیم که اوضاع کسب و کارش را تحلیل کند. این مدیریت شامل مدیریت منابع انسانی، مدیریت قیمت‌گذاری و مباحثی مانند ایجاد کمپین می‌شود و دیگر نیازی به حضور فیزیکی صاحب آن کسب‌وکار در محل کار خود نیست.

در سال آینده نیز از سرویس‌های جدیدتری در حوزه خرده فروشی رونمایی خواهیم کرد که خبرهای آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.