چرا دسترسی 24/7 به خدمات سلف سرویس در عصر موبایل حیاتی است؟

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛ ما در عصری زندگی میکنیم که در بالاترین حد پویایی قرار دارد و دسترسی به سرویسها در سطح بالایی برای مشتریان امکان پذیر است؛ امروزه نوآوریهای تکنولوژیک با گامهای بسیار سریع در حال ایجاد پلهایی هستند که مردم از طریق آنها در هر زمان و مکانی میتوانند به سرویسهای مورد علاقهی خود دسترسی داشته باشند.
مردم انتظار دارند که سرویسهای آنلاین بطور 24/7 در دسترس باشند و سریع و راحت بتوان از آنها استفاده کرد. موسسات مالی باید آمادهی رویارویی با این سطح از انتظارات باشند آنهم در جایی که تجربهی مشتریان در بانکداری خرد بسیار حائز اهمیت است: چیزی به اسم کانال خدمات سلف سرویس.
چرا خدمات سلف سرویس از اهمیت برخوردار است؟
در صنعت خدمات مالی آنلاین شنیدن این مورد چیز عجیبی نیست: کارتهای اعتباری، سرویسهای پرداختی بدون تماس و موبایل به زودی جایگزین عابربانکها و همچنین پول نقد میشوند.
اما حقیقت قضیه این است که رشد پرداختیهای بدون تماس و پرداخت موبایلی در بانکداری سلف سرویس در کنار پول نقد اتفاق می افتد و رشد کانالهای سلف سرویس به سادگی سرویسهای مالی را بسط میدهد و به مشتریان انتخابهای بیشتری نسبت به گذشته میدهد.
حتی با وجود طیف بزرگی از کانالهای ارائه خدمات که میتوان از میان آنها انتخاب کرد، مشتریان هنوز به شدت به عابربانکها و پول نقد متکی هستند. تحقیقات انجام شده از RBR نشان داده است که پرداختهای انجام شده در سراسر دنیا از عابربانکها در سال 2015 ده درصد افزایش یافته است و به رقم 99 میلیارد دلار رسیده است در حالی که انتظار میرود تعداد عابربانکهای فعال در سراسر دنیا تا سال 2021 به چهار میلیون عدد برسد.
چگونه دسترسی را افزایش دهیم؟
با در نظر داشتن اهمیت روز افزون کانالهای سلف سرویس، یکی از چالشها برای بانکها، در دسترس بودن بصورت 24/7 است و همچنین ارتقای تجربهی کاربری برای مشتریانی که در عصر موبایل زندگی میکنند و به آن عادت کردهاند.
از این چشم انداز، استفاده از راهحلهای مدیریتی خدمات سلف سروس برای به حداکثر رساندن داشتن دیدی کامل بر شبکهی عابربانکها بسیار سودآور است و این کار تضمین میکند که میتوانید مشکلات را به سرعت شناسایی کرده و تصمیمات مهمتری اتخاذ کرد.