10 موردی که باید از روش‌های پرداخت آمازون بدانید

در سالهای اخیر آمازون با تلاشهای هدفمند خود سعی داشته است به جاهایی نفوذ کند که هیچوقت فروشندگان فکرش را هم نمی‌کردند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛شرکت آمازون حضور چشمگیری در عرصه تجارت آنلاین داشته است و تهدید بزرگی برای خرده‌فروشی‌های سنتی محسوب می‌شود. اما خرده فروشان با تکیه بر حضور فیزیکی خود به عنوان یک ویژگی متفاوت تکیه کرده‌اند.

 

در سال گذشته، آمازون حتی این مورد را نیز با خاک یکسان کرده است؛ این شرکت با تلاشهای هدفمند خود در بازارها سعی داشته است به جاهایی نفوذ کند که هیچوقت فروشندگان فکرش را هم نمی‌کردند.

 

تلاشهای شرکت دو مسیر متمایز را دنبال کرده است: تکنولوژی در خانه و تکنولوژی در مغازه. در خانه، آمازون حضور فوق‌العاده‌ای داشته است؛ در مغازه‌ها، حضورش باعث رونق چشمگیر مالکیت این شرکت در فروش مواد مختلف شده است.

اینجا نگاهی کرده‌ایم به اینکه چگونه آمازون از نظر بنیادی خودش را در سال گذشته تغییر داده است و اینکه چگونه تهدیدی برای پرداخت خرده فروشی در سال آتی محسوب می‌شود.

1.فروشگاه بدون صندوق به واقعیت تبدیل شد

 

ایده خرده‌فروشی سلف سرویس چیز جدیدی نیست.برای مثال عابربانک‌ها از ویژگی‌های این فروشگاهها بهره‌مند هستند. اما آمازون با ایده  Amazon Go به سطح بسیار بالایی رسیده است که در سال 2018 بعد از یک سال آزمایش بکار گرفته می‌شود. این تکنولوژی از بیشمار دوربین و تکنولوژی موبایلی بهره می‌گیرد تا محیطی ایجاد کند که در آن بتواند تشخیص دهد چه کسی در مغازه است، چه چیزی خریداری شده است و اینکه چگونه به هنگام ترک فروشگاه حساب آنها پرداخت می‌شود.

 

2.ایده غذاهای آمازون اعلام جنگی بود علیه بازار میوه و تره‌بار

 

سالهاست که همه در جریان تلاشهای آمازون برای در دست گرفتن بازار سوپرمارکت‌ها هستند. آمازون اخیرا طی قراردادی 13.7 میلیارد دلاری شرکت Whole Foods را خریداری کرد. این حرکت از طرف آمازون به نظر حرکتی محتاطانه بود ازینرو که برای این جور مسائل مردم عادت دارند که در مغازه حضور فیزیکی داشته باشند و در آخر از کارت‌های اعتباری استفاده کنند.

مغازه‌های فیزیکی در حوزه غذایی بخاطر حضور فیزیکی خود حداقل مطمئن بودند که بلایی که بر سر دنیای کتاب آمد موقتا از آنها دور شده است. اما با این خرید باید منتظر ماند و دید که چه چیزی در پیش روی این حوزه خواهد بود.

 

3.روش جدید آمازون برای ترغیب مشتریان جهت خرید کارت‌های پاداش

آمازون سیستم پاداشی برای مشتریان خود راه‌اندازی کرد که طبق آن مشتریان می‌توانسنند با خرید تا مبلغ مشخصی از درصدی تخفیف برخوردار شوند. مشتریان آمازون پرایم که در طول سالیان گذشته مبلغ مشخصی از آمازون خریداری کردند از یک کارت اعتباری برخوردارند که بانک جی‌پی مورگان آن را ارائه کرده است. آنها با این کارت می‌توانند برای خریدهای خود از درصدی تخفیف برخوردار شوند.

4.استفاده آمازون از سیستم بدهی‌ پاداشی برای فروشگاههای فیزیکی

این سیستم که از نظر ساختاری چیزی مشابه با سیستم ذکر شده در بالا است، در آن مشتریان با داشتن حساب آمازون پرایم و داشتن یک حساب بانکی می‌توانند خریدهای خود را انجام دهند اما تخفیف اختصاص داده شده در زمان خرید به آنها عرضه نمی‌شود و برای زمان بعد از خرید به آنها اختصاص پیدا می‌کند.

 

5. قبل از Whole Foods، آمازون fresh pickup را داشت

فرش پیک آپ تلاش دیگری از آمازون برای ورود به حوزه تره‌بار بود که در تابستان سال 2017 رونمایی شد. آمازون این پروژه را در چند بازار مشخص رونمایی کرد و آنها را در معرض آزمایش گذاشت. در روش آمازون fresh pickup، خریدار می تواند بجای انتظار دریافت سفارش، شخصاً در زمان مورد نظر خرید خود را انجام دهد.

6. درخواست آمازون برای سر کشیدن به خانه خریداران

در اکتبر 2017 آمازون گجتی ‌را طراحی کرد که به خانه خریداران پا می‌گذاشت:  Amazon Key از طریق یک دوربین امنیتی و قفل هوشمند پست‌چی ها را قادر می‌ساخت که بسته‌ها را در خانه خریداران قرار دهند. این تکنولوژی در جواب یک نگرانی بود که بسته‌های ارسال شده به هنگام تحویل داده شدن گم می‌شدند.با نصب آمازون Key، پست چی بارکد را اسکن می‌کند، و درخواستی برای فضای ابری آمازون ارسال می‌کند. زمانی که مجوز دریافت شد، دوربین شروع به فیلمبرداری  می‌کند و درب خانه باز می‌شود  و پست چی میتواند بسته را آنطرف در قرار دهد و سپس درب را ببندد.

7. الکسا و اکو؛ همه چیز در یک محصول

آمازون مدلهای مختلفی از اسپیکرهای هوشمند اکو ساخته است، اما زمانی که مشتری یکی از آنها را خریداری می‌کند، دیگری نیازی نمی‌بیند که نسخه جدیدی بخرد. پس آمازون مجبور است راههای خلاقانه‌ای را بیاندیشد که مشتری را ترغیب به خرید اکوهای جدید کند. با محصولات اکو show، اکو spot  و اکو  look در حقیقت آمازون مدلهای مختلفی از این اسپیکر هوشمند ساخته است که همگی آنها از دوربینی در خود برخوردارند. این دستگاهها تقریبا همه کاری از دستشان بر می‌آید.

 

8. پرایم آمازون

روز  prime day آمازون در تابستان چیزی بیشتر از یک روز حراجی بزرگ و فرصتی است برای مشتریان آمازون برای آشنایی با اکوسیستم جدید این شرکت. آمازون پرایم از بسیاری جهات موارد و محصولات جدید را به نمایش و آزمایش می‌گذارد و در این روز خاص شرکت سعی دارد کانالهای جدید فروش را آزمایش کند.

 

9. اکوسیستم dash  داخل آمازون

در حالی که آمازون در حال تولید محصولات الکترونیکی است، همزمان سعی دارد داخل و درون محصولاتش را از چشم خریدار پنهان نگه دارد. این استراتژی به نوعی قلب سیستم سفارش گیری  dash است، که از آن طریق مشتریان می‌توانند غذا و دیگر موارد را سفارش دهند. در سال اخیر آمازون سعی داشته است از این سیستم برای کارهای دیگری نیز استفاده کند و دکمه‌های آن را به موارد دیگری تعبیه کند.

 

10. حرکتی چشمگیر اما مبهم در حوزه سلامت

یکی از مشکلات حوزه سلامت، سخت بودن سیستم پرداخت است که مغفول مانده است. آمازون اخیرا در همکاری با بانک JPMorgan  و یک شرکت دیگر قصد دارد که سیستم پرداخت حوزه سلامت را به سیستم مدرن تبدیل کند. جزئیات این طرح هنوز منتشر نشده است و فقط مواردی جزئی درباره تکنولوژی پشت آن شرح داده شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.