عدم مطابقت سیستم های پرداخت فعلی با تجارت الکترونیک

بخش پرداخت هم اکنون میزان قابل توجهی تغییر و نوآوری را تجربه می کند. دراین میان هیچ کس نمی تواند ادعا کند کاملا با این روند همخوانی دارد. بنابراین باید آماده بود چون مسیر پیش رو پرچالش و جذاب خواهد بود.

عصر بانک؛سال آتی برای صنعت پرداخت چالش برانگیز خواهد بود.  نیازهای خرده فروشان و مشتریان  با سرعت خارق العاده ای رشد می کند و شرکت های پرداخت باید بتوانند  عکس العملی سریع و موثر را در این راستا بیابند.

 

اما بسیاری از تهیه کنندگان خدمات پرداخت هنوز هم به  سیستم های قدیمی اتکا دارند که قابلیت های محدودی دارد و نمی توان آن را با فناوری های نوین یکپارچه کرد.

با توجه به گسترش عظیم  تجارت الکترونیک، واقعیت این است که بسیاری از شرکت های پرداخت برای مقابله با واقعیت های در حال تغییر جهانی آماده نیستند. خرده فروشان هنگام انتخاب بازارهای برون مرزی،باید  بتوانند با سرعت و به شیوه انعطاف پذیر خود را وفق دهند.آنها برای کاهش هزینه های پردازش و بهبود مقبولیت باید با  خریداران محلی، روش های پرداخت و ریسک  ها، مرتبط شوند.

در بخش عملی نیز این بدان معناست که آنها باید فناوری روز را دراختیار داشته باشند تا با طیف وسیعی ازتهیه کنندگان طرف سوم پرداخت در نقاط مختلف جهان  یکپارچه شوند.

به گفته اورن لوی از Zooz، گسترش شرکت های تجارت الکترونیک مانند آمازون  فشار زیادی به شرکت های سنتی پرداخت وارد می کند. آنها مجبورند تا فناوری خود را به روز کنند.

اکنون خرده فروشان  درک می کنند یک سیستم  پرداخت که در حوزه داخلی عملکرد خوبی دارد، در مناطق دیگر بسیار پرهزینه خواهد بود. اگر آنها نتوانند فرایندهای پرداخت خود را با توجه به خدمات محلی ارتقا دهند، در نهایت با ضرر روبرو خواهند شد. بنابراین  خرده فروش باید به خاطر بسپارد که گسترش کسب و کار به معنای افزایش حجم تراکنش هاست که این امر فقط طی گذر زمان اتفاق می افتد. اما آیا سیستم فعلی خرده فروش می تواند چنین رشدی را پذیرا باشد؟

مشکلات مهم دیگر که  پیش بینی می کند، مربوط به امنیت اطلاعات و حریم خصوصی است. بدون در نظر گرفتن اینکه خرده فروش در کجا فعالیت می کند، امنیت آنلاین یکی از نگرانی های این زمینه است.  برخی از سیستم های پرداخت قدیمی نمی تواند سطح 1 PCI از فناوری  رمزگذاری را فراهم کنند. در این سطح اطلاعات حساس مشتری به طور ایمن ذخیره می شود.

قوانین حفاظت از اطلاعات مانند راهنماهایی که در اتحادیه اروپا، روسیه و ترکیه وجود دارند، صادرات اطلاعات حساس را به کشورهای دیگر ممنوع کرده اند. اما بیشتر شرکت های پرداخت نمی توانند انتقال اطلاعات را محدود و آنها را به صورت ناسازگار با این قوانین ارائه می کنند.

داده های کلان اصطلاحی است که  این روزها زیاد گفته می شود اما در اختیار داشتن داده، کافی نیست بلکه توانایی فراهم کردن تحلیل های عملیاتی داده ها، جزیی حیاتی از روش های نوین پرداخت است. درحالیکه بسیاری از سیستم ها مدعی هستند اطلاعات درباره تراکنش ها و مشتریان را فراهم می کنند، بیشتر آنها  شفافیت کل اطلاعات یا چشم اندازی واضح از همه بخش های جریان پرداخت  را ارائه نمی کنند.

تصور بر این است که در سال های آتی  شاهد ظهور  فناوری هایی خواهیم بود که ابزارهایی برای خرده فروشان فراهم می کند تا به وسیله آن اجزای سیستم پرداخت را تحلیل کنند. بنابراین قادر خواهند بود بخش های ناکارآمد و فرایندهای ساده را تصحیح کنند.

بخش پرداخت هم اکنون میزان قابل توجهی تغییر و نوآوری را تجربه می کند. دراین میان هیچ کس نمی تواند ادعا کند کاملا با این روند همخوانی دارد. بنابراین باید آماده بود چون  مسیر پیش رو پرچالش و جذاب خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.