جذابیت های بازار ایران از نگاه الکساندر دمبیتز رییس هیئت مدیره شرکت سافجن

دمبیتز بازار پرداخت ایران را بازاری جذاب دانست، اما شرکت های ایرانی مجبورند برای جهانی شدن خود را منطبق با تغییرات جهانی کنند.

عصر بانک؛الکساندر دمبیتز (Alexander L.Dembitz) از سال 2008 به سمت ریاست هیئت‌مدیره شرکت Sofgen منصوب شد. او شریک و رئیس هیئت‌مدیره شرکت‌هایی همچون Deloitte و Touche Central Europe بوده است. او تجارب شغلی زیادی از سال 1988 در صنعت نرم‌افزار بانکی داشته و در سال 1988 شرکتی به نام IDOM را راه‌اندازی کرد. تخصص این شرکت انتخاب، پیاده‌سازی و پشتیبانی سیستم‌های فناوری اطلاعات برای بانک‌ها بوده است. IDOM رشد کرده و تبدیل به بزرگ‌ترین شرکت مشاوره در اروپای مرکزی شد و در سال 1993 توسط کمپانی Deloitte و Touche خریداری شد. این شرکت بعدها تبدیل به شرکت Sofgen شد.

 

او مدرک لیسانس خود را در رشته علوم از دانشگاه منچستر انگلستان و مدرک MBA را از INSEAD به دست آورده است. در طول این مدت همواره هدف شرکت SOFGEN ارائه بالاترین کیفیت از خدمات و فراتر از انتظارات مشتری و همچنین اطمینان از استانداردهای سازگاری با بالاترین استانداردهای اخلاقی بوده است.

 

خدمات در ایران چطور است و در آینده چگونه میشود ؟

دمبیتز در سخنرانی امروز خود در نشست سالانه توسن گفت : امروزه صرفا وام دادن در بانکداری مهم نیست زیرا بحث نرخ سود و پول دادن در حال سقوط است و با توجه به  به آمار جهانی بزرگترین بانکهای جهانی از کاهش نرخ سود رنج میبرند.

در خارج از ایران فشار روی سود بسیار زیاد است . و در بانک های جهانی حدود 4 درصد سود وجود دارد. دیر یا زود این موضوع به کل صنعت بانکداری جهان به خاطر رقابت جهانی و رقابت پذیری بالا، می رسد .

بازار  پرداخت ایران بسیار جذاب است بدلیل داشتن جمعیت زیاد،منابع مالی فراوان و منابع طبیعی نامحدود ،برخی از بانک های اروپایی در ایران شعبه تشکیل داده اند واین به خاطر جذابیت بازار شماست .

بانک های جهانی به هر طریقی که شده خواهان حضور در بازار ایرانرهستند و شغلهای جدید در ایران تشکیل خواهد شد آنچه که اتفاق می افتد تغییر سیستم بانکی است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.