استفاده نصف مشتریان بانکی دنیا از فناوری های مالی ( FinTech)

نیمی از مشتریان سیستم بانکداری جهان اکنون از فناوری های مالی یا همان FinTech استفاده می کنند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک :  طبق نخستین گزارش فناوری های مالی جهانی ( World FinTech Report ) نیمی از مشتریان سیستم بانکداری در سرار دنیا ، حداقل از یک مورد محصولات یا خدمات FinTech استفاده می کنند.  این گزارش را Capgemini و لینکداین با همکاری Efma تهیه کرده اند.

در این گزارش منظور از فناوری های مالی، شرکتهای ارائه دهنده خدمات مالی هستند که کمتر از 5 سال عمر دارند و مشتریان کم اما رو به رشد دارند و در مقابل شرکت های سنتی هستند که بیشتر از 5 سال عمر و مشتریان زیاد و ثابت دارند.

 

این گزارش عکس العمل مشتریان نسبت به اوج گیری محبوبیت محصولات FinTech را ارزیابی و بررسی می کند و شامل دیدگاه مدیران ارشد صنعت خدمالی مالی در شرکت های FinTech و موسسات مالی سنتی است. همچنین به طور خلاصه به این نکته می پردازد که چگونه نوآوری در چشم انداز این صنعت به عنصری کلیدی تبدیل شده است.

گزارش جهانی فناوری های مالی اشاره می کند که محصولات FinTech به سرعت میان نسل جوان که با فناوری آشنایی دارند  محبوب شده است.

براساس گزارش بازارهای نوظهور 2016 FinTech، به کارگیری محصولات این شرکت در هند و چین جالب توجه بوده است. بیش از 75 درصد مشتریان  در این دو کشور از خدمات FinTech استفاده می کنند. پس از آن بیشترین تعداد مشتریان در بازارهای نوظهور به امارات متحده عربی و هنگ کنگ تعلق دارد.

بیشترین پیشرفت این فناوری در بخش مدیریت سرمایه بوده است. به طوریکه 17.4 درصد از مشتریان برای انجام فعالیت های خود فقط به این محصولات تکیه می کنند و 27.4 درصد دیگر نیز محصولات FinTechرا در کنار محصولات یا خدماتی استفاده می کنند که تهیه کنندگان سنتی خدمات و محصولات مالی عرضه می کنند.

باتوجه به آنکه بسیاری از محصولات FinTech برای خدمات مالی  خاص طراحی شده اند، گزارش حاکی از آن است که بسیاری از مشتریان آن(46.2 درصد) از خدمات بیش از سه تهیه کننده  FinTech استفاده می کنند.

 

FinTech همچنان محصولات و خدماتی محبوب ارائه می کند اما در کل میزان تجربه مشتریان درباره استفاده از خدمات و همچنین اعتماد آنان به FinTech  کم است.

به گزارش عصربانک ، فقط 23.6 درصد از مشتریان اعلام کردند که به تهیه کنند خدمات FinTech خود اعتماد دارند. در مقابل 36.6 درصد از آنان همچنان به تهیه کنندگان خدمات سنتی اعتماد داشتند. مشتریان به این نکته اشاره کردند که  در خصوص راهکارهایی در برابر کلاهبرداری، کیفیت خدمات و میزان شفافیت، موسسات مالی سنتی هنوز هم نسبت به FinTech ارجحیت دارند.

پنری پرایس نائب رییس بخش راه حل های بازاریابی در لینکداین می گوید:  افزایش سطح انتظارات مشتریان برای دسترسی به خدمات و محصولاتی که پیشرفته تر و البته شخصی سازی شده تر باشند، همراه پیشرفت در فناوری، دسترسی بهتر به سرمایه و کاهش موانع ورود به سیستم ، زمینه ای مساعد برای رشد FinTech فراهم کرده است.

اودر ادامه افزود: در کل دلیل محبوبیت خدمات و محصولات FinTech آن است که به نیازهایی پرداخته اند که هنوز تهیه کنندگان سنتی به آن توجه نکرده اند. اما بسیاری از این خدمات و محصولات فاقد شفافیت لازم هستند و نمی توانند اعتماد مشتریان رابرای سرمایه گذاری در این فرصت ها جلب کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.