بهبود 70 درصدی میزان انطباق شرکتهای پرداخت الکترونیک با استانداردهای جهانی
عصر بانک؛به جهت تحقق هدف نظارتی شرکت شاپرک، طی سالهای 92 تا 95 هشت دوره ممیزی جامع بر اساس الزامات شاپرک و بانک مرکزی از شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت انجام گرفته که طی آنها 1400 الزام در 130 صفحه مورد ارزیابی قرار گرفته و نتایج آن به بانک مرکزی ج.ا.ا. گزارش شده است که نتیجه اقدامات صورت گرفته، ارتقای میانگین شرکت های پرداخت در کیفیت ارائه خدمات پرداخت الکترونیک و بهبود شاخص های فنی- امنیتی در سال 1392 از عدد 17 درصد به بیش از 90 درصد در سال 1395 بوده است.
ممیزی از شرکتهای پرداخت هر ساله دوبار با برگزاری قرعه کشی زمانهای ممیزی با حضور مدیران عامل شرکت های پرداخت صورت گرفته است. در هر مرتبه پس از انجام ممیزی، با دعوت از مدیران عامل هر شرکت پرداخت، نواقص به صورت رسمی به ایشان ارائه گردید و بازه زمانی جهت رفع موارد عدم انطباق به هر شرکت اختصاص داده شد. مجددا به منظور صحت سنجی از رفع موارد عدم انطباق، ممیزی از نواقص صورت گرفت و نتایج به بانک مرکزی ج.ا.ا. ارسال گردید.
امسال نیز از ابتدای مهرماه، ممیزی جامع از الزامات و مقررات تا پایان دی ماه سال جاری به مدت 4 ماه در حال انجام بوده و پس از تهیه گزارشات لازمه نتایج به بانک مرکزی ارائه خواهد گردید. همچنین تاکنون شرکت شاپرک اقدام به رتبه بندی شرکت های پرداخت ننموده و در صورت نیاز، پس از اخذ نظر بانک مرکزی این کار صورت خواهد پذیرفت.